Lange cyclus en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Naatje, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Ik zag dat het vorige topic al gesloten was en aangezien ik nu (voor mijn doen) een extreem lange cyclus heb, vind ik het wel fijn om andere meiden/vrouwen te 'spreken' die ook een lange cyclus hebben.

Zal eerst mijn verhaaltje een beetje vertellen... Vorig jaar april ben ik gestopt met de pil. Tijdens het slikken van de pil was mijn cyclus altijd rond de 32 dagen. Na het stoppen van de pil werd dit steeds langer. Eerst 32 dagen en toen richting de 40 dagen (toen las ik af en toe al mee in dat vorige topic).

Sinds augustus temp ik iedere ochtend en bij de eerste 2 rondes liet FF mijn eisprong zien dmv een rode stippellijn. In onze eerste echte ronde duurde mijn cyclus 44 dagen dus had ik besloten om tarwekiemolie te slikken (goede verhalen over gehoord). Op dag 49 was er nog steeds geen eisprong gespot en ben ik dus gestopt met het slikken van tarwekiemolie.

Vorige week toch maar de ha gebeld om te vragen over hoe en wat en ik kon vanochtend terecht. Alleen door miscommunicatie heeft ze mij niet kunnen onderzoeken. Nu kan ik a.s. woensdagochtend weer terecht.

Inmiddels zit ik alweer op dag 81 :)

Zijn er nog meer meiden/vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten?

Ik lees jullie graag!

Groetjes,
    Naatje

2. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid! Ik heb ook lange cyclussen helaas.. Ik ben in mei 2011 gestopt met de pil en heb inmiddels het volgende cyclusrijtje gehad: 29 - 61 - 34 - 49 - ... Inmiddels zit ik alweer op dag 68. Ik heb anderhalve week geleden voor het laatst getest en dat was negatief. Ik voel helemaal niks van een zwangerschap (in tegenstelling tot voorgaande maanden waarin ik van alles voelde!), dus heb besloten om nog een paar dagen rustig af te wachten, want heb afgelopen maanden té veel testen versleten en teleurstelling na teleurstelling gehad.

Ik ben bij mijn cyclus van 61 naar de huisarts geweest maar die zei dat het 'normaal' was en dat de menstruatie na de pil soms wel een half jaar tot een jaar wegblijft. Voor mij heeft het dus geen zin om de huisarts weer lastig te vallen. Over een paar maanden ben ik een jaar zonder pil en als ik dan nog niet zwanger ben, dan ga ik weer richting de huisarts!

Kop op meid, ik weet hoe vervelend zo'n lange en zeer onregelmatige cyclus is, je bent er continu mee bezig, maar het beste is om dat gewoon niet te doen.

3. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, ik heb deze ronde ook mijn temperatuur bijgehouden, maar helaas onder mijn oksel (rectaal leek me zo onprettig), maar dat was niet bepaald betrouwbaar. Op een gegeven moment was er een eisprong gesignaleerd en een paar dagen later was het toch 'loos alarm' door FF. En omdat mijn cyclus zó lang werd, had ik er op een gegeven moment geen zin meer in en ben ik ermee gestopt.

Ik wacht nu op mijn menstruatie en zodra die aanbreekt, begin ik met de Etos pillen (heb inmiddels zooooveeeel erover gelezen, dat ik me er toch maar aan ga wagen) en (rectaal) temperaturen.

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik sluit me aan.
    7 september gestopt met de ac.
    Ben toen 27 november een beetje ongi geweest (ga steeds meer twijfelen of dit al wel echt ongi was). Tot op de dag van vandaag helemaal niks meer.
    In december wel oud bloed een beetje verloren, meer niet.

Moet zeggen dat ik in december griep heb gehad en tot op vandaag nog niet de oude ben. Echt snip verkouden. Klein beetje stress gehad eind december. Hoop dat, dat de reden is :(.
    Hoop snel weer de oude te zijn

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb als jong meisje (voor de pil) ook altijd hele lange cyclussen gehad, toen was het handig...nu niet zo.
    inmiddels weet ik dat ik PCO heb en ga ik clomid slikken, mijn langste cyc was 64 dagen...
    wachten duurt soms zo verdomt lang he!

6. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ M met borsboef; hoe ben je erachter gekomen dat je PCO hebt? Je bent omstreeks dezelfde tijd gestopt met de pil, wilde de huisarts je desondanks toch onderzoeken??

7. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben :)

Oum: Ik had inderdaad ook vaak genoeg gelezen dat de meeste ha's pas in actie komen als je pas een jaar bezig bent. Dat weet ik ook nog van mijn vorige ha. Toen was ik er totaal nog niet mee bezig zoals nu maar op de een of andere manier kwamen we op dat onderwerp. Vandaar dat ik er ook vrij nuchter onder bleef totdat ik het vorige week hier op het forum erover vertelde en iemand zei dat ik gewoon moest bellen. Was toen ook vrij verbaasd dat de ha zei dat ik langs kon komen voor verder onderzoek! We zitten nog maar sinds vorig jaar september bij deze ha omdat we toen zijn verhuisd.

Ben halverwege deze cyclus ook gestopt met de ovulatietesten en laatste negatieve zwangerschapstest was afgelopen zaterdag. Had toch maar een test gedaan omdat ik die avond visite had en we ook alcohol zouden nuttigen.

Heb trouwens eerst ook de Zwanger Worden pillen van de Etos geslikt, maar deze hielpen bij mij niet vandaar dat ik daar na een ronde ook mee was gestopt.

Als ik jou was zou ik bij je eerstvolgende menstruatie je temperatuur goed bijhouden. Het is misschien minder fijn om je temperatuur rectaal te meten, maar wel het betrouwbaarst. Elke avond leg ik een thermometer op mijn nachtkastje en iedere ochtend gaat mij wekker om 06:00 uur af. Pak dan gelijk mijn thermometer en voer alles in mijn Fertility Friend app (super handig!).

Wen89: misschien een stomme vraag, maar wat is 'ac.'? Maak je ook gebruik van ovulatietesten of houd je je temperatuur bij? Of ben je dat pas van plan om te gebruiken als jullie al wat langer bezig zijn? Erg vervelend dat je nu nog steeds niet de oude bent. Duurt dan al wel lang zeg :$ Heb je ook al een zwangerschapstest gedaan?

m met borishoef: wat fijn dat jij meer duidelijkheid hebt mbt je cyclus! Niet fijn dat er PCO geconstateerd is, maar gelukkig hebben ze daar tegenwoordig de juiste middelen voor zodat je toch zwanger kunt raken!

8. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    - oeps -

Per ongeluk mijn bericht 2 x geplaatst :(

9. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    ac=anticonceptie ;)
    Nee ik wil nog niet starten met testen, temperaturen en dat soort dingen.
    Na ronde 1 heb ik twee testen gedaan, beide negatief. Ben nog niet begonnen met ronde 2, heb er echt de energie niet voor, eerst maar even beter worden. Ga ook volgende week even langs de huisarts, ziek zijn duurt nu te lang.

10. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hallo,

Ik kan me ook aansluiten bij de langere cyclussen, ik slik al meer dan een jaar geen pil en sinds we bezig zijn houd ik m'n cyclus bij, ligt rond de 48-49 dagen, maar het voordeel bij mij is wel dat ie regelmatig is:) Om te proberen m'n cyclus korter te maken ben ik deze ronde gestart met teunisbloem en tarwekiem. FF geeft aan dat ik een ovulatie heb gehad alleen de ovutesten geven neg aan... Gebruik ook ander merk deze cyclus. Vorige cyclus wel een knaller van een ovutest gehad. Gelukkig is het bij mij wel regelmatig, alleen moet je zo lang wachten:(

11. leanne2

leanne2 Niet meer actief

hallo meiden.

ik ben ook in november gestopt met de pil en heb de laatste week van die maand nog ontrekkingsbloed gehad.
    sinds die tijd niet meer ongesteld :(
    wil wachten tot volgende week. dan ben ik 2 maand "overtijd" en zal dan eens even de dokter bellen. ook al weet ik dat een aantal doktoren niets zullen doen.
    afwachten dus maar!

12. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Veerle31: wel een pluspuntje dat jouw cyclussen nog wel regelmatig zijn. Teunisbloem en tarwekiem heb ik een paar maanden geleden ook geslikt, maar toch maar mee gestopt omdat ze bij mij niet echt hielpen. Wat voor ovulatietesten gebruik je? Gewoon met streepjes of met smileys? Niets aan dat wachten hè... Vandaar dat je ook zo'n traag stoomlocomotiefje in je banner hebt :p

leanne2: onzekerheid, onzekerheid. Dat had ik ook toen ik net was gestopt. Snapte niets van mijn cyclus en om die reden ben ik ook begonnen met tempen. Dit heeft mij de eerste 2 rondes heel goed geholpen. Door het tempen kon ik zien dat ik toch een eisprong had.. Twijfelde altijd of ik dat wel zou hebben. Sommigen merken dat heel goed als hun eisprong eraan komt en ik merk totaal niets aan mijn lichaam.. Maargoed op dit moment heb ik weer niets aan het tempen. Mijn temperatuur blijft maar laag :(

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Dat wachten is maar niets, denk dat de teunisbloem en tarwekiem ook niets gaat doen... Dit wachten voelt zo aan als lose tijd oid. En op een nod forum is iedereen alweer een ronde eerder met nod terwijl jij al zo lang aan het wachten bent, frustreert soms een beetje... Dat van die trein is weer een ander verhaal, maar vind je interpretatie ook leuk:)
    Heb ovutesten van sensitest, maar ga voor volgende week (denk toch dat mn ei dan komt, hoop ik tenminste...) weer die van testpoint doen vd etos, zijn iets duurder dan sensitest maar vind ze wel fijner! Jullie allemaal ook succes!

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik ben niet bezig met zwanger raken maar zit wel in hetzelfde schuitje. September gestopt met de pil ontrekkingsbloeding gehad, oktober na 42 dagen echte ongi gehad. En nu zijn we januari en zit ik al op dag 88 en nog niks te bekennen, word er wel een beetje moe. Altijd is mijn cyclus mooi op regel geweest na stoppen met de pil. En nu na 3 kinderen helaas niet meer.....maar goed we wachten af. Voor jullie is het natuurlijk extra vervelend omdat je graag zwanger wil worden!

15. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Veerle31: vond het ook altijd leuk om me een NOD-topic aan te sluiten. Zo kan je er samen naartoe leven zeg maar.. Maargoed met steeds van die lange cyclussen is het gewoon niets.. Op dit moment ben ik daar ook helemaal niet meer bezig.. Hoop dat dat binnenkort wel weer komt :)

Troelala21: het vrouwenlichaam is zo'n 'raar' iets.. Ik snap er zelf ook nog niet veel van ;) Waarom ben je eigenlijk gestopt met de pil? Omdat je die hormonen niet meer in je lijf wilde hebben of willen jullie op korte termijn toch aan een 4 beginnen? Wij lopen trouwens bijna gelijk op; ik zit vandaag op dag 84

Mijn update: gisteren een bezoekje gebracht aan de huisarts. Ze heeft me inwendig onderzocht en geen rare dingen gevoeld (gelukkig!). Wel zei ze dat mijn baarmoeder iets groter aanvoelde :( Vandaag wezen bloedprikken en mijn vriend heeft zijn zaad ingeleverd. Begin volgende week kan mijn vriend bellen voor de uitslag en ik de woensdag. Ook heb ik een verwijsbrief gekregen voor een echo in het ziekenhuis. Dit wordt gecombineerd met een bezoekje aan de gynaecoloog. Dit zal waarschijnlijk pas over een maand plaatsvinden i.v.m. lange wachttijd. Krijg hier bericht over.

16. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi,

Ook hier een lange cyclus, of beter gezegd geen cyclus meer :( Zit inmiddels al op dag 91 en nog geen menstruatie te bekennen. Volgende week heb ik een afspraak bij de gyneacoloog die mij gaat onderzoeken en kijken of ik uberhaupt wel een eisprong krijg.. en of er geen andere dingen niet goed zijn.
    Spannend.

17. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    chila: Welkom! Ook een extreem lange cyclus dus. Wel fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken met de gynacaeloog. Zie dat je je berichtje al een paar weken terug hebt geplaatst, wat is er uit het gesprek gekomen?

Mijn update: Hier ook weer even een update van mij. Een week nadat ik bloed heb laten prikken, de uitslagen op kunnen vragen. Was niet zwanger, had geen chlamydia en en er kwam wel naar voren dat mijn oestradiol wat aan de hoge kant was, maar dat het wel binnen de marges was. Mijn vriend had zijn zaad ingeleverd en daar kwam naar voren dat zijn zaak op dat moment niet van hele goede kwaliteit was. Gelukkig is het een momentopname en kan het een volgende keer weer totaal anders zijn. Begin maart willen we weer een potje inleveren.

Vandaag zit ik alweer op dag 105, maar FF heeft vandaag een dikke vette rode streep gezet op dag 102 :D Dus nu hopen dat mijn temperatuur lekker hoog blijft ;)

Oja, ik had toen bij de ha ook een verwijsbrief voor een echo in het ziekenhuis gekregen in combi met een gesprek met de gynacaeloog. Maandag 13 februari moet ik daarheen, ben benieuwd!!

18. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor ik aan de pil ging was mijn cyclus mooi rond de 28 dagen, maar nadat ik stopte werd het een zooitje! Het varieerde van 38 tot 67 dagen, niet echt normaal dus. Toch ben ik van mijn eerste kindje na 2 cyclussen zwanger geraakt en van mijn 2e kindje zelfs in de eerste lange cylcus. Even als hart onder de riem voor alle lange cyclus dames want ik weet uit ervaring hoe het is om maar te wachten en te wachten tot er iets gaat komen. Zeker als je graag een kindje wilt. Wij willen graag nog een derde kindje en zijn daar nu mee bezig en weer is het een rommeltje. Maar niet mee zo erg als in het begin. Vorige keer zat ik na 2 keer 38 dagen in eens op 29 en nu al weer op 33 en counting. Je moet het natuurlijk altijd in de gaten houden en hulp vragen als je cyclus echt niet op gang komt maar soms wordt het wachten toch zomaar beloond :)

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik zit nu op dag 114 of 115 ben de tel al kwijt helaas.....ik ben gestopt ten eerste omdat k niet over die hormonen rotzooi meer kan en ten tweede omdat we nu toch wel graag nog een 4e kindje willen. Maar ja zolang me cyclus niet los komt zal dat nog wel even duren helaas....

20. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi,

Nou het was eerst een gesprek waarbij gegevens werden verzameld.
    Over 2 weken hebben we een gesprek bij een fertiliteitsarts dus benieuwd of hij wat gaat doen. Wel heeft mijn vriend zijn zaad in moeten leveren en is er bij mij bloed geprikt op van alles.
    De uitslagen hiervan krijgen we pas bij de volgende afspraak.

Inmiddels zit ik op dag 110 en ik word echt een beetje moedeloos ervan! Baal echt. Zondag ontdekte ik dat ik sochtends iets bloed verloor :$, daarna savonds ook nog, maandagochtend het ziekenhuis gebeld en die gooien het erop dat ik ongesteld zou worden. Nu 4 dagen later niks aan de hand. Wat dat is geweest?? Geen idee.
    Nu zag ik op het afsprakenkaartje staan voor de volgende afspraak ''intake'' maar hoop nu toch wel dat ze eens iets gaan doen! Want zo maak je jezelf echt gek (ik wel in ieder geval :p)

Naatje: Ben benieuwd wat ze bij het gesprek zeggen! Succes en hoop dat je snel ongesteld mag worden

Deel Deze Pagina