minder eten rond een jaar?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Op het cb hadden ze ons al gewaarschuwd, rond deze leeftijd kan ze minder gaan eten!
    Nou is mijn dochter een enorme smulpaap dus ik was er niet zo bang voor, maar ze eet echt minder!
    Ze krijgt 2 boterhammen, maar eet gewoon de korsten ruim niet op (dus nog veel brood naast de korsten), en 's avonds gooit ze zeker de helft op de grond, waarna ze haar bord half leeg op de grond kletterd. Dan eet ze dus 1/4 maaltijd.

Ik wil het niet opdringen, dus ik laat het gewoon. We voeren haar ook niet, ze eet zelf (rapley?).
    Maak me ook niet mega zorgen, want Hollands glorie kan wel wat hebben lijkt me, maar waarom is dit?
    Komt het meer voor en is het te verklaren?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    in ons cb boekje staat dat rond een jaar de groei minder hard gaat en ze dus minder eten nodig hebben. ik heb ook het boek van Dr Spock en daarin staat hetzelfde. ze blijven nu ook langer in dezelfde maat hangen.

groetjes, Miranda

3. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    nou ik zit er al een maandje of 3 op te wachen ! maar ze blijft alles goed eten en na iedere maaltijd of tussendoortje is het krijsen dat het weer op is..

4. Writer

Writer Niet meer actief

selmen eet nog heel goed ,maar ik voer hem zelf dus

laatste opmerking van buurf dat selmen wel heel veel eet , tja een bord vol en die eet hij helemaal op , als hem zelf laat eten ben ik ook bang dat hij de helft op grond gooit :)

maar wat mamavanukkie zegt ,misschien minder groeien dus niet veel nodig :(:

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik wil ook dat Ymke zelf beslist hoeveel ze eet. Ik kan nog steeds niet aanvoelen wanneer ik genoeg heb, dus ik vind het belangrijk dat Ymke dat wel vroeg leert.
    Ik vind het niet zo erg dat ze de boel op de grond gooit...

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier eet Esmee met vlagen heel goed en dan weer heel slecht... Brood eet ze niet.. maakt niet uit wat ik er op doe, of ik het haar geef, het zelf laat eten, in stukjes, uit het vuistje.. ( ze krijgt nu s'middags een volkorenliga met banaan geprakt..)

Wat goed gaat is de pap s'morgens en het warm eten s'avonds.. De rest is erg wisselend..

Erg herkenbaar dus.. ;)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff vanavond helemaal niks gegeten... 2 stukjes pasta en een halve hap kwark...
    Daarna maar flesje gegeven en die wilde madam wel.
    Ik wil er geen ding van maken, eten moet leuk zijn, maar kan ik die fles niet beter weglaten?
    Ze kan ook slapen zonder fles, maar kan ze slapen zonder avondeten?

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Angelina zit al wéken in deze fase, soms best vermoeiend. Het avondeten wil ze absoluut, wat het ook is. Zodra ze in dr stoel zit, wordt ze helemaal hysterisch. Terwijl ze met pap en fruit eten gewoon enthousiast is en goed eten. En met toetje ook. Maar de avondmaaltijd..poeh ik ben al blij als ik er 2 happen in krijg, de rest gaat meestal alle kanten op, denk dat ik zelf ook maar een schort aan ga trekken ;)

Ik hoop dat het snel over gaat hoor, want is soms best frustrerend.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft dat nu pas... Hij heeft tot voor een paar weken terug altijd heel goed gegeten (uitzonderingen daargelaten) maar nu is het echt een drama... Behalve als hij een potje krijgt, dat gaat er zo in.. :) Maar ja, elke avond potjes is ook niet meer de bedoeling.

Maar ook al eet hij weinig, hij heeft er toch voldoende aan. Anders zou hij 's nachts wel wakker worden omdat hij honger heeft en hij slaapt van 19.00 tot 7.45. Hij heeft tot voor een paar dagen terug wel altijd nog een fles gehad om 19.00 maar die is er nu ook af en hij slaapt nog steeds goed.

@guppie: Ik heb wel eens de tip gehad van het cb (toen wij ook in zo'n week zaten) dat je geen fles moet geven ter vervanging. Dus niet geven op het moment dat ze eigenlijk warm moeten eten. Dan leren ze namelijk dat ze als ze het 1 niet eten, ze toch wel iets anders krijgen. En een flesje is natuurlijk veel makkelijker dan gewoon warm eten... Zoals ze het mij vertelden kun je dan beter een flesje geven voor het naar bed gaan, dan leggen ze die link niet. Eventueel kun je die fles ook gewoon weglaten (omdat je die toch al niet geeft) en even kijken wat ze doet. Misschien slaapt ze wel gewoon door, en mocht ze wakker worden kun je he altijd nog geven.

10. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hoe gaat het nu met eten bij jullie kleintjes?

