3 flessen, how to do it?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sweetchocolate, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Misschien is het iets tijdelijks hoor, maar toch. Volgens mij is onze zoon toe aan 3 flessen (6 maanden). Hij laat langer tussen zijn flessen als wij voeden op verzoek en als wij op het "oude" schema voeden, begint hij flessen te laten staan. Dit ken ik niet van hem, maar weet van vorige keer fles minderen dat het ook zo ging (als jullie me begrijpen wat ik bedoel:))

Nu zit ik te denken aan dit schema:

6:30 Fles 180+6+2.5 eetlepels rijstebloem
    9:30 Fruit en water/diksap/slappe thee (niet zo heet als wij het drinken)
    12:30 Fles 180+6
    15:30 Tussendoortje en water/diksap/slappe thee
    18:00 groente
    19:15 Fles 180+6+2.5 eetlepels rijstebloem

Aangezien onze zoon vermoeddelijk KMA had, hebben we nog 1 pak rijstebloem over. Uit de dubbele blinde provocatietest is gebleken dat onze zoon geen KMA heeft. We willen eerst het pak rijstebloem opmaken, om vervolgens over te gaan op fijn granen. (zo nauw komt dat niet, en onze zoon slaapt toch door in de nacht, ook met rijstenbloem) Als dat zo is, gaan we over op:

6:30 Bordje pap
    9:30 Fruit en water/diksap/slappe thee
    12:30 Fles 180+6
    15:30 Tussendoortje en water/diksap/slappe thee
    18:00 groente
    19:15 Fles goede nacht (totaal 200 cc)

Hoe maak ik zo'n bordje pap? Gewoon met water of opvolgmelk? En doen jullie daar nog extra vocht bij? (Dus los van de pap, zoals wij ontbijten zeg maar)

Zijn er nog meer suggesties voor extra vocht? Hoeveel drinken geven jullie bij het fruit en tussendoortje? Moet is nog een tussendoormoment inschaffen voor drinken (geen melk)?

Wat kan ik als tussendoortje geven?

Pfff, voel me af en toe echt een kluns:) Denk ik net een ritme te hebben gevonden, gooit zoonlief het weer om:) Misschien is het tijdelijk.

Alvast bedankt!

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

#2 babyproject, 10 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2011
    Totdat je baby 1 jaar is, zul je vanaf nu bijna elke maand wel een nieuw ritme hebben, hoort erbij denk ik :)

Vanaf 6 maanden zijn wij overgestapt op het volgende ritme:

07:00 papfles (met 150+5 melk)
    09:00 fruithap
    11:00 fles 180+6
    12:00 boterham
    15:00 fles 90+3 + tussendoortje
    17:00 groente
    18:30 (pap)fles 180+6

Sinds ze 7 maanden is, geven we de ochtendpapfles als bordje pap (behalve in het weekend, dan krijgt ze eerst een fles en om 11:00 dr bordje pap). Het hangt van het merk/type pap af of je het met melk moet aanmaken of met water. Gewoon even kijken op de verpakking. Mijn voorkeur gaat uit voor pap die je moet aanmaken met melk, omdat die pakken pap met melk er al in (waar je dus alleen nog water aan toe moet voegen) heel snel op gaan.

We geven haar na de boterham meestal een beetje water uit een beker, zodat ze meteen een beetje kan oefenen met de beker. Ze krijgt hiervan nog vrij weinig binnen... We geven geen extra drinken bij het fruit (bevat van nature natuurlijk water).

Inmiddels hebben we sinds een paar dagen de kleine middagfles vervangen door yoghurt. En soms krijgt ze sap (als de yoghurt op is).

Tussendoortjes: broodkorst, liga, soepstengel, babykoekje.

Sinds we die middagfles hebben laten vallen (ze is nu 8 maanden), zit ze dus pas op 3 flessen.

Het schema wat je hebt bedacht, is dus wel vergelijkbaar met die van ons. Behalve de boterham, maar dat hoeft ook eigenlijk pas vanaf een maand of 7. In het begin was het hier ook maar een paar stukjes en vooral om te oefenen.

Deel Deze Pagina