Goedemorgen, Mijn zoontje is inmiddels 4 weken oud en ik voed hem live en kolf sinds dag 3 af en toe ivm zere tepels. Met de tepels gaat het al een week of 2 stukken beter, dus heb het kolven afgebouwd. Nu heb ik helaas tijdens de zwangerschap problemen gekregen met mijn polsen (carpaal tunnelsyndroom en peesontstekingen) die nu behandeld worden met de ontstekingsremmer Diclofenac. Weet u of een ontstekingsremmer een negatieve invloed kan hebben op mijn productie? Mijn zoontje is sinds enkele dagen erg huilerig, slaapt weinig, wil veel aan de borst en bij mij zijn. Bovendien kolfde ik vanochtend (+/- uur na de voeding) uit mijn borsten samen slechts 30 ml. Mijn zoontje kan natuurlijk regeldagen of een sprongetje hebben, maar in combinatie met mijn lage opbrengst vanochtend krijg ik een beetje een naar gevoel. Misschien weet u meer of heeft u tips?
Denk nu idd dat er sprake is van een sprongetje. Hij is bv nu na de voeding overduidelijk meer wakker (eerst valt hij in slaap en wordt daarna weer wakker) dan eerst. Nog wel een vraag over het kolven: ik probeer meermaals op een dag te kolven, maar de opbrengst laat in mijn ogen te wensen over. 's middags kolf ik in totaal 25 cc en in de ochtend 50. Lijkt me wat weinig? Las dat een baby gemiddeld tot 3 maanden 150 ml BV per kilo drinkt op een dag? Klopt dat? Hugo is in nog geen 4 weken tijd 6 cm gegroeid en 600 gram aangekomen tov zijn geboortegewicht. Lijkt me dat ik iig geen tekort aan BV heb. Misschien is mijn kolf niet sterk genoeg? Hadden eerst een Medela Symphony gehuurd en nu heb ik zelf een Medela Swing aangeschaft.
hoi ik denk dat hij inderdaad door een sprongetje of een regeldag zovaak heeft willen drinken. Geen probleem, gewoon aan toegeven. Misschien dat jij minder kolft doordat hij zovaak en veel drinkt. De ene kolf kan wel meer opleveren dan de ander. Maar als je wat vaker op een dag gaat kolven kun je in een aantal keren ook een voeding bij elkaar sparen. Kolven is oefenen en dat kost wat moeite in het begin. Zijn groei is prima inderdaad! heb gewoon geduld met kolven. Mirjam