spontaan vliezen gebroken of weeën na inwendig onderzoek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mibow, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibow

Mibow Niet meer actief

Vanmiddag heeft de vk in het ziekenhuis inwendig onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat ik 2-3 cm ontsluiting heb. Ivm zwangerschapscholestase hebben ze besloten maandagochtend mijn vliezen te breken.
    Nu vraag ik me af, of de kans groot is dat dit weekend alsnog 'spontaan' mijn vliezen breken door dit inwendige onderzoek. (Is een inwendig onderzoek hetzelfde als toucheren?). Of dat de weeën misschien hierdoor al zouden kunnen beginnen dit weekend.
    Ik zou het stiekem toch wel fijn vinden als het spontaan gebeurt. Een infuus met een weeënopwekkend middeltje staat me toch een beetje tegen..
    Iemand hier ervarng mee?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hoelang weet je al dat je cholestase hebt ? En wat is je waarde ?

Als je boven de 40 hebt is het namelijk belangrijk dat je met 37 weken al bevalt !! Ik wil je natuurlijk helemaal niet bang maken maar met 39 weken bevallen terwijl je cholestase hebt is best wel laat !

Ik heb het bij alle vier gehad, mijn waardes waren bij de eerste 52 bij de tweede 65 bij de derde 78 en bij de vierde 162 ik moest alle vier de keren bevallen met 37 weken, de kans is namelijk 50% dat je kindje poept in het vruchtwater en vanaf 37 weken krijgt je kindje last van de galzouten waardoor het hartje ( de hart spier) van je baby te hard moet hebben wat gevaarlijke gevolgen kan hebben

Om je vraag te beantwoorden.... Ik heb bij de eerste twee geen inwendig onderzoek de vliezen braken spontaan bij 36.3.
    Bij de derde met 36.4 een inwendig onderzoek gehad om te voelen hoe ze me in konden leiden met precies 37 weken, ik had toen 2 centimeter ontsluiting en met 37 weken zouden ze mijn vliezen kunnen breken, door het onderzoek is niets gebeurd en heb de inleiding moeten afwachten

Bij de vierde ben ik bevallen op de dat ze zou voelen maar dat is dus niet nodig geweest,

3. Mibow

Mibow Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Zie dat ik het er ook niet helemaal duidelijk heb neergezet maar het is niet zeker dat het zwsch. Cholestase is. Ik heb pas klachten sinds een paar dagen en vandaag hebben ze bloed geprikt. Omdat de uitslag van het lab pas volgende week komt en ze dit niet willen afwachten omdat het risico te groot is, gaan ze inleiden. Hartfilmpje van onze kleine man zag er in principe goed uit, gelukkig, maar ze willen gelukkig niet langer afwachten en het risico lopen dat het toch wel zwschaps cholestase is.

Ik heb eerder in mijn zwangerschap geen klachten gehad waardoor we ons zorgen maakten. Echt pas sinds eergisteren. Wat waren bij jou de klachten?

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #4 Hippo89, 2 jan 2016
    Laatst bewerkt: 2 jan 2016
    [/ATTACH]Enorme jeuk op handen en voeten, maar de rest van het lichaam deed vrolijk mee,

Een vork was mijn beste vriend, hele dagen een koude douche en letterlijk niet meer slapen, 1,5 uur op 24 uur was de
    Max

Bij de vierde had ik ook enorme gele ogen. Maar de waarde van de vierde was ook het hoogste

Ik heb mezelf helemaal kapot gekrabt, letterlijk mijn teennagels tot aan het vlees eruit geknipt omdat het zo jeukte en ik liever de pijn had,

Goed dat ze niet afwachten en je gaan inleiden ! Succes maandag !!

( foto verwijder ik vanavond weer )

5. Mibow

Mibow Niet meer actief

Jeetje wat heftig zeg! En dat bij alle 4 je zwangerschappen..
    Weten ze ook waardoor dit kwam? Of is het 'gewoon pech hebben'. Ik heb me niet echt verdiept in oorzaken e.d.
    Als ik dat zo lees en zie dan vraag ik me af of ik dat wel heb. Ik heb ook vreselijke jeuk aan mijn handen en voeten en in wat mindere mate op andere plekken. Maar gelukkig ben ik nog niet met een vork oid aan de slag gegaan en lukt het me met behoorlijk hard wrijven ipv krabben.
    Misschien is het bij mij gewoon in mindere vorm of misschien is het ook gewoon wat anders maar idd ik ben ook heel erg blij dat ze niet gaan afwachten. Ik las hoe gevaarlijk het kan zijn voor het kindje en daar moet ik toch niet aan denken..
    &dankjewel!

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Zo erg als op de foto had ik bij de eerste drie niet hoor, toen was ik wel met een vork in de weer maar niet zo heftig als bij de vierde

Als je eenmaal cholestase hebt dan is de kans 80% dat je het bij een volgende weer krijgt, bij mij was dit het geval, en ook steeds erger, ook werden de waarden steeds hoger

Je hebt al cholestase als je waarde boven de 10 komt dus met 11/12 heb je ook cholestase en kan de jeuk inderdaad mild zijn. Toch kan de waarde opeens omhoog gaan en is inleiden gewenst

Bij mijn vierde heb ik bloed geprikt op 7 augustus bloed test was 10 aug terug en die was 55 ik kreeg meteen medicatie en een nieuw lab formulier, met drie dagen moesten de waarden zakken, op dag 4 bloed geprikt en op dag 5 gebeld om 18.00 uur in de avond of ik meteen naar het ziekenhuis wou komen, de waarde was ipv gezakt gestegen naar 162, elke twee dagen echo en hart filmpjes.

Maar een milde vorm is zeer zeker mogelijk !

Deel Deze Pagina