Onze dreumes staat al vanaf februari 2010 op de wachtlijst voor een 2e dag opvang. Mijn man heeft een eigen zaak en werkt vooral 's avonds en ik werk 3x9. Op zich lossen we het nu aardig op met de opvang (hij de dinsdag & donderdag papa-dag, de vrijdag het kdv en de overige dagen ben ik er). Nu leek ons een 2e dag wel handig, zo zouden we iets meer lucht krijgen en elkaar wat vaker zien ook. Vanmiddag werd ik gebeld door het kdv dat er een 2e dag beschikbaar is (weliswaar op een andere groep, maar dat vinden we niet zo'n probleem). We bespraken het zojuist samen en er sloeg toch wel wat twijfel toe. Vanaf 2011 worden de kosten van de opvang toch aanzienlijk hoger toch? Heeft iemand een idee hoeveel dat ongeveer zou zijn? Spreken we dan bv over een tientje p.d. of toch wel een stuk meer? We twijfelen nu eigenlijk toch wel gezien de hoge kosten. Weet iemand hier iets over te vertellen? Alvast bedankt!
Volgens mij gaat dat over een 20 tot 50 euro per maand met gemiddeld 2 of 3 dagen per week opvang. Dus eigenlijk een paar euro per dag.
idd wat hier boven staat, tenzij je eigen kinderdagverblijf de kosten ook omhoog doet. hier gaat de kinderdagverblijf met 40 cent per uur omhoog.
op het nibud kan je het berekenen hoeveel meer het wordt. Voor ons is dat voor 2 kindjes voor 26 uur in de week 50 euro extra (netto) Dus het valt hier wel mee
Volgend jaar valt nog wel mee, ben benieuwd wat ze in 2012 gaan doen.. Maar goed, ze moeten het voor mij heel veel duurder maken wil ik stoppen met werken. Ik vind het erg belangrijk iets voor mezelf te hebben. En in jouw geval (als je het kan betalen) zou ik het volgend jaar zeker niet laten. Beetje tijd voor elkaar is ook belangrijk toch?
ik heb van de week de verhoging per brief van mijn kdv binnen gekregen en ga maar 20 euro per maand EXTRA betalen, terwijl mijn kleine 3 ochtenden en 1 hele dag na de opvang gaat. dus dit valt reuze mee.