Hallo! Ik wil jullie graag mijn verhaal voorleggen. Mijn laatste menstruatie was 28 november, en ergens halverwege (zeg een week geleden) kreeg ik het gevoel alsof ik zwanger was. Borsten deden zeer, wat kramp in de baarmoeder en een algemeen apart gevoel. Ik ben een aantal jaren geleden zwanger geweest en weet een beetje hoe dat voelt (kreeg toen helaas een miskraam met 9 wk) Destijds kon ik heel makkelijk berekenen wanneer ik zwanger geraakt moet zijn: eerste dag laatste menstruatie op 25 dec, "het" op 2 januari, positief getest op 24 januari. Nu weet ik het allemaal niet, en test ik negatief. Ja, 2x positief, maar buiten de 10 min en digitaal zegt niet zwanger. Borsten doen nu wat minder zeer, m'n baarmoeder zeurt en ik heb van zaterdag tot/met maandag héél licht gebloed. Dat je alleen wat ziet op het papiertje. Nu verlies ik alleen maar gewoon spul zeg maar, geen bloed. Borsten zijn niet erg opgezet, menstruatiekramp al sinds zaterdag en doet vooral 's avonds zeer. Maar vervolgens nog niet ongesteld en het is echt anders dan anders (gebruik overigens geen anticonceptie). Wat ik mij afvraag, zit ik mij nu druk te maken om niets? Ik weet niet wanneer ik mijn eisprong heb en ik heb een wisselende cyclus (tussen 24 en 30 dagen). De kans is dat àls ik zwanger ben, dat op 6 december geweest moet zijn. Valt dit te rijmen qua mijn verhaal? Kan je pas na ruim 14 dagen een innestelingbloeding hebben? Verder ga ik voorlopig niet testen, pas als ik zondag nog niet ongesteld ben. Zoek echt bevestiging en support, ik weet ook dat jullie geen helderzienden zijn, maar toch fijn dat ik mijn verhaal hier kan toevertrouwen!
het kan dat je zwanger bent maar het hoeft niet persé.... er zijn ook meiden die allemaal klachten hebben van zwangerschap maar die uiteindelijk toch niet zwanger zijn of door het ontpillen of doordat ze elk klein klachtje aanzien als zwanger Dus: even afwachten tot je echt kan testen meid! succes!
Ben vandaag dan toch gewoon ongesteld geworden. Ik ben overigens niet aan het ontpillen, want ik heb mijn spiraaltje er zo'n driekwart jaar geleden eruit gehaald. We zijn niet bewust bezig om een kindje te maken omdat we eerst gaan trouwen. Desondanks had het deze maand wel gekunt (en dan was het zeer welkom geweest). In elk geval erg bedankt voor jouw reactie en wat mij betreft kan dit onderwerp gesloten worden.