Hmmmm, wij waren helemaal uit over de drie namen die wij onze kleine meid willen geven. Waarvan een naam al sinds mijn 14e vast staat. Bijna iedereen weet ook dat ik daar grote fan van ben en dat als ik een dochter zou krijgen, zij die naam zou dragen. Nu hebben wij het geboorte kaartje ontvangen van mijn schoonzus zowel het jongetje als het meisje dragen de namen die ik (en mijn man) in gedachten hadden voor onze kinderen als tweede naam. Natuurlijk, we moeten ze (onze kindjes) nog wel eerst krijgen maar ergens geeft het mij toch een brok in mijn keel of maag... Of het is de kleine meid die letterlijk dwarsligt De vraag is nu, kunnen wij onze kleine meid haar deze naam nog steeds geven (ook als tweede naam). Helaas valt een naam af, de eerste naam die we in gedachten hadden anders zouden de initialen het zelfde zijn zowel mijn sz heeft M.E en wij zouden dat dan ook hebben. Nu hebben we echter onze ander favoriet maar dan zouden de initialen worden E.E.F of E.L.F de L is een afgeleiden van de tweede naam die we oorspronkelijk in gedachten hadden. Als het heel onduidelijk dan snap ik dat, wij hebben een zeer lastige achternaam waardoor we met veel initialen rekening moeten houden. Dus zowel bij de M.E. Zou de F er achter komen. Omdat ik niet wil dat mijn collega's, baas, of familieleden meelezen doe ik zo geheimzinnig mogelijk. Via pb wil ik het wel voorleggen bij uiterste geheimhouding uiteraard (nog 8 weekjes en dan maken we de namen wereldkundig).
Omdat het de tweede naam betreft, zou ik het zelf geen enkel probleem vinden. De tweede naam (of meerdere) worden meestal alleen op papier gebruikt. Dus ik zou ze gewoon geven.
Dank Fides, omdat ik het nog niet meegemaakt heb weet ik niet of men dit erg zou vinden. Vandaar de twijfels.
Eerlijk gezegd begrijp ik het hele initialen verhaal niet helemaal. Maar als ik het goed heb hebben de kinderen van je schoonzus als tweede naam dezelfde naam die jullie als tweede naam wilden geven aan jullie dochter? Ik zou zeggen: gewoon doen. Ookal zijn de initialen ook hetzelfde. Mensen kunnen een naam niet claimen en iedereen mag doen wat hij of zij wil. Als deze naam al vanaf je veertiende in je hoofd zit zou ik het gewoon doen. Als je nog steeds twijfelt mag je me zeker pb-en, dat praat misschien iets makkelijker. Succes!
Mag een slotje op. Heb inmiddels wijs advies gehad (thx Novaa), nog steeds de twijfels maar daar moeten ML en ik samen even uitkomen.