Ik twijfel zo over de flesjes van mijn zoontje. Hij is 5,5 week ongeveer. Laatst heeft hij een keer 5 flessen gehad van 150 en dat ging heel goed. Vannacht kwam hij rond half5/5 uur. En daarna om kwart over 9. Toen heb ik het gerekt tot 10 uur. Zodat ik op 5 flessen uitkom. Maar hij huilt nu alweer en hij moet nog zeker wachten tot 2 uur vanmiddag. Wat moet ik nu doen? Kan ik nog 6 flessen geven van 150 vandaag? Of zal ik dadelijk 120 geven?? Ik twijfel dan echt! Hij heeft soms met 120 te weinig, vandaar dat ik 150 wou geven, maar 6 x 150 is te veel volgens het bureau. Hebben jullie tips?
ik zou dan een beetje minder geven maar niet laten wachten. misschien met iets meer water. wat is ie dan al snel op 5 flessen, misschien nog niet aan toe?
ik zou ook wel een extra fles geven, maar dan met minder inhoud, en dat ook bij de volgende flessen. Zodat hij niet over het max aantal cc komt. Een kind laten huilen omdat het honger heeft wint niemand wat mee. Succes! Morgen is ie vast weer lekker op schema.
De keer dat hij 5 flessen gehad heeft ging het juist super goed. Hij sliep goed tussen de voedingen, heeft ook goed doorgeslapen, vandaar dat ik dacht dat het voor hemzelf ook fijner zou zijn. Na de fles van 120 is hij nl. nooit tevreden en na 150 wel. Ik baal er nu van of ik het fout gedaan heb. Trouwens hij sliep net en nu ligt mijn dochter ook in bed, gaat ze extra hard gillen en huilen....oh ik kan haar dan wel wat doen....(zie mijn andere topic...).
Wij gaven toen nog 6 flessen van ik dacht 120, maar als hij het nodig heeft mag die 150 dat kun je het beste zelf inschatten en anders toch maar 6 flessen geven.
hoeveel mag hij hebben dan op een dag? Dat weet ik dus niet. Als we 120 geven krijgt hij 120 water + 4 schepjes dus 135 in totaal. En met 150 is het 150 water + 5 schepjes en dan schudden we het weg tot 150, dus krijgt hij precies 150.
Je moet even de zoekfunctie gebruiken en dan kijken bij voedingsdeskundige. Er is al meer over geschreven hier op het forum. En je moet niet balen dat je het fout doet joh. Wat is fout? Je probeert wat toch? Dat is niet goed of fout. hoeveel dagen heb je al de 5 flessen geprobeert? Als het maar 1 dag was, zou ik toch terug gaan naar de 6 flessen, en dan misschien iets meer water er in?
als om 05:00 u de eerste fles was, hoelaat was dan gister je laatste fles? vaak is dit zo;n overgangsperiode...zo kom je de ene dag op 5 flessen uit, andere dag op 6. het geeft echt niet als je op 1 dag een keer iets te veel voeding geeft hoor. hoezwaar is je kleintje. Richtlijn is 150 ml per kg. en de ml zijn dan de hoeveelheid water die je pakt.... als mijn kleintje dit doet, en hij slaapt op de dag slecht, geef ik hem vaak op 3 u of 3,5 u al een fles, zo hoef ik hem niet te rekken en zo kom ik 's avonds beter uit met de laatste fles.
