Twijfel heel erg..

Discussie in 'Voeding' gestart door Saraah, 23 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Ik geef noa de borst....
    en sinds dag 3 heb ik al kloven... ben toen op verschillende manieren gaan aanleggen om deze te beperken..
    maar werde desondanks alleen maar erger... ik keek op tegen elke voeding... en zat soms gewoon te janken... maar ik wilde PERSE geen KV geven...

uiteindelijke toen noa anderhalve week was, kwam er een lactatiekundige... en die had idd nog nooit zulke kloven gezien, en raadde mij aan te gaan kolven tot de kloven weg waren...
    dit heb ik dus ook gedaan... en gaf haar borstvoeding uit een fles.
    maar ik merkte dat mijn BV hierdoor iets terug liep...

3 dagen geleden is er bij mij een borstontsteking geconstateerd...
    en nu komt er dus helemaal niks meer uit die ene borst...
    ik ben ook 2 dagen behoorlijk ziek geweest en heb niks gegeten...
    en weinig gedronken... dus daar kan het ook aan hebben gelegen...

Nu hebben de dokter en ik besloten dat zolang ik aan de antibiotica zit tegen die ontsteking ... ik noa KV ga geven...

Maar nu zit ik dus heel erg te twijfelen of ik nog wel door wil gaan met Borstvoeding straks... mijn borsten zien er niet uit... en heb in deze 3 weken al zoveel meegemaakt... ik weet niet of ik hier nog wel zin in heb..
    maar aan de andere kant.. voel ik me schuldig.. want ik wil mn kleine het beste mee geven... !!! ....

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou, ik kan het me goed voorstellen hoor, als je over wil gaan op KV. Kloven en borstontsteking, dat is niet niks. Wat je ook besluit, voel je niet schuldig, je hebt je best gedaan!!

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik kan je wel heel goed begrijpen dat je ertegen opziet. Misschien dat je het gewoon even moet proberen om over de angst heen te komen en zodra je merkt dat het weer fout begin te gaan direct stoppen en als je erg echt mega tegen op ziet waarom je zelf pesten en dan gewoon KV geven. Het is ook niet fijn denk ik om tegen het geven van voeding te gaan huilen dan wil je toch genieten al is het wel uit de fles.

Hopelijk ben je snel van je borstontsteking af

Sterkte

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meis je moet je zeker niet schuldig gaan voelen

iedereen wil het beste voor zijn kleintje maar het is niet de bedoeling dat je daarbij jezelf wegcijferd

KV is een goede vervanging hoor meis der zijn boel veel kindjes groot mee geworden

en je hebt je best gedaan maar helaas ging het niet meer ivm allerlei vervelende kwaaltjes

je kleintje zal je er niet op aankijken hoor als je beslist op KV over te gaan :)

sterkte hopelijk ben je snel van je ontsteking af

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Allereerst super dat je al zover bent gekomen en dat je hulp hebt ingeroepen, ik zou het goed kunnen begrijpen als je zou kiezen voor KV...

ik had destijds ook in het begin veel problemen met de bv. Idd ook mega kloven zodat ik elke keer huilend zat te voeden en later idd ook een borstontsteking... ik was zo vastbesloten bv te geven dat ik weigerde op te geven.

Ik heb dus doorgevoed... na de voedingen bepanthen gebruikt en veel met blote borsten rondlopen en voeden deed ik met een tepelhoedje... juist bij een borstontsteking is het belangrijk de borsten leeg te maken en ene kindje is daar gewoon veel beter in dan een kolf. Na een week of 6 ging het steeds beter en uiteindelijk heb ik het 10 maanden gedaan... toen wou mn dochter niet meer. Die eerste maanden met bv zijn meetal gewoon enorm zwaar en dan moet je voor jezelf de afweging maken tot hoever je wilt gaan... na 3 mnd kon ik er echt van genieten ma ar als je midden in zo'n dal zit lijkt dat vooruitzicht gewoon mijlenver weg.

Als je wilt doorgaan met de bv zou ik je dus aanraden zo snel mogelijk weer life te voeden (met tepelhoedje), zo hou je de productie in stand en dat is ook beter voor de borstontsteking, ik ben bang dat de keuze anders heel snel voor je wordt gemaakt omdat de melkproductie te snel afneemt, die opkrikken als het toch al niet lekker loopt valt niet mee lijkt me. Wil je het toch niet meer probeer er dan gewoon vrede mee te hebben.. je kindje heeft er niks aan dat jij je ellendig voelt. Je doet wat je op dat moment kan...

sterkte

6. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Saraah: ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je het moeilijk vind in de keuze die je wil maken voor je kleine meid.

Kloven en een borstontsteking is niet niks.

Ik kan je geen advies geven hierover omdat jij het zelf moet beslissen wat jij wilt en dat je er helemaal zelf achterstaat en niet wat andere zeggen!

Ik stond ook voor zo moeilijke keuze, flesvoeding of borstvoeding.

Ben bijna 3 weken geleden bevallen van Sem, helaas niet via de natuurlijke weg maar via een keizersnede.

In het zkh kreeg ik geen info over bv en kolven, sem lag ook 1 dag in de couveuse waardoor hij de fles kreeg. De dag erna gaf ik direct borstvoeding, maar omdat ik nog in bed lag en niet kon zitten moest het aanleggen liggend gedaan worden en daar hadden ze geen tijd voor in het zkh. Sem wilde thuis niet meer aan de borst omdat hij zich afkeerde tegen mij. Dus kortom bij mij is het geflopt het hele bv gebeuren en thuis ben ik driftig gaan kolven, zodat sem mijn bv via een flesje kon krijgen.

Maar dit na ruim 1 week gedaan te hebben voelde ik mij net een koe en ik zag het echt niet meer zitten, dus nu krijg sem volledig flesvoeding en dat gaat goed.

Dus ik wil je sterkte wensen met je keuze en zorg dat je er zelf helemaal achterstaat.

Ik heb er nu vrede mee, had het heel erg moeilijk mee dat ik geen bv meer kon geven aan sem!

Deel Deze Pagina