Hier is het nog steeds een ramp, qua avondeten dan. Wat het ook is, vers, potje, prak, stukjes...zodra ze maar doorheeft dat het 'avondeten' is wordt ze helemaal hysterisch en gooit zichzelf in de stress en gilt alles bij elkaar. Dit duurt nu al meer dan 2 maanden, ik denk dat ze in al die tijd in totaal 10 happen heeft gegeten ofzo? :confused:

De rest van de dag is het een kliko, alles gaat er in :) Pap, brood, fruit, koek, melk, drinken, yoghurt etc, alles gaat prima. Maar avondeten weigert ze gewoon resoluut.

We hebben ook al geprobeerd om het warme eten tussen de middag te doen, maar zelfde effect, compleet over d'r toeren.

Intussen bij het cb geweest en ze groeit super, ze zit weer op de +1, dus dat is absoluut het probleem niet. Ze slaapt ook prima, dus heeft blijkbaar geen honger.

Ik snap het gewoon niet goed, want als ik haar 's avonds een boterham geef, eet ze wel. Maar avondeten niet.

Iemand nog de gouden tip? :)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Esli, hier hetzelfde, al gaat het met vlagen wat beter en ze eet wel meer dan Angelina, maar echt niet veel. Ze is ook erg selectief wat avondeten betreft. Ze lijkt gewoon op haar moeder, die houdt ook niet zo van avondeten ;).

Wat wij nu doen, is op vrijdag altijd brood eten, omdat we dat zelf lekker vinden en Eva ook. Dan eet Eva zo 3 boterhammen en een krentenbol op en een toetje :confused:. Dus ze houdt gewoon niet zo van avondeten denk ik dan. Ze eet meestal wel een toetje van ongeveer 200-250ml, gelukkig maar, want verder wil ze niet zoveel zuivel.

En met 1 jaar minder eten? Sinds kort eet Eva 's ochtends en 's middags 1,5 a 2 boterhammen (voorheen met moeite 1). En verder haar fruit en wat tussendoor (soepstengel, evergreen ofzo).
    Maar het viel ons en de leidsters op het kdv ook we op dat ze nu opeens de lengte inschiet.

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    het is hier dan wel niet een standaard iets, maar ik merk wel degelijk dat ze nu minder eet. als ze niet meer hoeft draait ze haar hoofd weg, of gooit ze datgene weg wat ze in haar handen heeft, wil ik haar nog wat melk geven slaat ze die direct uit mijn handen als ze die niet wil of als ze er klaar mee is.

ik heb er bij mijn oudste destijds best wel een strijd van gemaakt, rond deze leeftijd en ook later krijgen ze periodes dat ze niet of slecht willen eten (hoeft niet natuurlijk) en echt hele dramas omdat ik een uitgemergeld kind voor me zag die niet wilde eten ;) onzin natuurlijk want ze kunnen echt wel wat hebben, na verschillende geprekken met mijn moeder gehad te hebben dat ik het nu echt los moest gaan laten, en dat het echt wel goed zou komen, heb ik het inderdaad wat los kunnen laten en er wat makkelijker mee om kunnen gaan in de trant van als je niet wil dan niet, en dat heeft voor beide wel geholpen.

wat hier ook ontzettend goed hielp (op advies van moeders) eten wat eigenlijk voor hem bedoelt was op mijn eigen bord doen, en doen alsof het mijn eten was :confused: en warempel het hielp toch echt wel,want ondanks dat hij zijn eigen eten niet wilde zeg maar, had hij wel degelijk belangstelling voor datgene van mij (oftewel van hem ;) ) en zo zijn we daar weer overheen gekomen.

nu met de 3e maak ik er al helmaal geen strijd van, ook zij kan wel een stootje hebben en ik heb er inmiddels zoveel ervaring mee om te weten dat ook zij wel weer bij zal trekken (al dan niet met behulp van mijn bord ;) )

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Mijn dochter is ook een jaar. En ik kan niet echt zeggen dat ze slecht eet, maar het is wel stukken minder dan normaal. Ze zit echt te smijten met haar eten. Ook hier aan de Rapley. Ze krijgt ook wel eten met een lepeltje. Ligt er een beetje aan wat we eten.
    Wat hier goed helpt is afleiden. Ook vind ze het prachtig om ergens dingen uit te halen. Ik neem dan een plastic beker en doe daar af en toe een stukje in (fruit, groente, brood enzo) Ze pakt het er dan uit en eet het op. Als ze genoeg heeft van gewoon eten, dan kan ze op deze manier nog best aardig wat naar binnen werken.
    Ik ga er ook geen strijd van maken. Ik weet inmiddels dat ze zich echt niet laat dwingen. Genoeg is genoeg.
    Ik vind het soms best lastig hoor. Tessa is al niet zo groot en zit onder gemiddeld. Maar zolang ze aankomt probeer ik me niet druk te maken. Ik neem aan dat ze echt ooit wel weer eens beter gaat eten.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier was het niet het geval rond een jaar. Het speelde pas later, rond anderhalf jaar, duurde toen een week of 3.

Ik denk dat het echt per kindje verschillend is. Afhankelijk van groeispurten e.d.

Deel Deze Pagina