ik twijfel heel erg over de naam voor onze dochter. Joosje zit al heel lang in mijn hoofd (al jaren) maar tis natuurlijk een niet alledaagse naam. Nu zitten we dan meer op safe met Noor. Maar Joosje blijft trekken. Wat vinden jullie van de naam Joosje?
Ik hou niet zo van namen met -je erachter. Lijkt net een verkleinwoord. Lange namen worden snel afgekort zeker als ze later volwassen is zal de JE weggelaten worden. Dan blijft er een rare naam over.
Beiden niet mijn maak, ben niet zo van de 'aparte'/bijna niet voorkomende namen, maar ik vind Noor wel leuker dan Joosje.
Sorry, maar ik vind beide namen 3x niks. Bij Joosje heb ik het idee alsof er iets niet helemaal correct is, dat het Josje moet zijn ofzo.. En komen ook gelijk allerlei rijmwoorden in me op: Joosje boosje, Joosje wacht nog maar een poosje etcetera.. Noor: Harde naam! Vind m daarom niet mooi. Ook geen fan van Nora of iets anders vergelijkbaars. Zou dan nog eerder voor Noortje gaan.
Ik vind Joosje niks. Vind verkleinnamen erg kinderachtig en de afkorting Joos ook niet leuk. Noor vind ik een afkorting van Nora(h) of Nore. Maar Noor 1000x beter dan Joosje.
Wij hadden Noor voor een meisje, vind ik een mooie, lieve maar ook stoere naam. Joosje doet me wat oudbolliger aan eerlijk gezegd, vind ik niet zo.
Ik kende een Joosje, een prachtige en krachtige jonge vrouw. Ik vond het altijd een oubollige naam, maar doordat zij zo puur, mooi en lief was, pastte het perfect bij haar. Ik ken een Noor, ook heel lief, maar ook veel meer pit!
Joosje kende ik nog niet. Beetje ouderwets, wel lief. Maar ik twijfel zelf altijd over verkleinnamen, hoe leuk is dat als je ouder bent en past het dan nog bij je. Noor vind ik moderner en wat stoerder, persoonlijk vind ik dit leuker dan Joosje.
Joosje, brrr ouderwets. Echt niet leuk. Dus ik zou voor Noor gaan in jouw geval. Hoewel ik dat ook geen mooie naam vind, heel hard en onaf. Maar altijd beter dan Joosje.
Noor vind ik leuk! Joosje niet zo.. sorry. Misschien een langere naam van maken en dan als koosnaam Joosje gebruiken? Joselien bijvoorbeeld of José
Noor! Joosje vind ik echt een lelijke naam....doet me aan josti denken en dat hoor je hier in de omgeving vaak als iemand het over een mens met syndroom van down heeft.
Ik zou Joosje niet als officiële naam doen, misschien Josephine / Jozefien en dan als roepnaam Joosje.