Hoi allemaal, Wij hebben namenstress....Hoogzwanger en nu opeens twijfels over de naam...Vanaf begin zwangerschap hadden we Benthe, maar wel twijfels omdat een kennis een Bente heeft. Nu zijn er tijdens de zwangerschap al 2 Benthe's in ons dorp geboren... Nu vinden we Pleun ook leuk. We houden zowiezo van korte nederlandse namen. Dilemma dus; -moeten we bij onze 1ste keuze blijven? -of kiezen we voor iets anders.... -Hebben jullie nog alternatieven....
Benthe vind ik ook leuker. Ik weet niet hoe groot de kans is dat ze allemaal bij elkaar in de klas zitten en met elkaar opgroeien? In ons dorp is dat wel zo en dan zou ik er toch vanaf stappen. Maarja, misschien verhuis je ooit wel en dan heb je het voor niks gelaten. Moeilijk. Ik zou denk ik wel iets anders doen. Pleun vind ik een beetje boers ofzo klinken. Pleun dreun. Misschien zit hier nog iets tussen: Fiene Lente Tesse Lise Pien Maud Jiske Hilde Lieke Flore
Jullie hebben deze naam al vanaf het begin dus ik zou em echt niet meer veranderen. Het is blijkbaar de naam voor jullie. Hormonen brengen je aan het twijfelen, heb er zelf ook last van Benthe vind ik trouwens een stuk leuker dan Pleun!
Ik snap de twijfel. Maar ik zou of bij deze naam of blijven of een andere naam zoeken. Maar Pleun niet... Klinkt echt zo lomp
Benthe vind ik het leukste maar ik begrijp ook dat je nu twijfelt nu er meerdere Benthes zijn. Misschien Diede Manon Femke Sabine Nienke Kate Cato Maaike Febe
Ik zou bij jullie eerste keuze blijven. Ik had de laatste weken van mijn zwangerschap ook ineens twijfels over de naam. Hormonen! Ben blij dat ik toch bij onze keuze ben gebleven, vind haar naam nog steeds prachtig.
Ik vind Pleun ook een leuke naam! Snap je probleem in een dorp.. wij hebben daarom de naam die we in eerste instantie hadden toch laten gaan. Baalde er eerst heel erg van maar ben nu heel blij met de naam die we ons kindje gaan geven. Ben zelf ook hoogzwanger en twijfel nu toch af en toe maar dat heeft denk ik met de hormonen te maken haha. Gelukkig is mijn man standvastiger en zegt steeds dat hij deze naam echt het mooiste vindt. Wat vind je anders van bijvoorbeeld Fien(e), Saar, Noor of Floor. Past ook wel in het straatje van de namen die jullie nu leuk vinden. Succes met de keuze!
Ik zou er niet vanaf stappen en je kindje gewoon Benthe noemen. Ze doet haar hele leven met haar naam. Fijn als dat dan de allermooiste naam is. (Dat er al twee kindjes Bente heten is natuurlijk wel jammer.)