Ik heb 18 maanden tussen 1 en 2 zitten, in had wel echt een duo wagen nodig omdat ik veel weg was en die van 18 maand ook nog lekker in slaap kon vallen en lekker hangen, Tussen mijn derde en vierde zit net geen twee jaar, voor haar had ik een plankje met zitje gekocht voor achter de bugaboo... Maar zij loopt al sinds ze 1,5 is alles zelf en vertikt het om daar op te zitten, ze sliep overdag ook niet meer zomaar, alleen om 13.00 uur nog een uurtje Het ligt dus ook een beetje aan je kindje wat die zelf wil en kan en of het nog lekker mag hangen dan zou ik voor duowagen gaan, Je kunt ook nog kiezen voor een draagzak (ergonomisch) of een draagdoek en daar je baby in dragen tot een maand of 5/6 en je oudste in de gewone wandelwagen, na 5/6 maand dan is je kindje wel groot genoeg om op een zitje te gaan
Hier zat er 18 maanden verschil. Had toen via mp een duowagen gekocht voor 200 euro met alles erop en eraan en ben later overgegaan op de bugaboo cameleon met meerijdplankje. Oudste was toen wel ruim 2 jaar Maar had in het begin echt de duowagen nodig gehad hoor, was toen echt geen optie geweest voor een meerijdplankje.
Ik heb me verdiept in Phil and Teds ontzettend leuke wagen, maar denk niet praktisch als je veel boodschappen lopend mee naar huis moet nemen. Daar je kleintje onderin ligt. Verder zag ik nog de Mountain Buggy Duet, is wel erg breed, maar lijkt me ideaal qua ruimte voor de boodschappen. De ABC zoom krijg ik toch steeds meer mijn twijfels over, hij lijkt me qua beenruimte niet ideaal. Mijn nummer 1 is toch de bugaboo donkey, maar die is helaas echt te prijzig. Als het me lukt om die te scoren voor een leuk prijsje op MP.. Ben ik helemaal happy. Alleen vraag ik me af, of daar wel een grote boodschappenmand onderin zit? Ik heb nu een normale bugaboo, dat is echt een ramp met boodschappen doen. Al rijd de wagen heerlijk!
Hier zat er 16 maand tussen. Oudste kon toen ook nog niet lopen. Wij hebben gekozen voor de bugaboo Donkey. Duur... Maar beste koop ooit. En vorige week via mp verkocht voor 1100 euro dus uiteindelijk viel hij qua prijs heel erg mee.
Punt is dat ik zo'n bedrag helaas niet heb liggen Ik kan nu een phil and teds voor 300 euro aanschaffen, een nieuw model.. is dat redelijk? twijfel alleen over de boodschappenruimte..
Phil en Teds heb ik geen ervaring mee. Maar dat er een kind onderhangt vond ik niet fijn. Wij hebben de ABC Zoom en die zitjes zijn niet zo klein hoor. Onze zoon van ruim 2 past er nog in en hij is groter dan andere kinderen van zijn leeftijd. Je kan het voetensteuntje ook naar beneden klappen. Alleen mijn zoon is eigenwijs en wil dat niet dus hij heeft wel gebogen beentjes maar ik gebruik de wagen al vanaf dat hij 18 maanden was. Ik gebruik hem nu steeds minder maar het is een geweldig ding. Vooral die boodschappenmand is heel fijn. Wat ik daar allemaal in meesleep . Succes met je keuze.
Hier geen ervaring (uiteraard niet, met één kind ), maar ik wilde toch reageren. Waarom wacht je niet met het aanschaffen van een extra kinderwagen tot je weet hoe het gaat zonder? Je schrijft dat je geen goede ervaringen hebt met een draagdoek. Dat had ik in het begin ook. Ik vond het een gedoe en het zat allemaal niet lekker. Later heb ik de draagdoek een tweede kans gegeven en na een paar keer in de wasmachine / erop zitten / knopen erin leggen / oefenen gaat het veel makkelijker en kies ik er zelfs regelmatig voor de kinderwagen thuis te laten. Dat scheelt je honderden euro's! Dat geld kan je eventueel in het begin gebruiken om je boodschappen te laten bezorgen (dat kost tussen 5 en 9 per keer als je geen gebruik maakt van een aanbieding).
