Een babycook lijkt me toch best wel handig. Nu vind ik avent en beaba best prijzig. Nu kwam ik deze tegen via internet. Iemand hier ervaring mee? Is het de moeite waard of toch niet? https://www.4launch.nl/shop/product/135126/topcom-keukenmachine-kf-4310-0-55l--voor-babyvoeding/google?gclid=CJPntoz8vL0CFSkCwwodDDgAlw
Forgive my ignorance maar zie de toegevoegde waarde hier niet zo van. Wat kan een Babycook wat je magnetron, pan of blender niet kan? Niet aanvallend bedoeld hoor, dit is ook allemaal nieuw voor mij.. wil zelf ook graag voor kindje koken en hapjes maken maar had er niet aan gedacht hier speciaal iets voor aan te schaffen eigenlijk. Zijn er mamma's met ervaring?
Ik heb het nooit gemist, ik stoomde groente in een stoommandje van Ikea en dat was het. Nooit iets gepureerd ofzo, hooguit geprakt. Vanaf 9 mnd at mijn dochter zo goed als met de pot mee, dus ik heb maar 3 maandjes echt speciaal dingen voor haar klaar gemaakt, daarna kreeg ze gewoon de groentes die wij ook aten. Voor die drie maandjes een heel apparaat aanschaffen vind ik ook nogal overdreven.
Ik heb er ook nooit een gehad en ook niet gemist. In de pan en pureren is zo gedaan, en inderdaad, voor je het weet eten ze met de pot mee.
Ik heb de babycook gehad, vond ém ideaal! Met de staafmixer keeg ik het niet voor elkaar om het smooth te krijgen zeg maar, dan moest er veel meer kookvocht bij. Die goedkopere variant ziet er prima uit eigenlijk, ik zou het risico wel durven te nemen om die te bestellen. Scheelt toch een hele hoop. Ik heb mijn babycook toendertijd via marktplaats gekocht. Maar als je graag nieuw wilt...
ik heb er nooit een gehad en niet gemist. Nu bij de tweede ook weer indd met stoom mandje en dan pureren. Maar een vriendin van mij mocht de beaba babycook testen en heeft hem zelf bij de eerste ook niet gemist en vindt dat ding ideaal. Ze maakt er ook haar eigen groenten in klaar en een soepje is blijkbaar ook zo gemaakt. Misschien via mp proberen> Ik ga denk ik weer gewoon voor mijn stoommandje en de pan en daarna zo snel mogelijk met de pot weer mee.
Heb hem niet en niet gemist. Maar hoor ook goede verhalen,dat je zo'n lekker smeuiig hapje ervan krijgt. Maar met zelf kokem of stomen en dan in de keukenmachine lukt t ook wel, hoogstens iets meer vocht/melk nodig
Lijkt mij super handig zo'n ding!! Ik ben tegen de magnetron, dus voor het ontdooien ook ideaal. Zou hem denk ik ook via marktplaats kopen.
Ik vind die dingen echt grote onzin en geldklopperij. Heb hem nooit gehad en nooit gemist ook. Gewoon groente stomen boven je pannetje met eigen eten. Ik heb de eerste 2 maanden alles gepureerd mer de goedkoopste budget staafmixer van de blokker. Ding heeft me 9 euro gekost en doet het nu na 3 jaar nog super. Na die 2 maanden heb ik alles geprakt. Ze is nu 8 maanden en eet gewoon geprakt eten, grotendeels met de pot mee.
Ik heb ook nooit papjes gepureerd trouwens, dus geen idee of het daar handig voor is, maar zo enorm glad pureren was voor mijn dochter niet nodig. Mijn staafmixer kan er ook wat van, die is goedkoper dan zo'n stomer-blender en gebruik ik voor soep en smoothies enzo.
De meningen zijn nogal verdeeld over wat ik lees. Ik heb het geprobeerd met een staafmixer maar krijg het dan niet goed voor elkaar. Hij wil het dan gewoon niet eten. Ik heb ook al via mp gekeken maar kan niks in de buurt vinden helaas anders was dat zeker een optie geweest. Wat ik me dan afvraag, koken jullie elke keer dan nog apart voor de kleine? Lijkt me zo'n gedoe namelijk.
Ik heb de Babycook en vind het erg handig. Grootste voordeel is dat hij vanzelf uitgaat als het stomen klaar is. En je kunt het voedsel daarna heel fijn, maar ook wat grover malen. Natuurlijk kun je zonder, zoals je ook zonder magnetron of wasdroger kunt. Maar ik ben er blij mee en ga hem voor de tweede ook weer gebruiken! (ik maakte om de zoveel tijd in een middag een hele bulk en vroor dit in, ideaal)
Ik heb daar nooit de meerwaarde van ingezien. Ik stoom alles gewoon in een stoommandje en pureren heb ik nooit gedaan. En als we iets aten wat dl niet mocht (kwam zelden voor) dan stoomde ik wat diepvries groente voor haar. Ging prima en scheelt geld en iets wat je weer op moet bergen
Ik heb de microplus van Tupperware, daarmee stoomde ik de groente in de magnetron. Overigens had ik die al lang voordat ik zwanger was dus hier niet speciaal voor gekocht. Ik pureerde alles met de staafmixer. Had ik de microplus niet gehad dan had ik gewoon op de normale manier de groente gestoomd. Vind zo'n ding dus echt onzin
Als wij iets aten dat dochter niet at, dan stoomde ik gewoon iets in een pannetje terwijl ik ons eten klaarmaakte. Of idd even van die diepvries-groente, hoppa in het stoommandje en zo klaar. Het is niet alsof een dreumesportie groente klaarmaken in een pannetje nu zoveel tijd kost
ik maakte altijd 1 of 2 dagen in de maand van allerlei hapjes en vroor deze in zodat ik altijd wat in voorraad had. Ik pureerde niet met een staafmixer maar met een blender euh zo een bakje met een mes erin en deksel erop wij noemen hem de hakketakker hahahah zo een maar die van ons was toen goedkoper dan deze met dezelfde spullen.: bol.com | Kenwood Staafmixer HB724,Kenwood | Elektronica
Ehmm misschien hier wel enigszins. Heb niet zoveel pitten en pannen dat ik 2 maaltijden tegelijk kan maken. Hmm misschien eten wij wel vreemd als ik dit zo lees van anderen.