twijfel: na 6 maanden afbouwen of doorgaan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door gewoon Sanne, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kiddie, hier ook hoor! Ze slaapt dan wel vanaf 19.00u dus ik zit op zo'n 6 voedingen. Maar momenteel ook 2, soms 1 nachtvoeding(en). Ze heeft wel een paar nachten doorgeslapen.
    Overdag drinkt ze ook niet veel. Als ik haar meer probeer te geven spuugt ze.

2. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hier zat ze voor mijn vakantie (vorige maand) ook even op 4 a 5 voedingen. Op werkdagen kreeg ze 4 x 240 flessen BV die op gingen. Maar omdat ze dat 'live' ook wilde bij mij ging dat mis, met een hoop gehuil 's avonds omdat er uit mijn borsten geen 240 cc kwam.
    Ik ben toen dus terug naar 6 voedingen gegaan. Dat gaat goed, alleen drinkt ze veel minder per keer. Een fles van 240 gaat echt niet meer op. 180 Vaak niet eens meer....
    Ik denk wel dat ze toe is aan bijvoeding. De halve potjes 's avonds vliegen op.

In die tijd van 4 voedingen sliep ze wel 10 uur, inmiddels nog maar 8, omdat ze 's avonds nog maar iets van 120-150 cc drinkt. Meer wil ze ook niet... ach, hen nog niet te klagen eigenlijk. Nachtvoedingen kan ik me ook al bijna niet meer herinneren. ;)

3. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Nou, maakte ik, en vooral mijn moeder, me weer druk omdat ze zo weinig dronk de laatste weken....
    Ben gisteren bij het CB geweest en mijn dame was in 9 weken tijd gemiddeld 180 gram per week aangekomen. Ze zit inmiddels op 8030 gram. Dat is een record per week sinds ze geboren is.

Ik mag langzaamaan naar het volgende schema gaan werken (of iets dat er op lijkt):
    7:00 BV
    9:30 fruithap + water (als ik werk) of BV (als ik thuis ben, om de productie goed op peil te houden)
    13:00 BV + evt. sabbelen op broodkorst (langzaam introduceren ivm glutenallergie bij mijn moeder)
    16:00 maaltijdhap + water/BV (zie boven)
    19:00 BV/pap

Ik denk dat het wel even duurt voordat we daar zijn. Vooral omdat ze 's nachts echt niet zo lang slaapt. Dus ik rek het allemaal wat uit, zodat ze toch rond 21:30-22:00 nog de laatste voeding krijgt.
    Ik wilde vandaag de fruithap 's morgens introduceren. Alleen is ze vaak binnen 2 uur na de 1e voeding al weer moe. En zul je zien dat dat vandaag al na 1 uur was :(
    Haar toch maar even links aangelegd, wantdie zat nog best vol van vanmorgen, wat dus wil zeggen dat ze maar iets van 150 cc gedronken heeft. En nu slaapt ze weer. Misschien dat ik straks als ze wakker is fruit geef en dan zie ik verder wel...

Ik vroeg me nog iets af:
    Als ik haar nu na de maaltijd nog even aanleg, dan drinkt ze uiteraard niet zo heel erg veel. Is het dan beter om 1 borst (zo goed als) leeg te laten drinken of juist aan allebei de kanten een beetje, om te voorkomen dat ik stuwing krijg of de productie afneemt?
    Ze drinkt normaal altijd beide borsten haast leeg. Alleen de 1e voeding niet, maar meestal drinkt ze dan 2 uur later alsnog die borst leeg.
    Ik weet niet wat slimmer is. Wat denken jullie?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik hou niet van schema's. Bij sommige baby's zal het allicht werken, maar ik geloof niet dat ze werkzaam zijn bij baby's die op verzoek borstvoeding kijken.

Ga je er niet op vastpinnen en maak er niet voor wakker oid!
    De borstvoeding blijft nu nog de hoofdvoeding, al het andere is voor erBIJ en niet zo van belang nog de eerstkomende maanden.
    Twee happen fruit, sabbelen op een broodkorst is helemaal prima.
    Ander vocht geven zou ik voorlopig niet doen; moedermelk is het drinken, ander drinken is de komende maanden niet nodig.
    Je geeft nu eerst borst, dan wat bijvoeding en je sluit weer af met borst.

Deel Deze Pagina