Lina? Mijn man en ik worden het maar niet eens en de naam Lina komt steeds weer terug.. Dus, wat zijn jullie meningen en associaties??
Ik vind het mooi. Denk wel aan een buitenlands meisje, komt doordat ik een kindje ken van Marokkaanse afkomst die Lina heet.
Leuk! Denk inderdaad wel in de eerste instantie aan een buitenlands kindje, maar zou er ook aan kunnen wennen als dat niet het geval is.
Denk dat ze regelmatig zullen denken dat ze Nina heet wanneer ze haar naam noemt Mensen luisteren vaak niet goed en horen de meer gangbare naam. Persoonlijk vind ik het een prima naam. Ken niemand die zo heet en daar hou ik wel van. Niet te apart.
Hier hetzelfde. Maar zou natuurlijk net zo goed een Nederlands meisje kunnen zijn. Vind het een leuke naam!
Ik vind het helemaal niks. Ik heb er een slechte Oostblok vibe bij. Alsof ze straks als vakantiebaantje kan gaan kiezen tussen aardbeien plukken of achter de ramen zitten. En ja ik besef me hoe racistisch deze post overkomt en hoe erg hij druipt van de vooroordelen maar ik kan mijn gevoel bij de naam gewoon niet anders omschrijven. Heb helemaal niets tegen het Oostblok, aardbeien plukken of dames achter de ramen so dont hate me now!
Vind het een lieve naam, en heel origineel, zonder dat je je steeds af vraagt hoe je het uit moet spreken of schrijven
Haha zal ik het aan de hormonen wijten ? #lekker makkelijk. Maar zo te lezen zijn er verder alleen maar positieve reacties dus ik zou hem zeker in overweging nemen als ik jou was. En, dat moet ik dan ook weer zeggen, ik denk wel dat ik er snel aan zou kunnen wennen.
Leuk! Totaal geen slechte asociaties bij. Het doet me denken aan Stad in de Storm van Thea Beckman, daar is het een positief personage.