Wat is de afstand bij jullie ledikant?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1983, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Even een vraagje wat is bij jullie de afstand van het matras tot de bovenkant van het ledikant? Gemeten dus vanaf de bovenkant van het matrasje.
    Mijn dochtertje kreeg het namelijk vandaag voor elkaar om uit het ledikantje bij mn ouders te klimmen (met slaapzak aan) ik was erbij dus kon haar net op tijd tegenhouden maar daarna liet ze haar kunsten nog even zien.
    Ik heb het idee dat ons ledikant thuis hoger is. Terwijl beide bedjes gewoon uit een babyzaak komen. De afstand is 50 cm bij dit ledikantje van thuis weet ik het niet want daar ben ik nu niet.

Mijn dochtertje is wel sterk in haar armen moet ik zeggen, ze trekt zich overal aan op dus ben benieuwd of het daardoor komt of dat het bedje te laag is.

Hoop het laatste want ze is echt nog niet toe aan een groter bedje,ze zou alles uit de kasten trekken:D

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb al even lopen zoeken naar maten op internet en het bedje is gewoon goed, dus het komt ws doordat ze zo sterk in haar armen is dat ze zich optrekt en dan doet de zwaartekracht de rest;)

Zijn er hier meer meiden waarvan de kindjes dat deden?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Staat ie op de laagste stand? Dan word het misschien toch tijd voor een groot bedje?
    Hier vreesde we ook het ergste maar ze vond het grote bed zo interessant dat het van begin af aan goed is gegaan.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    yups, ongeveer met dezelfde leeftijd als jouw dochter nu is (ook met slaapzak), ze ging dan ook net voor haar tweede verjaardag over op een peuterbed.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hier al vanaf 17 maanden een peuterbed

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hij staat idd al in de laagste stand,heb alleen even bij het bedje thuis gekeken en daar is de afstand 54 cm dus toch iets meer.

@Umm85, jij dus ook zo'n klimgeit:p
    Ik had gewoon nooit gedacht dat ze door deze manier uit een ledikantje moest, dacht altijd dat ze gingen klimmen en een been erover heen. Maar nee ze is zo sterk in haar armpjes ze trekt zich gewoon op en dan hup buik erover en de zwaartekracht doet de rest;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik las altijd over kindjes die uit hun ledikant klommen en dan had ik zoiets van, hoe kan dat nou? Want Eva kon dat écht niet, hoe sterk ze ook zou zijn, de rand was gewoon veel te hoog. En toen was ik bij m'n nichtje en zag ik hun ledikant en toen snapte ik het wel: de rand was sowieso al lager en er lag een veel dikker matras in, daar kon Eva dus wel met gemak uitklimmen.

Eva heeft trouwens ook wel haar kasten leeggetrokken als ze overdag eigenlijk moest slapen, maar geen zin had ;). Had ze 4 paar sokken aangetrokken en 3 onderbroeken (en dat laatste kwamen we dus achter toen we haar luier wilden doen, trokken we 1 onderbroek uit, zat er nog 1 en daarna nog 1 :D)

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Er zit idd wel een verschil in de ledikantjes, die van ons heeft boven ook een brede rand en die bij mn ouders niet. Het matrasje is verder hetzelfde.

Ja wat betreft kasten leegtrekken met kleding dat loopt wel los, moet eerder het mandje met sudocreme etc even hoog zetten:p

Ik ga eerst kijken of het haar in het campingbedje ook lukt zoja dan toch een peuterbedje aanschaffen voor bij mn ouders.

Hoe oud was je dochtertje toen ze over ging naar een groot bed?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben inderdaad in een mandje op een hoge plank in haar kledingkast de sudocrem, bepanthen, thermometer enzo staan :). Dus wat ze overhoop haalde maakte niet uit. Na een paar keer (toen we niet meer zo grappig vonden ;)) hebben we haar uitgelegd dat ze niet meer haar kledingladen leeg mocht halen en toen deed ze het ook niet meer. Toen lag er gewoon overal speelgoed en luiers :) (maar dat was ook zo weer opgeruimd, dan hielp ze ook mee).
    Eva is met 2 jaar en 3 maanden over gegaan naar een groot bed. Lisa was toen net een week en toen zei Eva dat ze in het grote bed wilde slapen (stond al een tijdje op haar kamer). 's Avonds en 's nachts is ze er 3 keer uitgekomen tot nu toe: 2 keer eruit gevallen (1 keer zelf weer terug gekropen, 1 keer hebben we haar moeten troosten) en 1 keer is ze eruit gekomen om haar kussen van de grond op te rapen en weer in haar bed te zetten (wat wij hoorden: oh nee, mijn kussen is op de grond gevallen! *stap stap stap met de blote voetjes op het laminaat*. Toen we later gingen kijken lag haar kussen dus weer in bed :)). Overdag kwam ze er dus wel uit als ze niet kon slapen en ging ze spelen.

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat is toch weer een half jaartje ouder dan Lieke die is nu bijna 21 maanden. En het lijkt me dus gewoon nog zo vroeg, ik kan met haar nog niet echt dingen afspreken zeg maar.
    Wel fijn dat het toch best goed gegaan is bij jullie, dat het in het begin nog wat rommelig verloopt qua eruit gaan etc vind ik niet zo erg idd. Dat zal steeds beter worden.
    Nou ik kijk het even aan en anders dus toch een peuterbedje.
    Zou eigenlijk zo'n hoog bedje moeten hebben die ze op kinderdagverblijven ook hebben hihi

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter is met krap 2 jaar naar een gewoon bed overgegaan, zodat haar ledikant niet meer haar bed zou zijn (voor de beeb). Ging prima hoor, ze komt er nooit uit, behalve smorgens vroeg, of smiddags als ze wakker is. Maar hier wel voor de zekerheid alles wat niet voor peuterhandjes geschikt is op een hoge plank. Als ze de deur openmaakt hoor je dat wel, omdat ze de klink heel hard loslaat. Dat horen we zelfs als de tv aanstaat!

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat super dat het gelijk zo goed ging!
    Wat betreft de deur open maken kunnen we de klink nog omdraaien maar ik slaap heel licht dus ik denk dat ik het ook wel zal horen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons is de bovenverdieping helemaal baby en peuterproof. Ook wel lekker als ik wil douchen, kunnen de kinderen lekker boven spelen. Enige nadeel is ons badkamerkastje waar baby's blijkbaar graag onder kruipen en vervolgens moeilijk terug kunnen en hun hoofd stoten :)

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hihi ja dat is idd wel lekker alles veilig voor de kindjes:)
    Hier wonen we (helaas nog steeds:() in een appartement dus alles gelijkvloers, dat scheelt alweer traphekjes:D
    Al moet je soms ogen in je achterhoofd hebben met die boefjes;)

Deel Deze Pagina