Twijfel of het waterpokken zijn.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Karinnetje82, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik twijfel heel erg of mijn zoontje nu de waterpokken heeft, of niet. Vanaf donderdagochtend heeft hij koorts(rond de 39), vanochtend was het 38.0 dus het is wel aan het zakken. Vanaf gistermiddag heeft hij ook rode vlekjes in zijn gezicht, het waren er eerst 2 maar vanochtend toch wel duidelijk veel meer maar is het dan niet zo dat het dan over zijn hele lichaam moeten zit en dan vooral op zijn romp?

Ik heb wel even gegoogeld maar toch twijfel ik erg.

Maandag moet ik gewoon weer werken maar kan ik hem dan natuurlijk alleen als hij zich weer goed voelt en geen koorts meer heeft naar het kdv brengen? Er zijn ook 2 leidsters zwanger dus dan kijk ik liever helemaal beter uit.

Bedankt alvast voor het meedenken.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Waterpokken kunnen ze ook heel minimaal hebben, dus dat kan wel. Alleen waterpokken krijg je van die witte blaasjes op waar het vocht in zit. Daar heb je het nu niet over, heeft hij dat ook?

Als het waterpokken zijn is hij nog een tijd besmettelijk, pas als er geen pokken meer bij komen en de waterpokken zijn uitgedroogd is het voorbij.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Misschien de 5e of 6e ziekte? Die komen meestal na koorts. En wat het KDV betreft, kindjes hebben constant waterpokken, dus ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Anders bel je maandag even of het kan.

4. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi Yolanthe en Laika,

Als ik heel goed kijk zie ik er wel witte puntjes op zitten, bij het eerste bultje dacht ik dat het iets van een klein puistje was.

Ik dacht ook aan de 5e of 6e ziekte maar waar kan je het verschil aan zien in vergelijking met de waterpokken?

Bedankt.

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Waterpokken zijn echte blaasjes met vocht erin. Dus als het morgen zo is dan zijn het zeker de waterpokken en anders een van de andere ziektes.

6. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heb je geen plaatje gevonden van de waterpokken, want dat is eigenlijk bijna niet te missen.
    Waterpokken is de enige kinderziekte die zich eigenlijk makkelijk onderscheid van de rest. ;)
    Ik denk dus haast dat het een andere kinderziekte is.
    Ze mogen naar het kdv als ze geen koorts hebben en niet besmettelijk zijn.
    Als het wel de waterpokken zijn, dan moet ze ingedroogd zijn.
    Succes ermee!

Ohja krabt hij er niet aan? want waterpokken jeuken heel erg.

7. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
  8. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik had wel even via google afbeeldingen gekeken maar ik vind het een beetje verwarrend met de 6e ziekte. Als je heel goed kijkt zie je wel blaasjes, alleen niet zo duidelijk als op de foto in de link die je in je 2e berichtje had gezet. Daar geven ze wel aan dat keelpijn 1 van de klachten kunnen en zijn en dat heeft hij wel gehad, nu alleen nog een beetje schor. Ik zag net ook dat er plekjes op zijn bewegende oogeleden zat en daar zat hij wel steeds aan te wrijven.

Ik kijk het wel even aan en anders even de ha vragen.

Bedankt.

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Waar je het beste aan kan zien is of het ook op z'n hoofdhuid zit. Waterpokken zitten namelijk ook tussen de hoofdharen. Beide hebben het bij mij gehad. De oudste had koorts maar weinig pokken, de jongste had geen koorts maar veel pokken.. Ze mochten niet naar het kdv, beleid van hun.. GGD vind het volgens mij geen contra-indicatie. Beterschap!

Deel Deze Pagina