Twijfel locatie basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Flutterby, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Onze dochter gaat in augustus starten op de basisschool (Jenaplan). Deze school is de laatste jaren erg groot geworden en heeft nu 2 locaties. We mogen een voorkeur aangeven maar ik twijfel heel erg...

De hoofdlocatie is het meest dichtbij, nog geen 5 minuten fietsen, één lange weg over het fietspad (we kunnen de school haast zien vanuit huis). Dus daar kan ze over een tijdje zelf naar toe. Dit is wel een grote school, met 4 kleuterklassen, 6 middenbouw klassen en 6 bovenbouw klassen.

De nieuwe locatie is ietsje verder weg, 10 minuten fietsen en een beetje afgelegen. Daar kan ze de eerste jaren echt niet alleen naar toe. Deze locatie heeft maar 2 kleuterklassen, 3 middenbouw en 3 bovenbouw klassen. De sfeer is ook rustiger en knusser.

Ik kom er maar niet uit! Mijn gevoel zegt de kleinere locatie, omdat mijn dochter erg gevoelig is en ik bang ben dat ze verzuipt in de massa. Aan de andere kant zijn op beide locaties de klassen ongeveer 25 kinderen en ze werken toch hoofdzakelijk in hun eigen klas lijkt me. Ik moet straks 2x op en neer met peuter en baby (eet 's middags niet huis) en de kleine locatie is net te ver om even te lopen, dus dan zou ik altijd de auto moeten pakken of fiets met fietskar...

2. Storm

Storm Niet meer actief

Tja, lastig.

Wij hebben ook net de knoop doorgehakt. Ons kereltje gaat naar de school die het verste weg zit. Puur en alleen omdat we daar het beste gevoel bij hadden. Dat is 15/20 minuten fietsen. Het zal nog wel even duren voordat hij daar alleen naar toe kan, maar dat is dan niet anders. Bij deze school kregen we het idee dat ze er samen met ons voor wilden gaan (mijn zoon heeft ASS) en dat hij welkom is om wie hij is en niet omdat ze (in principe) geen kinderen mogen weigeren.
    Maar goed, dan hebben we het niet over een andere locatie van eenzelfde school, maar over een school op zich.
    Ben je op beide locaties geweest? Zit er verschil in sfeer tussen de locaties?

3. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

Zou kiezen voor de locatie dichtbij. MIsschien gaat die andere locatie ook nog uitbreiden en dan krijg je misschien spijt van je beslissing.

Succes!!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.948
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je gevoel is heel belangrijk en ik proef een beetje dat jij die andere locatie gewoon prettige vindt aanvoelen. Ik weet niet precies hoe jenaplan werkt. Vraag eens na hoe vaak ze buiten de eigen groepen werken. En misschien hoeveel kinderen er bijvoorbeeld tijdens het buitenspelen tegelijk op het plein zijn. (Misschien hebben ze op de grotere locatie bijvoorbeeld twee pauzes, zodat steeds maar de helft buiten is. )
    Vraag ook eens hoe zij de groei de komende jaren inschatten. Kan het zijn dat de tee locaties straks ongeveer even groot zijn? Dan is het misschien achteraf wel zonde om nu voor de verdere locatie te kiezen, terwijl het voordeel uiteindelijk weg valt.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Is het een optie om het te proberen bij de school vlakbij?

En als het echt te groots en te druk is voor je dochter eventueel vragen of ze overgeschakeld kan worden naar de andere vestiging?
    Maar die tweede vestiging dan eigenlijk als "noodplan" houden.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    De kleine locatie gaat nooit veel groter worden, er zijn zelfs al minder kleuterklassen. Het is in een nieuwbouw wijk, de top van kleine kinderen is geweest geloof ik..

Ik ben op beide locaties geweest en voel me het prettigste op de kleine locatie. Alleen mijn man gaat liever voor het praktische. Maarja, ik ben toch degene die het meeste op en neer pendelt. Dus... keuze is gemaakt, bedankt!

En nu maar hopen dat ze wat doen met mijn voorkeur haha.

Deel Deze Pagina