5/6 maart piek (foto's meekijken)?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ludde, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    #1 Ludde, 7 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    Hallo meiden,

Voor het eerst gebruik ik ovulatietesten. Op 2 en 3 maart had ik een lichte tuurstreep, 4 maart iets duidelijker en voor mijn gevoel is deze piek 5/6 maart geweest. Vandaag, 7 maart, is de streep weer een stuk lichter. Wat denken jullie?
    Dat zou dan toch inhouden dat ik vanaf 5/6 maart 12 tot 48 uur tot de eispong heb?Wat betekend dan dit lichte streepje van vandaag dat hij geweest is of kan hij nog altijd komen (bv vanavond?) Alvast bedankt van dit groentje ;)

Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina
    (foto: boven naar beneden, links naar rechts van 2 t/m 7 maart)

Extra info: cyclus van ongeveer 26 dagen (zie ook handtekening)
    Eind vorige maandstonden: 25 feb 2014

Bijgevoegde bestanden:

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De foto's zijn nog niet bijgevoegd, dus even afgaande op wat je schrijft:

Je test is pas positief als de teststreep even duidelijk of duidelijker is dan de controlestreep. Na de piek een lichtere lijn betekent niet dat je eisprong geweest is. Het betekent dat de LH-piek, die de eisprong in gang zet, geweest is. Je kunt niet aan een ovulatietest zien of je voor, midden in je eisprong zit of dat hij al voorbij is. Je eisprong komt 24-48 u na het inzetten van de LH-piek. Dus je rekent vanaf de eerste positieve ovulatietest.

3. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt Jippie, inmiddels is het gelukt met de foto.
    Helaas is de streep bij mij niet net zo donker of donkerder geweest dan de teststreep. Maar als ik puur op het verschil in donkerheid af ga denk ik dat mijn piek 5/6 maart is geweest. Dus dan begrijp ik dat ik vanaf daar ongeveer 24-48 uur daarna de sprong kan hebben...

Zijn er ook mensen die lichtere streepjes hebben gehad vanwege bijvoorbeeld een teveel aan water drinken?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zie hier geen positieve test tussen staan. Het zou inderdaad kunnen zijn dat je de piek gemist hebt en dat deze tussen de 4e en 5e foto is geweest. De piek kan kort zijn. Als je één keer per dag test, kun je hem missen. Maar zeker weten doe je het niet. Ik zou voor de zekerheid doorgaan met testen, misschien komt die positieve test alsnog. Of heb je de eisprong gevoeld, ben je bezig met temperaturen? Dan heb je misschien extra bevestiging.

Je test kan inderdaad licht zijn als je teveel gedronken hebt of als je vlak van tevoren geplast hebt. Eigenlijk mag je 4 uren van tevoren niet plassen en moet je niet teveel drinken in de tussentijd.

Je eisprong komt 24-48 u na de eerste positieve test. Was hij op 5-6 maart positief, dan zou je op 6, 7 of 8 maart je eisprong hebben. Je kunt 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden. En je kunt twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen. Succes!

5. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor deze bruikbare info!
    Zat net wat te speuren op het internet en las inderdaad ook dat sommige vrouwen blijkbaar midden in de nacht de piek hebben waardoor ze hem nog wel eens missen.

Ik temperatuur niet (meer) omdat ik daar echt niet wijs van werd zelf en ik deed het ook niet goed (kluns!)
    Hoe dan ook, ik ga nog een reeks testen kopen en mocht ik deze cyclus niet zwanger zijn dan ga ik de volgende cyclus twee maal per dag testen.
    Bedankt voor je gelukwensen! X

Dat is lastig zeg! Zoveel uur niet plassen niet veel drinken. Ik drink toch ruim 2 liter water per dag... oef, dat wordt nog wat haha. Maar ik vind het wel fijn inzicht te krijgen en sowieso is het goed te lezen dat er hormonen bezig zijn in mijn lichaam ;)

6. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit zijn allemaal negatieve ovulatietesten.
    Een ovulatietest loopt niet op zoals zwangerschapstest. Soms kan je een bijna rake test hebben, en de dag erna een helemaal witte. Het is echt wachten tot de streep even donder of donkerder is.Nog even doortesten dus. Succces!

Het heeft mij zo'n 30 testen gekost voor ik deze cyclus mijn eisprong heb gevonden

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Lastig he, ik gebruik ze ook voor het eerst en ik heb alleen maar tuurstrepen gehad.
    Ik dacht eigenlijk dat ze met de dag opliepen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ze kunnen oplopen, maar dat hoeft niet. Soms heb je vanuit het niets ineens een knalpositieve test en de volgende dag weer een negatieve. Of hij blijft een paar dagen positief.

Je kunt aan de hand van deze foto dus niet concluderen dat je eisprong geweest is. Je kunt de piek gemist hebben, doordat hij heel kort was en tussen twee tests in viel. Maar de kans is groter dat de piek nog niet geweest is.

9. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Vandaag totaal geen streepje meer.... heb zelf het gevoel dat ik hem gemist heb omdat ik maar 1x test. Maar zoals ik het nu lees kan alles en test ik nog even door ;)

dat dacht ik ook Zonnebloem92, verwarrend hoor ;)

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Hoeft niet hoor, je hebt altijd het hormoon in je lichaam, alleen de ene ker wat meer als anders, maar richting je piek dan springt dat er erg uit.
    Ik heb ook regelmatig, testen en dan ineens geen streep en dan 1 a 3 dagen later een knaller!

Ik test ook altjd maar 1x per dag hoor, op de middag.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gebaseerd op een cyclus van 26 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 8 tot en met dag 16 van je cyclus. Dit gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Dan zou je met ovulatietesten moeten beginnen vanaf dag 6 van je cyclus en doorgaan totdat deze positief is.

Mijn vraag is dus:
    Vanaf welke cyclusdag ben je begonnen met testen en op welke cyclusdag zit je nu?

12. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt! Ik zal even doorgaan met de testjes :)

13. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Daar heb ik me inderdaad aan gehouden. Ben op dag 8 begonnen, dit zou dag 15 zijn

Deel Deze Pagina