Twijfel meisjesnaam: HELP!

Discussie in 'Babynamen' gestart door sstaal, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Zoë, Charlie of Jip, maar ik vind Zoë wel echt het aller leukst. Vrolijke stoere klank, en een naam die bijzonder blijft ook al wordt die nu wel vaker gebruikt. In plaats van Jip vind ik Pip leuker voor een meisje. Charlie vind ik wel oké maar ook wat te jongensachtig.
    Jackie vind ik te hard klinken, Bobbi te lomp en Sam(mie) te zoetsappig en huisdierachtig/jongensachtig.

Dus ik ga voor:
    1. Zoë
    2. Pip
    3. Charlie
    4. Jip

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Misschien nog:
    Loïs
    Bibi
    Nova
    Jolie
    Chloë

3. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind er meerdere mooi:

- Zoë
    - Bobbi
    - Charlie

4. sstaal

sstaal Niet meer actief

Hallo,

Mijn man en ik twijfelen over de meisjesnaam. Ik ben nu 38 weken zwanger en we zijn nog niet uit over de meisjesnaam. We weten niet wat het wordt, dus we hebben echt een meisjes- en jongensnaam nodig. De jongensnaam hebben we inmiddels gekozen, maar over de meisjesnaam komen we niet uit. We vinden ze allemaal wel leuk, maar zijn benieuwd naar de mening van anderen. Ik hoor heel graag welke naam jullie het mooiste vinden van ons lijstje... Natuurlijk zijn andere suggesties (een beetje passend bij de rest) altijd welkom!

Onwillekeurige volgorde:
    - Zoë (staat in de top 10, dus willen we dat?)
    - Jackie
    - Bobbi
    - Sam(mie)
    - Charlie
    - Jip

We houden wel van "uniseks" namen, maar dat is geen must. We willen graag een korte, wat stoerdere naam.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoor graag welke naam jullie van deze namen het leukst vinden! Bedankt alvast!

5. Veera

Veera Niet meer actief

Waarom plaats je het bericht steeds opnieuw :p

6. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammie of Jip. Ik hou niet zo van Engelse namen, vandaar. Maar bij deze twee twijfel ik ook of ze nog leuk zijn voor een vrouw van 40...

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik vind Jackie het leukste zowel voor een kind als volwassene.

Jip en Sammie vind ik als kind erg leuk, maar zie er niet direct een volwassen vrouw bij. Al ben ik ook van mening dat een naam meegroeit met een persoon, dus dat dat ook wel weer went.

Robin vind ik ook een leuke suggestie!

8. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Charlie!!!

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546