Hey meiden, Ik heb vrijdag mijn laatste pillen gehad van een 2 weken lange kuur Provera + Estradiol... Nu moet ik wachten op mijn menstruatie. Iemand enig idee hoe lang het kan duren tot de menstruatie komt?!
Ok dank je wel!! Dan kan ik daar rekening mee houden, zit nu op dag 3 namelijk ... nu heb ik een richtlijn
Ik heb 2 keer een 10daagse kuur provera gehad (geen estradiol er bij). De eerste keer werd ik 6 dagen na de laatste pil ongi, de laatste keer had ik 2 dagen na de laatste pil een posi test Weet niet of Estradiol invloed heeft op wanneer je ongi moet worden..
De 1e week heb ik per dag 2x provera moeten slikken... de 2e week was het 1x Estradiol en 1x provera per dag... Ik heb het moeten slikken om mijn cyclus weer regelmatig te krijgen, maar moet nu dus wachten op mijn ongi! @ Saz667: jij hebt dus na de laatste keer provera een posi test in handen gehad? Wat goed! Gefeliciteerd!! Zou fijn zijn als dat bij mij ook gebeurd, maar ga er niet van uit natuurlijk haha
Misschien wil je dit niet horen of zie ik het verkeerd, maar ik vind de cyclussen die in jouw onderschrijft staan niet verkeerd hoor! Ze zijn niet allemaal perfect 30 dagen, maar voor mij zou het geen reden zijn om alles weer door de war te gooien door het gebruik van de Provera...
Ik heb twee keer een provera kuur gehad. De eerste duurde 6 dagen en toen werd ik 6 dagen na de laatste pil ongesteld. De tweede kuur duurde 10 dagen en toen werd ik 10 dagen na de eerste pil ongesteld. Het kan dus best lang duren maar normaal gezien kun je je ongi na een paar dagen (4 tot 7 dagen ofzo) wel verwachten. Waarom slik je provera? Heb je deze maand geen eisprong gehad?
Ik denk dat je eerst moet vragen wat de reden is.. ik heb Provera niet zomaar gekregen, de gyn heeft het ten slotte voor geschreven. Ik heb dikke 4 a 5 weken lang gebloed, het hield niet meer op.. heb vele inwendige onderzoeken gehad....... na die 24 heb ik het niet meer bijgehouden, omdat ik niet meer wist waar ik aan toe was (vandaar ook de vraagteken achter de 24).. vanaf die dag 24 heb ik alleen nog maar gebloed, totdat ik aan de Provera moest..... Maar meiden, ik bloed sinds gister, maar niet tampon waardig..is dit normaal? Dit had ik de laatste keer voor de provera ook en dat hield niet meer op?!
Hee, balen dat je zo lang al bloedverlies hebt! Kan me voorstellen dat je dan niks meer van je cyclus snapt. Ik weet nog wel dat ik ook maar weinig bloedverlies had. Volgens mijn gyn was dat niks om je zorgen om te maken. Nou maar hopen dat je weer een goede cyclus krijgt!
Daarom Ik hoop ook dat ik weer een goede cyclus krijg, vorige keer begon het ook met zo weinig bloeden.. pfff als het nu maar goed gaat! In ieder geval bedankt voor je berichtje . Jij gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!
hoi ik wil ook even reageren. ik heb 10 dagen provera gekregen en moest wachten op mensturatie voordat ik met chlomid kon beginnen maar bij mij kwam het helemaal niet... heb 3 weken gewacht en toen gebeld nu heb ik een promilut kuur gehad voor 7 dagen 3 tabl per dag en vandaag mn laatste pillen dus ben benieuwd wanneer ik ongy word... wil zo graag met clomid beginnen ben al een jaar gestopt met pil en nog geen 1x een eisprong gehad...! de gyn zei dat ik na deze kuur ook niet een "echte" menstruatie moet verwachten groetjes
@ women21: bedankt! Bij mij hebben de medicijnen goed hun werk gedaan dus nu maar hopen dat dat bij jou ook het geval is Hadden ze de oorzaak van je bloedverlies niet gevonden? @ jongemoeder21: ik kan me goed voorstellen dat je niet kunt wachten om met clomid te beginnen! Ik dacht er precies hetzelfde over Ik zal voor je duimen dat het bij jou even goed werkt als bij mij!
De gyn had me uitgelegd dat mijn eierstokken min of meer van de rel waren... hij had het zo uitgelegd dat ik het goed kon begrijpen. Hij zegt: "je moet het zo zien: je eierstokken zitten vol eicellen.. iedere maand word er 1 van uitgekozen die dan hoort te springen. Vergelijk het met een snelweg.. als er teveel auto s door willen, krijg je file en kan je er lastig door". Zo bleek dat ook met mijn eierstokken. Ook had ik weinig slijm? in mijn baarmoeder?... er zat veel bloederig slijm in mijn baarmoedermond, maar dat kon er niet goed uitkomen. Het bleek in ieder geval niets ernstigs te zijn (maakte me een beetje zorgen aangezien mijn dokter had gezegd dat ik een afwijkende cervixmond had en hij iets "raars" zag, maar niet goed kon zien wat)
@margootje... ik ben zelf ook april 09 gestopt met de pil.. maar waarom kreeg jij chlomid voor geschreven? want zo aan je cyclussen te zien werd je wel ongested of??? of wist je ook zkr dat je geen eisprong had? ik heb op mijn eerste menstruatie na t stoppen met de pil 5.5 maand moete wachte... ben ook toen pas naar de ha gegaan (dacht elke x mis. ben ik wel zwanger) toen moest ik bloed prikken en werd ik toevallig ongesteld.. de x daarna was ineens 37 dagen later ik was egt blij dacht van o het moest even op gang komen en nu kunnen we er voor gaan maar toen die x erna duurde weer 82 dagen toen doorverweze na gyn maja nu zit ik inmiddels ook weer op 53 dagen... maar ik moest na mn 2e bezoek aan huisarts beginne met temp dat heb ik 4 maanden gedaan maar hij zei zelf en de gyn ook dat t waarschijnlijk zonder ei was want hij was heel onregelmatig... dus daar mogt ik zowieso mee stoppe ze vond t ook beter kwa stress om er mee te stoppe.. groetjes
nou vandaag ongy geworde na 6 dagen na t stoppen met primolut... heb vanochtend gebeld ze zijn even aan t overleggen want mijn gyn is er nie en word hopelijk vandaag nog terug gebeld... hoop zo snel dat ik ook aan de chlomid mag... dat ik eindelijk na een jaar ook een x weet dat we hopelijk niet voor nix klussen!