Gisteren mijn gynaecoloog gesproken en gevraagd wat we doen als de baby in stuit blijft liggen, want ik las overal dat een versie niet mogelijk is ivm eerdere keizersnede en ook nog eens de placenta aan de voorkant. Tot mijn verbazing zei hij dat een versie gewoon mogelijk was. Ik was zeer verbaasd eigenlijk... Lijkt mij heel risicovol. Iemand hier ervaring mee na een keizersnede of met voorliggende placenta?
Ik weet ook niet beter dan dat ze geen versie doen bij een voorliggende placenta. Is een te groot risico op bloedingen. Ik heb een achterliggende placenta en laat ook geen versie doen. Vind het maar eng. Keizersnede is volgens mij geen directe contra indicatie, maar ze zijn volgens mij wel terughoudender hiermee.
Mijn dochter lag in stuit en een versie was geen optie omdat mijn placenta over de gehele voorkant van mijn buik lag. En ook al hadden ze gezegd dat het wél zou kunnen, had ik het zelf niet gewild....ook niet als de placenta ergens anders had gelegen trouwens.... Hier dus een geplande keizersnede gehad met 39 weken.
Hier afgelopen week een gynaecoloog gesproken over wat als dit kindje ook in stuit ligt. Zij gaf aan dat ern eerdere keizersnede een relatieve contra indicatie. Ze sluiten het niet meteen uit, maar het is niet heel gebruikelijk. Ze kijken dan naar alle omstandigheden, heeft het kindje altijd in stuit gelegen of niet, vruchtwater, ligging placenta, etc. Ik zou dan tzt in gesprek gaan met de gynaecoloog die de versies uitvoert in ons ziekenhuis en dan samen kijken of het wel of niet kan. Maar goed, het geleid zal per ziekenhuis verschillen. Voor mij geld, als de gynaecoloog het ziet zitten, dan ik ook. Maar goed, tijdens diezelfde afspraak lag ons kindje voor het eerst goed dus ik duim dat dat zo blijft en geen versie nodig is.. Hoop dat het bij jou niet nodig zal zijn..
Ik krijg waarschijnlijk ook een keizersnee vandaar dat ik graag meelees, maar het is allemaal nog erg nieuw voor mij. Wat is een versie?
Nuage al nagedacht over moxa? D.m.v. warmtetherapie de kleine stimuleren in hoofdligging te gaan liggen. Baby in stuitligging draaien met moxaDe Groeisprong Lijkt mij een prima mogelijkheid
Ga ik ook zeker proberen! De versie was ook voor als dat niet zou werken. Al denk ik dat een versie toch niks voor ons is, mijn man vindt het veel te risicovol en ik denk wel dat hij een punt heeft.