Het gaat om zo eentje.. is 300 euro dan duur? Er zit alleen een baby nestje bij geloof ik.. Weet niet of er nog een regenhoes e.d. bij zit. dat hoor ik nog. Hoe duur zijn deze nieuw? Weet iemand dat, kan het niet echt vinden op MP
Ps. Snap wel dat van dat de kleine onder ligt. Maar dat vind ik niet een heel groot punt. Uiteindelijk zal de kleine niet lang onderin liggen. En kan de kar ook als buggy voor 1 kind gebruikt worden. Dat vind ik dan weer een groot voordeel.
Ik lees even mee, ik weet dat het voor mij gewoon het meest verstandig is een duowagen aan te schaffen binnenkort omdat het grootste deel van de week ik alleen met de kleintjes op pad zal gaan en wij in een dorp wonen. Nu moet de duowagen ook in de auto (opel astra station) passen en het liefst ook niet al te zwaar zijn. Mijn zoontje zal 16 maanden zijn als de tweede komt. Ik twijfel trouwens ook voor een drager, maar het staat mij dan weer tegen dat dat bij regenachtig weer niet handig is.
Ben toch niet voor de Phil and Teds gegaan.. ik twijfel teveel.. Bij twijfel niet doen zeggen ze.. Ik zie ze ineens overal.. Dan lijken ze wel heel stevig.. maar ik denk dat ik een wagen met 2 zitjes naast elkaar ook gewoon gezelliger vind voor de kids.
In de regen pakte ik juist de drager, onder de paraplu met mij. Ideaal! Geen natte wagen en gezellig!
Dramading zo'n buggypod! Zou hem iedereen afraden. Met 19 maanden leeftijdsverschil was ik zeker voor een duowagen gegaan. Dacht eerst ook zitjes naast elkaar te willen hebben, maar toch voor een icandy Peach duo gekozen en kinderen vinden dit ook prima en gezellig. De eerste maanden is dit ook echt nog niet van toepassing hoor, die gezelligheid.
Achteraf heb ik zo'n spijt dag ik bij nummer 1 niet voor de donkey ben gegaan. Als je 1 kindje hebt is dat ook ideaal, zeker omdat ik altijd lopend boodschappen doe. Maar straks zit er ruim 20 maanden tussen 1 en 2 en wij gaan voor een meerijdplankje en een draagdoek/zak. Nummer 1 wordt nu ook nog wekelijks gedragen in de doek op mijn rug. In principe gaat de baby dan in de doek en kan de oudste in wagen.
Kan daarbij ook de wieg en zitje er samen op? Ik zag hem van de week met maxi cosi en zitje maar zou zelf een wieg willen gebruiken.
Ik ben even naar de baby zaken gegaan en uitgeprobeerd. Ik vind eerlijk gezegd de bugaboo donkey wat mijn nummer 1 was, erg tegenvallen! Hij voelt erg wiebelig aan..(mijn mening dan) Ook de twee zitjes zitten los van elkaar, wat er natuurlijk wel erg mooi uitziet. Ik denk vooral dat dit een fashion wagen is. En natuurlijk wat je persoonlijk prettig vind. Mooi is hij zeker! Ik vond de Mountain Buggy Duet echt fijn, een stevige wagen met een goed stel wielen eronder...plus een enorme boodschappenmand. Daar kun je echt overal mee naartoe, stad, strand, bos... met 1 hand te besturen. Geen ruzie met de wielen. Het is ook geen super brede wagen. Ik heb mijn "kleine" er ook even in gezet, gezien het een groot kind is. Maar daar kan mijn kleine echt nog wel even mee vooruit. De bugaboo word al te klein.. bij de voeten dan. Ik denk dat ik er eindelijk uit ben.. Iemand nog voor of nadelen van deze wagen te melden?