Hallo allemaal, Ik ben zwanger van mijn 2e kindje. 1 nov gemeenschap gehad. 13 november testte ik positief 1-2 weken. Ik heb de menstruatie hiervoor overgeslagen, geen idee wat de oorzaak was. Een week later testte ik netjes 2-3 weken. 3 december smiddags een hevige bloeding op het werk. Het stopte ook niet helemaal. Ik mocht meteen komen en op de echo was een vruchtje van ong. 6 weken te zien met hartactie. Volgens de gyn zag het eruit als een goede gezonde zwangerschap... Hij zag ook geen gekke dingen in de bm verder. De volgende dag rond hetzelfde tijdstip wederom bloedingen. Het kiep er letterlijk uit vandaan. Ook stolsels. Ik dacht dus ook echt: nu is het klaar. Ik mocht meteen weer langskomen, nu bij de verloskundige. Een vruchtje met hartactie (wel wat traag) van 6 weken en 1 dag. 'S avonds verloor ik een lang, sliertwrig stolsel en taaiig stukje weefsel, leek wel een vliesje ofzo. Dus ik dacht weer: nu is het echt klaar. Dinsdag de 8e mocht ik weer komen. 5 dagen later dus. Doodzenuwachtig... maar weer een vrucht met hartactie te zien... Ze vond t hartje nog steeds wel traag en leek niet echt gegroeid. Maar ja...ik lees ook dat bij veel dames nog niet eens iets te zien is op de echo met die termijn. Het bloeden is overigens alleen maar afgenomen en ik heb nog geen pijn of kramp gevoeld. Morgen mag ik weer naar de gyn voor een echo... het duurt dan al 2 weken. Wat een onzekerheid!!! Iemand ervaring????
Ik heb een soort gelijke ervaring gehad ik had een normale menstruatie hevig bloedverlies maar had hele vage klachten misselijk ontzettend moe. Uiteindelijk een test gedaan en zwanger. Op de echo met 6,5 week bleek alles prima in orde. De bloeding was gelijktijdig met mijn nod en duurde een dag of 8. Ik moet zeggen dat het wel steeds minder werd. De gyn zei dat een verklaring kon zijn dat het misschien een tweeling zwangerschap geweest zou kunnen zijn maar uiteindelijk maar 1 is overgebleven. Ik snap dat het wachten verschrikkelijk is maar het kan nog alle kanten op. Mijn dochter is inmiddels 5 jaar 😉
Ja over die tweelingzwangerschappen lees ik idd ook veel... maar ik neem aan dat ze dat dan toch wel hadden gezien op de echo? Bedankt voor je reactie! 😊
De gyn zei dat het kon dat er 2 vruchtzakjes waren in het begin stadium en dat de tweede verloren was gegaan. Heb je nog steeds bloedverlies ?
Alsof ik heb aanvoelde... ging zojuist even plassen voordat we de deur uitgingen en ik voelde iets "floepen". Verloskundige is langsgeweest en ziet er uit als een complete miskraam. Helaas... nu afsluiten en volgend jaar maar weer proberen. 😢
Dank jullie wel... wat kun je je leeg voelen zeg... bah! 😢 Je weet het ergens misschien wel, maar je hebt toch nog hoop. En dan zo ineens zonder krampje, zonder bloed ligt het daar.
Ah, wat een verhaal. Heel veel sterkte voor jou! Het lijkt me heel erg verdrietig om dit mee te maken als je al een hartje hebt zien kloppen! Sterkte.