Hoeveel geven jullie dan nu aan jullie kindjes? Ik heb hem nu op de volgende tijden de fles gegeven: Gisteravond om 23.00 uur 150 (hopende dat hij weer door zou slapen). Toen om half 5/5 uur weer 150 (met minder neemt hij 's nachts geen genoegen, heel raar, maar dan gaat hij wel meteen slapen na 150 en 's nachts is dat wel zo prettig). Toen om 10.15 uur vanmorgen weer 150. En nu om 13.00 uur maar weer 120. En dan ga ik dadelijk om 16.00/16.30 uur weer 120. Om 19.00 uur weer 120. En dan om 23.00 uur weer 120. En dan 's nachts maar weer 150. Wat vinden jullie hiervan Hij krijgt dan 5 x 120 en 1 x 150. Midden in de nacht de 150, bij het cb zeiden ze dat we beter om 23.00 uur de 150 konden geven dan zou hij wel doorslapen maar dat doet hij dus niet, alhoewel van 23.00 tot 5 uur best lang is voor zo'n kleintje toch? Maar omdat hij vaak om de 3 uur komt red ik het overdag niet met 5 flessen...pfff wat een gedoe. Hij woog vorige week 4,5 kilo, meestal komt hij rond de 250 aan per week. Ik ben bang dat hij te veel krijgt en te dik wordt ofzo.
Volgens mij krijgt ie zo niets te veel hoor. En Chelsey had ook niet direct 5 flessen, heeft geloof ik ook 4 dagen geduurd voor ze echt op rit was.
Je Kindje mag per kilo gewicht min 150 ml en max 180 ml dus 4,5 x 150 = 675 4,5 x 180 = 810 dus kindje mag tussen 675 en 810 ml drinken op een dag delen door 6 voedingen: 112 - 135 per voeding en bij 5: 135-162 ml per voeding als cb denkt dat je kindje te dik word zeggen ze dat wel hoor en nu al door moeten slapen, je wilt het graag maar je kan zo'n kleintje niet dwingen. Hier opeens zomaar doorslapen, niets extra's voor gedaan. Vind wel raat dat cb zegt dat je maar 5 flessen mag, mijn kindje had toen nog 7 flessen Je moet niet te snel willen ik vind 23.00-5.00 al door slapen hoor, word vanzelf langer
nee het is niet teveel. HIj mag 750 ml water (en dan de schepjes er nog bij) en dat krijgt hij precies als je vandaag de hoeveelheden geeft die je schrijft...maar elk kindje is anders hoor! Als die van jou niet tevreden is, zal ik gewoon meer geven. ik geef nu 6x 135 cc water+4,5 schepje! laatste fles bied ik meer aan maar drinkt het niet altijd op hoor. drinkt jou kindje wel de fles tot de laatste druppel op? richtlijn van mijn cb is: 150-200ml per kg...(heb ik net gelezen), dus als je uitgaat van 150 ml per kg zit je perfect (dan schat ik hem in op 5 kg nu). wilde ik ook nog zeggen; je doet nooit iets fout!! je doet alles voor t bestje van je kindje...en soms is dat even zoeken...maar fout is het nooit...dat heet gewoon liefde
Je moet doen wat jij denkt wat goed is vind ik... Mijn zoontje wilde ook wel eens een extra fles, nou dan gaf ik hem dat gewoon.Mijn zoontje is nu 10 maanden en zit zelfs een klein beetje onder zijn gewicht en lengte, dus het heeft hem echt geen kwaad gedaan om een extra fles te geven. Veel succes!!!
Persoonlijk hou ik het zelf gewoon goed in de gaten. Het CB gaf mij advies om de avondfles te blijven hanteren, ze dronk krap 100 cc met pijn en moeite en we moesten hemel en aarde bewegen om haar wakker te krijgen. We hebben toen zelf de laatste fles geschrapt dat haalt ze overdag wel in. Net heb ik haar 180/6 gemaakt en heb nog 2 x 30 na kunnen maken, heeft ze die 100 al bijna inghaald. Probeer je kindje in te schatten en daar zelf zo goed en flexibel mogelijk mee om te gaan. Wij hebben geen klagen over het CB maar het is blijft toch een standaardadvies dat ze geven en ieder kind is nu eenmaal anders. Wij zijn gisteren begonnen met rijstebloem in de laatste fles te doen gewoon op eigen initiatief en ik kijk wel hoe ze daarop reageert.