Gek plekje op gehemelte.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Sinds 1 of 2 dagen heb ik een gek plekje op mijn gehemelte, helemaal achteraan. Kom er steeds met mijn tong tegen aan.

Iemand een tip om het weg te krijgen? Voelt heel irritant.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien een blaar.Gaat vanzelf wel weer over.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    waarschijnlijk een blaartje of aft. Niet aankomen dan gaat het het snelst over

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Even goed in de gaten houden.
    Het kan idd een blaar of aft zijn (misschien iets te heet gedronken) maar het kan ook kwaadaardig zijn.

5. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hier ook regelmatig zo een bultje, voelt dikker aan en soms warm.
    Dit gaat vanzelf over maar duurt idd even! :cool:

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hmm het is nu ook pijnlijk. Het doet zeer met eten en drinken. Geen blaar maar een soort van rode plek.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

En waar denk je dan aan?

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zijn het geen aften ? Heb je er meer ?

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het is volgens mijn man een klein stukje waar meerdere plekjes komen.

Zou het kunnen komen door vermoeidheid enzo? Ben namelijk onlangs geopereerd en net weer een beetje hersteld.

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik denk dat het heel veel met weerstand te maken kan hebben.. Als ik jou was zal ik volgende week toch even langs je HA gaan. Misschien heeft die ook een middeltje voor de plekjes. Beterschap en succes met het herstel!

11. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Ik krijg altijd aften als ik een lage weerstand heb. Begint met rode plekjes en na een aantal dagen zit er een aft. Ik stip deze altijd aan met pyralvex. Gewoon bij drogist te koop.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

ik weet niet of het aften zijn. het is een klein gebiedje op mijn gehemelte met daarin kleine rode plekjes/puntjes. deed eerst geen pijn en nu dus wel.

ik ben onlangs geopereerd en ben net weer een beetje lekker hersteld. maar misschien ook niet de juiste voeding binnengekregen. ben een beetje met een bepaald dieet aan het experimenteren, maar denk dat ik nogal wat voedingssupplementen mis.

ik hoop dat dat het is, want als ik het google hebben ze het alleen maar over mondkanker.

13. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Niet teveel googlen meisje ;) dan maak je uw alleen maar banger.
    Kijk het even aan en anders kan je misschien naar de huisarts of tandarts bellen?

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mondkanker zal het vast niet zijn... Lijkt me dat je weerstand wat lager is en dat kan je in je mond erg merken. Zo heb ik zelf altiojd een keer of 3 per jaar dat mijn gehemelte zich vervelt als mijn weerstand laag is (nu toevallig ook)

15. henkie24

henkie24 Niet meer actief

met gekke plekjes moet je gewoon naar de dokter gaan. niemand heeft daar hier echt verstand van en we zien geen voorbeeld. bij de 1 is het een aft bij de laatste ben je dood en begraven. tuurlijk staat er op google alleen maar enge dingen. mensen zetten niet zo snel iets neer van hey ik had een gek plekje in mn mond maar het is niks. snap je. gewoon maandag bellen. succes:)

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Als je weerstand wat lager is krijg je vaak sneller dit soort plekjes in je mond.

17. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Met kwaadaardig bedoelde ik inderdaad mondkanker.

Het kan gewoon onschuldig zijn maar houd het zeker in de gaten.

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik merk dat het vandaag een stuk minder gevoelig is dan gister. Zelf denk ik dat het door mijn weerstand komt. Die operatie en herstel hebben er goed ingehakt bij me.

Als het van de week niet over is ga ik zeker even naar de HA.

Bedankt!!

19. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja hoor sjee ... Daarom moet je dit soort vragen niet op een forum stellen.

Iemand heeft 1 bultje in z'n mond en de ander oppert meteen dat het ook kwaadaardig kan zijn!!! hilarisch ...:D

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

mondkanker ... Jongens kom op he , zullen we die diagnoses alstjeblieft de daartoe bekwame arts overlaten ?

Deel Deze Pagina