Ik schaam me zo ben steeds niet lekker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pluisjee, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik schaam me zo , ik wilden zo graag zwanger zijn en dan vooral blijven. Nu ziet het er allemaal goed uit , ben veder als ik ooit geweest ben maar vind er niks aan.

Ik ben de laatste twee weken heel erg moe , steeds grieperig , geregeld heel misselijk. Ik heb het idee dat ik me door de dag moet slepen.
    Overdag houdt ik me eten redelijk binnen. In de ochtend ben ik even misselijk maar zorg dat ik gelijk in bed ontbijt en dan gaat het redelijk. Wel hele dag een rot gevoel. Dan tegen de einde van de dag wordt ik zo beroerd. Me avond eten gooi ik eruit met gevolg dat ik echt een honger gevoel in de avond heb en niet weet wat ik moet eten. Beschuitje , crackers , rijstenwafels , fruit komt me me strot uit.

En ik wil me zo graag goed voelen , ik ben zo dankbaar en blij dat het nu goed gaat maar ik voel me zo rot.

Zo is er even uit :)
    Sorry voor het geklaag...!

2. Rxy88

Rxy88 Actief lid

7 jan 2014
    324
    0
    0
    Haha. Kan het best begrijpen!
    Van mij mag je klagen. Over een paar weken is het ergste voorbij en dan kan je lekker stralen.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Klagen mag, en blij zijn ook! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Meestal wordt de misselijkheid en vermoeidheid minder na zo'n 3 maanden. En soms is het de ene dag/week ook erger dan de andere.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Thanks meiden.

Ik ben ook heel blij met het feit dat ik zwanger ben. Alleen zo is het niet echt leuk. Werk tot 12.30 en voor de rest doe ik echt helemaal niks. In weekend lig ik hele dag in bed.
    Als ik dit niet doe wordt de misselijkheid erger en stort ik soort van in.

Gelukkig ben ik ook vrij nuchter en denk ik nog een paar weekjes maar vind wel fijn even hier te klagen...!

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Als je je zo slecht voelt kan je om medicatie vragen bij de dokter/vk.
    Ik voelde me ook heel slecht en lang misselijk maar heb wel altijd betere momenten gehad. Ik hoefde nirt over te geven maar het avond eten ging en gaat er nog steeds niet goed in. Valt zwaar op de maag.
    Gewoon even om medicatie vragrn want je moet nog lang mee meid!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misselijkheid en overgeven is gewoon niet leuk, hoef je je echt niet voot te verontschuldigen! Qua eettips: probeer vooral te eten wat je aan staat, dat blijft vaak beter binnen. Ook als het iets is wat je normaal niet zou eten als je misselijk bent. Zwangerschapsmisselijkheid is vaak heel anders dan normale misselijkheid

7. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ja, ik ken het. De eerste weken zijn ook gewoon niet leuk. Maar geloof me, het wordt echt echt beter en dan kun je echt genieten. Mij hielp het eten van friet (of iets anders vets) en cola. Alleen hele vette dingen bleven binnen.

8. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Oh, wat heerlijk dat je even lekker klaagt.. Hier precies zo! Ik ben echt dankbaar dat ik zwanger mag zijn, maar sinds de test hele dagen misselijk. Regelmatig moet ik wat eten en ik hou de boel gelukkig binnen, maar voel me hele dag erg naar. 's Nachts ook vaak wakker. Werken lukt wel, maar ben op vrije momenten dan wel op! Soms vind ik het dan even heel lastig om erdoorheen te kijken. Maar we doen het wel ergens voor! Ik hoop op betere dagen en op wat meer energie. En tegelijkertijd mogen we ons ook aanpassen aan al die veranderingen. Dat kost fysiek en psychisch gezien de nodige tijd.. Het mag er zijn. Zo pep ik mezelf dan weer even op :) . En je verhaal delen met lotgenoten is ook fijn :) ! Dus schaam je maar niet en wees extra vriendelijk voor jezelf en het mooie wondertje in je buik! Ga ik ook proberen!

9. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Ik herken het. Soms heb ik spijt dat ik graag een 2e kindje wilde maar we moeten nog even volhouden en dan goed onthouden waar we het voor doen dat houd ik me maar voor maar makkelijk is het niet deze zwangerschap.

Terwijl ik bij de 1e er fluitend doorheen ging. Zo verschillend kunnen zwangerschappen zijn.

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Probeer eens verse gemberthee te drinken. Kan helpen tegen misselijkheid. Kun je eventueel ook in capsules slikken.

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel meid, er is inderdaad niets aan om vermoeid en misselijk te zijn. Hopelijk voel je je beter met 12-16 weken. Dat was bij mij wel het geval!
    En hopelijk helpt het als je de kleine straks voelt!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Dank jullie wel meiden.
    Lief jullie berichtjes. Doet me echt goed.

