Hoi dames, Wij zijn inmiddels al in ronde 16 beland voor een 2e kindje. Inmiddels is mijn bloed getest, wat in orde was. Ook het sperma van mijn man is getest en daar kregen we vandaag de uitslag van. In principe is dit goed, alleen was het iets te dik, waardoor waarschijnlijk minder snel. Advies wat hij kreeg was meer drinken. We laten ons sowieso doorverwijzen, maar had zojuist een positieve clear Blue test en wil deze ronde natuurlijk toch benutten. Heeft er iemand een idee om ervoor te zorgen dat het sperma minder dik is?? We doen geregeld aan Zelfinseminatie en wanneer je het even laat staan, wordt het ook vloeibaarder. Ook heb ik de laatste 2 rondes een sperma vriendelijk glijmiddel gebruikt. Geen idee of dit helpt of juist niet?! Wie heeft er tips, behalve dan dat ik hem heel veel water laat drinken
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/seksualiteit-en-relatie/verbeter-de-kwaliteit-van-je-sperma/? Hier staan wat tips in om de kwaliteit te verbeteren. Heeft hij overgewicht? Rookt hij ook? Drinkt hij alcohol?
Hoi, Bedankt voor je reactie. Hij heeft geen overgewicht, we drinken geen alcohol, alleen rookt hij weleens een sigaretje (niet veel). Assistente had gezegd dat het waarschijnlijk door te weinig drinken komt, zodat het zaad te dik is en daardoor trager. Dus nu maar aan het water denk ik
Misschien is preseed glijmiddel wel wat voor jullie, dat zou er voor zorgen dat t sperma makkelijker beweegt richting de eileiders
Bedankt voor de tip! We gebruiken sinds de laatste paar rondes conceive plus glijmiddel. Dat zou ook zaadvriendelijk zijn, maar over preseed heb ik ook goede ervaringen gelezen
Mijn man neemt dagelijks 1000mg vitamine C. Hierdoor wordt het sperma vloeibaarder, waardoor het dus beter kan zwemmen.
De dikte van het sperma wordt bepaald door het vocht in de zaadblaasjes. Hier zit de voeding in voor de zaadjes en dit is wat dikker van consistentie. Wat vaak helpt is de man wat langer opgewonden laten, door bijvoorbeeld ook een paar keer hem tot net tegen een ejaculatie te brengen maar dan te stoppen. De andere klieren, waaronder de prostaat en de klieren van cowper - werken dan wat langer door waardoor het geheel wat minder dik is.