Twijfel of de dokter gelijk heeft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

Hoi hoi
    Ik had al een topic daarop word niet meer gereageerd .
    Mijn zoontje werd do ochtend wakker met allemaal bultjes rond zijn mond , later die dag werd t roder en kwam er een pus bultje op .
    Vanmorgen was dit nog zo dus denk ga even naar de ha , ik dacht aan krentenbaard en meiden op t forum ook .
    Ik heb een zalfje gekregen want de dokter dacht t ook .

Maar later vandaag kreek hij er wat bij in zijn gezicht
    Net met afdrogen dag ik er 2 op z'n arm 1 op z'n vingertje aan de onderkant en de onderkant van zijn voetjes maar wel allemaal zonder pus , die zitten alleen bij zijn mond .

Nu zag ik dat iemand een topic had geplaatst van mond hand en overziene (had er nog nooit van gehoord .)

Maar wat zou t nu zijn ?
    Krentenbaard kan uitbreiden !
    Of zijn t waterpokken of is t mond hand en voetziekte .
    T lijkt allemaal zo op elkaar . Of niet ?

Moet wel zeggen dat hij ineens gruwelijk neusverkouden is sind vanmorgen en m'n dochter ook sinds eergisteren
    Weet niet of dat er nog iets mee te maken heeft ?

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Geen idee, gewoon terug gaan naar de dokter.

3. happymama

Das een beetje moeilijk nu en ik kan dan pas di of woe gaan , mijn vader uit Engeland komt over en logeert bij mijn zus 1uur rijden en daar ga ik ma ochtend heen en di ochtend , zo ook maar zonder kinderen en hij wil de kids ook zien .
    En aangezien ik hem 2 jaar niet gezien heb wil ik dat niet laten schieten

4. happymama

Ook vergeet ik te melden dat hij veel wakker word intens verdrietig

5. oudjaarsvlinder

Huisartsenpost, beter het zekere voor het onzekere nemen

6. happymama

Ja maar das toch geen spoed geval ?

7. happymama

Wil ook niet te veel met hem naar de dokter hij is al 2x heel erg ziek geweest 2x opgenomen en veel dokters gezien . Hij is er bang van hij gaat gelijk keihard krijsen als hij een dokter ziet , ook heel zielig dus als t niet echt nodig is ga ik liever niet en als t waterpokken zijn kunnen ze daar ook niks aan doen en iets anders ook niet ik heb al een zalf voor krentenbaard

8. oudjaarsvlinder

Kun je niet maandagochtend vroeg bellen en vragen of je gelijk terecht kan voirdat je weg gaat.

9. oudjaarsvlinder

Als je het toch niet vertrouwd en je zoontje zich nog slechter gaat voelen wel naar de huisartsenpost gaan.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hier kreeg hij het ook ineens midden op zijn hoofdje !! En achter zijn oor achter zijn oortje was echt giga , en liep allemaal vocht uit .
    Ik ging steeds terug of ik ook op de andere plekken mocht smeren , de huisarts zei dat ik bij elke plek die ik zag ab mocht gaan smeren . Krentenbaard is zeer besmettelijk !

11. adi

adi Niet meer actief

Maar je kunt ook niet van onkundige vreemden via internet een diagnose krijgen. Als jouw gevoel zegt dat de diagnose van de arts niet klopt zou ik terug gaan.
    Maar ik zou niet gaan als het alleen om uitslag gaat. Daar kunnen ze meestal toch niks aan doen, en het kan van alles zijn.
    Als je zoontje zieker wordt gewoon naar de hap gaan.

12. happymama

Dat bedoel ik er is weinig aan te doen als de zalf die ik heb idd , mocht hij koorts krijgen ga ik zeker terug ookal Mis ik de afspraak met me vader,

Maar ik mag die zalf dus overal smeren ? Zelfs als t geen krentenbaard is maar bijv waterpokken , kan dat geen kwaad

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt me stug dat dit waterpokken zijn. Dat begint meestal op de romp en breidt vanaf daar uit en ziet er ook anders uit. Als de huisarts het gezien heeft en krentenbaard vast heeft gesteld, lijkt me dat dit de uitbreiding is die je bij krentenbaard kunt zien.
    En dan zou het toevallig samengaan met een verkoudheidsvirus.

Mocht de koorts oplopen, dan zou ik wel ff de HAP bellen, zoals je zelf ook al aangeeft, maar verder gewoon smeren met de zalf en de neus goed sprayen.

14. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mijn dokter zei over de ab zalf , baad het niet schaad het niet dus gewoon smeren .
    Je kan altijd even de hap bellen met advies of je mag smeren ?

15. happymama

Hij heeft op t moment geen koorts ik ga de zalf dan ook maar onder z'n voeten smeren dan . En we kijken t verder af

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb je misschien een foto die je kan plaatsen? Weet niet of ik het dan met zekerheid kan zeggen, want ben geen dokter, maar ik zie in mijn werk heel veel kinderziektes.

Bij de hand mond en voet ziekte zitten de bultjes vooral ook echt op de hand en voet palmen, maar het kan ook gewoon op de rest van het lichaam zitten. Meestal zijn dit vrij kleine met vocht gevulde blaasjes en binnen een dag of 3 tot 5 is het vaak al veel minder. Wel gaat hier meestal koorts aan vooraf en het is erg besmettelijk! Verkoudheid hoort er zeker ook bij.

Krentebaard begint meestal met rode plekjes rondom de mond en al snel komt er een beetje een honinggele korst op, waar pus uit kan lopen. Ook dit is zeer besmettelijk en kan daardoor ook snel verder uitbreiden over het lichaam. Het blijven hierbij meestal niet echt bultjes, maar worden echt wat grotere plekken met zo'n gele korst erop.

Waterpokken hoef ik waarschijnlijk niet te beschrijven ;)

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hoe gaat het nu?

Krentenbaard zou je inderdaad verwachten als meer grote plekken die echt vochtig zijn.

Ik was dat van het topic over HMV ziekte. Bij mijn zoontje is het vandaag inderdaad al stukken minder. We doen hem wel 2x per dag in een badje met havermout, om de aanwezige plekjes uit te drogen en dat lijkt ook te werken.

Hugo heeft inderdaad blaasjes/plekjes op zijn polsen, bovenkant van zijn handjes en in zijn handpalmen. De meeste blaasjes zitten op zijn vingertjes, zelfs 1 op het topje van zijn wijsvingertje.
    Op zijn voetjes heeft hij het ook op zijn teentjes, maar slechts een paar.
    Verder veel rode bultjes op zijn beentjes en een paar blaasjes op zijn knieƫn. En heel grote smetplekken in zijn lies en onder zijn piemeltje.

18. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    is het dan geen hand, voet en mond ziekte?

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou gewoon bellen. Dat je vader is er, is natuurlijk hartstikke leuk en gezellig maar de gezondheid van je kind gaat voor.

En so what dat je al een paar keer bent geweest bij de dokter? Als je het niet vertrouwt dan moet je gewoon gaan.

Deel Deze Pagina