Ik heb best wel veel kleding gekocht maar allemaal verschillende maten en diktes. Nu ben ik uitgerekend 8 juni en wat zouden jullie voor spulletjes mee nemen rompers jurkjes gelijk aan ? Of van die baby pyjama's box pakken ik heb een paar van die box pakken maar die zijn dik zijn die wel geschikt ? Graag paar suggesties wat ik kan mee nemen aub Mvg
Ik heb toevallig vrijdag kleding gekocht om mee te nemen naar het ziekenhuis. Alles in maat 56. Ben uitgerekend voor 15 september. Ik heb twee setjes; Romper zonder mauwen, broekje, truitje, vestje, mutsje en sokjes. Romper zonder mauwen, boxpakje, vestje en mutsje. En neem uiteraard een dekentje mee.
Ik zou ook een setje maat 50 meenemen. Ons zoontje paste echt nog niet in een maat 56 bij geboorte en was 7 pond (niet extreem klein dus). Zijn toch ook de eerste foto's enzo.
Ik zou 2 setjes meenemen naar het ziekenhuis, eentje in maat 50 en één in maat 56. En gewoon iets moois uitzoeken Geen dikke truien ofzo, maar zou ook geen korte mouwen doen (of romper lange mouw en daaroverheen een jurkje met korte mouw, zou wel kunnen opzich). En inderdaad jasje/dekentje meenemen.
Soweiso 2 setjes. Onze zoon poepte z'n kleertjes gelijk onder Ik had alleen maat 56 mee, was inderdaad veel te groot. Ik neem nu dus ook een setje maat 50 mee. Ik denk gewoon een shirtje, broekje en vestje (zonder capuchon) dat zit het fijnste. En ook makkelijker met verschonen dan een box pakje.
Ik heb nu een setje besteld, broekje shirtje mutsje (en jasje mja das voor naar huis ) Neem dit dus mee en een mouwloos rompertje.. Allemaal in mt 50 En dan neem ik nog twee pakjes extra mee.. Ik moet sowieso 24 uur blijven (geloof ik ) en ik weet van bij dochter dat het soms rap kan gaan met onderspugen...
Een mutsje 2x romper maat 50 1 box pakje lekker zacht maat 50 joggingbroekje maat 50 longsleeve maat 50 sokjes 2x Vestje maat 50 Neem de omslagdoek van moeders voor moeders mee, en de maxicosi heeft eigen omslagdoek.
Ik werk zelf op n kraamafdeling en merka dat er vaak maatje 56 meegenomen wordt maar echt de meeste babys passen maatje 50 en verzuipen in maatje 56. Natuurlijk ligt dit ook aan het merk... Wat ik juist niet makkelijk vind is boxpakjes, vaak zijn deze niet makkelijk met verschonen doordat ze niet altijd volledig open kunnen. Wat wel fijn is zijn overslag rompers en shirtjes, zo hoef je niet over t hoofdje te gaan. Verder zou ik altijd 1 of 2 setjes (romper-broek-shirt-sokjes en muts) extra meenemen en zorgen dat je thuis wat extra klaar hebt liggen zodat je partner dit makkelijk mee kan nemen als jullie onverhoopt langer moeten blijven. Neem ook een jasje/vestje mee, in de zomer wordt dit weleens niet gedaan (in de winter soms ook niet....) voor als je naar huis gaat. En voor jezelf ook extra pyama/shirt 😉
Oké dames! Ik ben nog even naar de winkel geweest. Wat ik mee ga nemen naar het ziekenhuis voor de baby: Alles in maat 50 EN 56. Romper zonder mauwen, broekje, truitje en sokjes. Romper zonder mauwen en boxpakje. En dan nog een vestje en mutsje. Is dat voldoende?
Zolang je geen dikke 8/9 ponder verwacht, zou ik echt voor maatje 50 gaan hoor! Had hier niet eens iets mee in maat 56. Had zelf drie complete setjes mee (ook als ik langer moest blijven). Dus romper, broek, vestje, sokjes / slofjes en mutsje. Een setje was met boxpakje ipv broekje en vestje. Boxpakje wel die van onderen helemaal open kon, dan zijn ze wel makkelijk en fijn. Zou sowieso gaan voor overslagrompers. Veel fijner dan van alles over het hoofdje te moeten trekken. Geldt ook voor de kleertjes, liever vestjes oid dan ingewikkelde truitjes en jurkjes. Echt, je baby door je daar geen plezier mee. Zeker niet als het kindje met vacuüm is gehaald. Het hoofdje heeft al behoorde wat te verduren gehad tijdens zo'n bevalling.
hier raden ze alleen wel aan om 2 mutsjes mee te nemen, 1 voor meteen na de geboorte en daarna wanneer ze schoon zijn het andere mutsje
Of in bad bevallen dan is je baby sowieso schoon haha. Vandaar op mijn lijstje dus 1 mutsje. Maar beter teveel dan te weinig ! Wij waren de vorige keer een omslagdoek vergeten en sokjes, o men wat voelde ik me stom..
Bij een badbevalling wordt je baby niet schoon geboren hoor! Hier een badbevalling gehad en de kleine zat ook gewoon onder de witte smurrie. En ze is toen ook niet meteen gewassen omdat volgens het ziekenhuis beter was.
Hmm vreemd de baby's die ik op de filmpjes van hypnobirthing zag waren schoon op t moment dat ze op de borst gelegd werden, die baby's blijven wel even onder water misschien dat dat verschil maakt? Maar witte smurrie vindt ik trouwens geen viezigheid dat is gewoon huidsmeer, ik heb het over bloed en dat soort viezigheid..
Hier een 8 ponder en die had gewoon maatje 50 aan. Zelfs dat was nog aardig groot, zeker de kleding van de Hema valt ruim. We hadden wel vestjes maatje 56, waar ze in kon zwemmen, maar die had ze nodig vanwege een infuus in haar arm.
Ik liep 2 werken over tijd en had allemaal 50/56 rn 56 kleertjes mee naar het ziekenhuis. Ze was 8,5 pond en 54 cm dus 50 paste niet . Ik had 3 setjes. Allemaal romper lange mouwen en shirtje lange mouwen. Had 2 setjes in meisjes stijl en 1 neutraal nijntjesetje (je weet maar nooit). Werd uiteindelijk een keizersnee en toen heeft vl thuis nog wat kleertjes bij gehaald. Gelukkig spuugde esmee ook niet veel. Afgelopen weekend is een vriendin bevallen en die had maar 2 setjes bij en werd zaterdag om 23.00 gehaald met een keizersnee en tegen de middag had ze beide setjes al onder gespuugd. Dus toen kon ml al heel snel op en neer.
mijn eerste zat onder het bloed en smurrie. Heb hem gewoon zijn kleertjes en muts opgedaan hoor. De tweede was op huidsmeer na helemaal schoon. Scheelde mss dat ik nu geen knip gekregen had