Kan nergens echt een antwoord vinden,misschien kunnen jullie me helpen. Miin zoontje heeft ong vier maanden volledig borstvoeding gehad, de vijfde maand ong 2 a 3 keer en nu ( bijna 6 mnd) volledig de fles. Vanaf vier maanden zijn we voorzichtig gestart met fruit, vanaf 5 maanden groenten,hij vind het heerlijk. Mn zoon heeft nooit echt doorgeslapen,maar kwam de laatste tijd weer elke nacht. Soms om 21 u laatste flesje en om 1.30 alweer wakker met honger,speentje,troosten, alleen wat drinken lostte het op. Mn zoon krijgt standaard voeding, is ong 66cm en bijna 7 kilo De laatste dagen ben ik echt aan het bijhouden wat hij eet/drinkt en slaapt. Ik probeer steeds een paar dagen t zelfde voor ik wat aanpas. In principe voed ik hem op verzoek,dus de tijden zijn ongeveer. 5.30 flesje 140 9.15 flesje 130 12.15 fruit en flesje 60-90 ml 15.30 flesje 140 17.30 groenten 18.00 flesje 100 ( hij vraagt dan echt om voeding) Tussen 20-22u fles 180 De flessen die hij overdag drinkt zijn niet groot, ik heb de laatste dagen de fruithapjes en groentenhapjes wat vergroot (fruit 1 potje of zelfgemaakt,1 tot 1,5 st fruit, groenten ong 130 gram) Nu lijkt hij wat beter te slapen. Hij is erg beweeglijk en druk, uit de fles drinken op je arm lukt soms niet. Wel als je hem op de commode legt of naast je in bed. Hij is snel afgeleid. De borst lukte daardoor ook steeds slechter, hij lag maar rond te kijken ondanks afschermen. Als hij moe is, smorgens vroeg of s avonds wat later drinkt hij wel geconcentreerder. Krijgt hij zo voldoende voeding binnen? Kan ik wat aanpassen?
Beste Shandy, Qua hoeveelheid flesvoeding zit je in het totaal goed voor wat betreft de leeftijd van je kindje. Ik denk dat het een combinatie is van een aantal dingen dat je kindje wat afgeleid lijkt van de fles. Met 6 maanden worden kindjes een klein beetje 'flesmoe' en zijn ze sowieso veel nieuwsgieriger en energieker. Het is dus niet zo vreemd dat je kindje wat minder wil drinken. Is het misschien een idee om de flessen 's morgens en 's avonds wat groter te maken, aangezien hij die wel goed drinkt? Dan kun je een kleinere fles overdag laten vervallen. Verder zou je bijvoorbeeld ook pap kunnen gaan geven met 6 maanden. Ik denkt dat jouw kindje dat wel lust en zo krijgt hij toch ook weer wat melk binnen. groet, Anne
Ik bied s morgens en s avonds een grotere fles aan, maar hij laat er steeds van staan..,, Ik geef s morgens en s avonds een flesje met 6 scheppen en overdag van 5. Hij drinkt ze gewoon niet goed leeg. Bordje pap klinkt wel goed, wat raad je dan aan voor pap? Lijkt me nu nog niet handig om de eerste fles bijv te vervangen voor een bordje pap...half zes s morgens..... Heb echt het idee dat hij het strakjes beter gaat doen als hij strakjes wat meer vaste voeding krijgt Blijft toch wel lastig,dat afgeleid zijn tijdens het drinkn, hij neemt dan zo weinig dat hij blijft morren omdat hij honger heeft. Ergens naar een verjaardag is een rampje....
Beste Shandy, Je zou kunnen kiezen uit de volgende pappen: PyjamaPapje Fijne Tarwe Granen (zelf opvolgmelk toevoegen) of PyjamaPapje Ontbijt Biscuit (alleen water toevoegen). Je zou het bordje pap om 09:15 kunnen geven of anders als papfles als eerste fles in de ochtend. Je moet maar een aantal dingen proberen om er achter te komen wat nou precies het beste werkt. Succes! groet, Anne
Ohja, gewoon in de fles natuurlijk..... Vanmorgen om vijf uur en negen uur een fles, dan drinkt hij in totaal ongeveer 200 a 230 ml.( dus de flessen bij elkaar opgeteld) Na zn dutje van drie kwartier heeft hij om ong kwart over elf een fruithapje op. Morgenochtend eens proberen. Heb pas via de post een zakje pyama papje fijne granen gekregen.
En ineens denk je...zouden er soms tanden aankomen? Twee maanden terug was er al vanalles aan t rommelen in zn mondje. Zn tandvlees voelt wel bobbelig, maar geen puntjes ofzo. Meer poepluiers.....ineens luieruitslag, echt tussen zn billen zegmaar (zodra hij poept verschoon ik direct, dus komt niet van lang in de 'poep' zitten)