Hoi, willen jullie meedenken? Vorige zwangerschap zijn we er met moeite uitgekomen en deze keer is het zo mogelijk nog moeilijker! Zoontje van bijna 2 heet R.emy G.ijsbert roepnaam R.emy (ook vernoemd naar 2 opa's maar andere volgorde ). Meisjesnaam zijn wel wel uit. Roepnaam H.anna en volledige naam J.ohanna F.rancina, vernoemd naar oma van partner en oma van mij. Maar nu de jongensnaam... ik heb eigenlijk een beetje spijt dat we G.ijsbert (roepnaam G.ijs) al weggegeven hebben want die vind ik toch wel leuk nu... We willen echt graag vernoemen en kunnen daarvoor de volgende namen en afkortingen of verbasteringen daarvan gebruiken. Wie wil er meedenken? F.rederik J.ieles W.illem M.ichel M.aaike M.arion C.lara B.arbara A.lice Zelf zat ik te denken aan R.ick/R.ik (F.rederik) maar man vindt dat helemaal niks. E.rik zou voor hem een optie zijn... Zat ook nog te denken aan F.inn (F.rederik) maar dat is misschien wat ver gezocht? W.im (W.illem) vindt man leuk en ik natuurlijk weer niet Of vinden jullie het opnieuw gebruiken van G.ijsbert wel een optie?
Kan het niet gewoon F.rederik of W.illem worden? Of wil je liever een afgeleide? J.ules / J.ulius (J.ieles) M.orris (M.arion) A.ron (M.arion) A.lex (A.lice) C.arl / K.arel (C.lara)
J.ules is leuk! M.orris vind ik ook leuk maar denk man niet.. A.ron ook nog niet aan gedacht maar ook 1 om mee te nemen. Opa heet zo en zijn zoon (oom van ongeboren kind ook al). Het liefst dus een verbastering als roepnaam en de officiele naam mag dan wel F.rederik zijn bijvoorbeeld.
Ik vind Gijs heel leuk en ook zeker kunnen! Anders misschien: Freddy Jules/Juus Mick/Mica/Micha (M.ichel)
Brrr Freddy is een harde nee Mica of micha een mogelijkheid. We gebruiken de 2e naam van zoon natuurlijk niet maar t voelt een beetje stom om hem dan bij en volgend kind als 1e naam te gebruiken. Maar ik vind G.ijs zo leuk Fijn om te lezen dat er dus mensen zijn die t wel vinden kunnen
Ik vind het ook zeker kunnen! Onze jongens hebben precies dezelfde 2e naam (en ieder nog een andere 3e naam) i.v.m. vernoemen. Nooit iemand gek van opgekeken.
Op zich wel, maar zou zelf denk ik dan niet zo snel letterlijk voor Gijs of Bert gaan. Gert bijvoorbeeld zou ik dan eerder doen. Ijsbrand(t) heeft ook wel flink wat overeenkomsten qua letters. Dit is wel een naam ''you hate him or you love him''. Ik behoor zelf bij dat laatste team Mocht je 1 of 2 van de andere namen willen vernoemen zou ik eerst de waslijst eens downsizen tot ''wie vind je het belangrijkst om te vernoemen''. Hier zijn beide kinderen vernoemd naar alle opa's en oma's samen. Een derde kindje zou weer een vernoeming krijgen naar grote broer en grote zus. Maar anders hadden we (1 van) onze zussen vernoemd. Uit jullie lijstje vind ik Rick/Rik veeeeeeeeeeeeeel frisser dan Erik. Erik vind ik zo'n stoffige naam Freek, Freerk, Fred of Ed kun je ook nog uit Fre.derik halen. J.ieles kan Jilles worden. Wille.m -> Wil of Wim. Mich.el -> Micha. Maa.ike -> Maik/Mike, Maikel, Mika. Mar.ion -> Marius. Cla.ra -> Carl of Claus. Bar.bara -> Bart of Barend. Ali.ce -> Alix/ Alex.
F.rederik: Rijk W.illem: William M.ichel: Mike, Milo, Miles M.aaike : Mike M.arion: Mart C.lara: Claas B.arbara: Bas, Bastiaan A.lice: Alain, Alec
Alleen maar helpend als je ook weet wat je níet wil! Toevallig al iets voorbij zien komen wat je aanspreekt?