Na een leuke kennismaking heb ik nu toch twijfels over de door ons gekozen gastouder. Ik ben via via op de hyves van haar (en haar man) gekomen en dat deed me enorm schrikken. Haar man was tijdens ons gesprek niet thuis en we hebben het verder ook niet echt over hem gehad. Nu zag ik hele enge foto's op zijn hyves en veel van dat duivel gedoe. Wat zouden jullie doen? Ik weet echt niet of ik mijn zoontje hier wel heen wil brengen. Het is natuurlijk niet netjes om mensen zo op basis van een paar foto's te beoordelen maar ik merk dat ik dat toch wel doe..
bij twijfel: niet doen! het is wel je kind! misschien eerst even erover praten? maar als je dan niet gerustgesteld bent, echt niet doen! ik twijfelde ook over mijn oppas en was bang dat ik te overgevoelig reageerde vanwege mijn eigen ervaringen maar ik had het toch goed, het was niet de juiste oppas voor mijn meisje, gelukkig heeft die van mij maar 4 weken opgepast maar als ik zoals jou zulke foto's zou zien dan was het voor mij klaar!
Hoe was zij? En is hij thuis als zij op je zoontje past? Want als hij er nooit is maakt het een stuk minder uit dan als hij er steeds is. Ziet hij er ook eng uit, want dan schrikt je zoontje misschien wel van hem? Ik weet niet wat hij precies is zo uit je verhaal te beoordelen. Maar ik ken ook een paar gotics, maar die zijn nu al papa toch een stuk normaler hoor. Alleen als ze naar een feest gaan dossen ze zich raar uit. Misschien de man van je oppas ook wel zo`n type? Ik zou eerder een gesprekje aan gaan en er gewoon naar vragen dan iemand op grond van foto`s op haar mans hyves haar meteen uitsluiten of je moet er meer twijfels over haar cappiciteiten als oppas hebben?
Zij kwam leuk/lief over alleen konden we wel zien dat ze een beetje alternatief zijn. Dit zijn wij absoluut niet maar hier hebben we helemaal geen problemen mee. Wat ik bij haar man zag ging echter veel en veel verder. Niet gewoon goth of metalachtig maar echt duister en kwaadaardig. Tenminste zo kwamen de foto's op mij over. Ook zag ik wat teksten met worshipping demons & devils enz. Ik wilde haar eigenlijk het liefste meteen opbellen maar wat moet ik dan zeggen? Dat ik haar ben gaan zoeken op hyves, bij haar man kwam en dat ik hem eng vind? Ik weet niet of ik zo eerlijk durf te zijn.
Ehm dat klinkt toch echt minder aantrekkelijk dat ben ik met je eens. MOeilijk want het klinkt ook wel raar dat je de familie hebt zitten zoeken. Maar is hij thuis op de tijden dat Liam er is? Want ik vind het helemaal niet raar als je dan hem ook graag wilt ontmoeten. Ik ben ook gastouder en ik vind het niet raar als mensen mijn man en dochter ook willen zien/ mee willen kennismaken. Dochter is 1,5 dus ook altijd thuis, maar manlief is om 17:00 uur nthuis en zien ze dus vaak ook nog even. Hoewel hij meestal gaat douchen en daarna vaak gaat koken.
MvLiam, je kunt toch zeggen dat het je leuk leek voor het contact om haar ook op hyves te hebben, en dat je toen die man z'n hyves tegengekomen bent? Kan me wel voorstellen dat je ervan schrikt.
Tsja, het zou mij dusdanig afschrikken dat ik op zoek zou gaan naar een andere gastouder. Maar in dit geval kan ik moeilijk voor jou beslissen. Ik denk niet dat die man direct kwaad in de zin heeft. Het is meer hun levensstijl die jij acceptabel acht of niet.
Ik zou vragen nog eens langs te mogen komen. Gewoon zeggen dat je nog twijfelt. En dat je ook haar man aans wil ontmoeten, omdat je dochter daar toch ook bij is. Lijkt me niks vreemds..