Wat vinden jullie van de naam Vera ? En wat zou er als tweede naam mooi bij klinken? Wij denken zelf aan Vera Liselotte maar ik vind zelf Vera Elina ook heel mooi (mijn man niet zo) ben benieuwd wat jullie van deze naam vinden. We hadden eerst Iris bovenaan ons lijstje maar ik vind Vera toch wat liever en zachter klinken.
Vera vind ik een bescheiden naam, gewoon een keurige goede meisjesnaam. Prima keuze dus, naar mijn mening. Ik vind Vera Liselotte persoonlijk niet heel mooi, maar zeker ook niet een afrader. Gewoon neutraal. Vera Elina klinkt echter heel mooi, vind ik. Wat andere suggesties: Vera Emilia Vera Bernadetta Vera Isabella Vera Rachella Vera Isolda Vera Imara Vera Jolijn Vera Mireille EDIT: Ik zou voor Vera Imara gaan...
Vind de opties voor de tweede naam mooier als Vera. Gewoon niet mijn smaak; beetje ouderwets of iets denk ik. Niets mis hoor met de naam, maar vind Iris, Elina of Liselotte leuker Liselotte of Elina kan mijn inziens prima trouwens! Misschien kijken wat in combinatie met de achternaam het beste klinkt?
We vinden zelf Liselotte op zich ook een hele leuke naam, maar ik vind de afkortingen (Lies of Lot) helemaal niet leuk, daarom valt de naam als eerste naam eigenlijk af. We houden verder niet van hele moeilijke of gekke namen, en beiden vonden we Vera gelijk heel mooi. Een 'gewone' naam die iedereen kent, maar ook weer geen top 10 naam. Anna stond bij ons ook hoog op het lijstje, maar komt naar mijn mening wat te vaak voor. Twijfel, twijfel..
Iris en Vera staan allebei ook op ons lijstje. Hoewel onze voorkeur op dit moment juist iets naar Iris uitgaat, haha. Zelf vind ik een tweede naam niet zo nodig. Maar als je het doet vind ik Elina mooier dan Liselot. Ik ben trouwens wel benieuwd welke jongensnamen jullie in gedachten hebben. Dat vinden wij erg moeilijk en blijkaar hebben we een beetje dezelfde smaak.
Vera vind ik een hele mooie en lieve naam!! Ik vind de combinatie Vera Liselotte het mooist eerlijk gezegd. Klinkt net wat mooier, maar da's mijn mening he
Vind anna veeeel mooier!! Maar als vera voor jullie de naam is lekker doen.. ik heb eigenlijk zoiets van er kunnen nog wel duizend kindjes dezelfde naam hebben maar niemand is zoals jou anna of vera of noem maar op
Bedankt voor jullie reacties. Vera blijft toch wel op nummer 1 staan, de tweede naam denken we nog over na (of misschien geen tweede naam, we zijn er nog niet uit) @ Tupp: wat grappig, dezelfde smaak dus. Voor jongens hadden wij deze namen in gedachten, namelijk: Valentijn, Alexander, Stijn, Sven, Joost.
Ik ken een hele leuke meid die Vera heet dus heb er ook alleen maar positieve associaties bij . Van de twee tweede namen vind ik Elina leuker. Maar bijvoorbeeld Vera Amalia vind ik ook wel mooi klinken.
Oh, grappig. In dat lijstje komt alleen Stijn overeen. Verder hebben we een andere smaak qua jongensnamen.