Ik hoop ook dat ik me over paar weekjes beter voel , daar gaan we wel van uit hè.
    Kijk het nog even aan , anders toch even langs de huisarts voor het spugen. Daar wordt je zo moe en futloos van. En slap.
    Zal me dan een stuk beter voelen.

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Poeh zo heb ik me bij deze zwangerschap ook gevoeld, is écht ellendig. Dat heb ik bij de vorige twee helemaal niet gehad dus het viel me wel rauw op m'n dak dat ik me nu zo ziek voelde.
    Je lichaam is hard aan het werk dus je hoeft je echt niet te schamen. Geef er "gewoon" aan toe als het kan. Bij mij werd het na de 12 a 13 weken beter. Ik ben nog wel wat sneller moe maar ik heb weer een stuk meer energie. Dat die enorme misselijkheid weg is scheelt ook een heleboel!

15. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Klagen mag meid. Heb ik ook gedaan! Ik heb me tot week 15/16 erg rot gevoeld (gelukkig niet misselijk) maar het was echt ontzettend vervelend! Ik voelde me de hele dag een soort van wagenziek en moest om de 2 uur wat eten, en dan dacht ik.. alweer? mn hoofd stond helemaal niet naar eten maar mn lichaam wel dus moest ik wel. Het is sneller voorbij dan je denkt! Hou nog even vol en probeer te genieten van je zwangerschap!

16. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Groot gelijk meid, dat je even komt klagen! Hier ook precies hetzelfde... En het ergste is dat ik nu bijna 14 weken ben en mijzelf nog steeds ZO voel! :( Ik hoop voor je dat het na de 12 weken wat afneemt.. Bij mij moet dit helaas nog steeds gebeuren..!

Sterkte en succes!

17. pleegje

pleegje Lid

24 sep 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook ik ken het gevoel... is supervervelend.
    Ik was vanaf 7 weken ontzettend misselijk en moe en kon toen ook niet meer werken (in de zorg)
    Bij 12 weken dacht ik dat het beter ging, maar wilde meteen weer teveel (met werken enzo) gaan doen en kreeg even een terugval, maar de laatste 2 weken gaan goed, zolang ik goed op mezelf let en ben nu ook al weer flink op aan het bouwen met werken (hele dagen gaat nog net niet).
    Bij mij hielpen de gembercapsules wel goed (in de heftigste periode samen met de emesafene zetpillen van de HA)

Dus nog een paar weken volhouden meid... het gaat echt goed komen en dan ga je pas echt genieten (is bij mij tenminste wel zo)

18. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Oh, wat een heerlijk topic!!! Hier hetzelfde!

Ik wilde zoooooo graag een tweede en na een iets langere weg toch gelukt. En nu voel ik me zooooo rot. Misselijk en moe. Ik voel me gevangen in mijn eigen lichaam... Heb een buik alsof ik 20 weken zwanger ben en mijn achterwerk is ook 20 weken zwanger ;). Dit had ik bij de eerste niet, althans niet dat ik me kan herinneren... Maar het zal zeker beter worden :)

Heel veel sterkte met de eerste loodjes!

19. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Klagen mag altijd hoor..
    Veel mensen om me heen vinden zwanger zijn geweldig..

Ik ben een van de niet zoveel die zwanger zijn niets aan vind. Tuurlijk vind ik het leuk dat er een kleintje onderweg is. En geniet ik ook echt wel van de bewegingen in mijn buik en kan ik wegzwijmelen bij de gedachte dat ik straks met een weer een kleintje in mijn armen zit.

Maar de zwangerschap zelf kan me gestolen worden. Maar dit heeft denk ik ook te maken met de bekkeninstabiliteit. Hier heb ik zoveel pijn van dat ik moeilijk kan genieten. Gisteren te horen gekregen bij de oefentherapie dat het voor mij weer einde oefening is, helaas..

Gelukkig weet ik wel dat er aan het einde van de regenboog een moi cadeautje ligt..

20. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ooh meis klagen mag hoor!
    Ik schaamde me ook voor dat gevoel! Had het vooral de eerste weken heel erg. Inmiddels voel ik me top (op wat kleine kwaaltjes na) en geniet ik echt van het kleine boefje in mijn buik. Al moet ik zeggen dat ik ondanks dat ik me goed voel en echt wel geniet, ik dat hele euforische zwanger gevoel niet echt heb.
    Net wat TmrZmra zegt....ik weet waar ik het voor doe...zwijmel weg bij het idee van ons kleine meisje in mijn armen en vind het gedartel in mijn buik heerlijk...maar het hele zwanger zijn...tsja.
    Begrijp me vooral niet verkeerd! Ik vind het zoo bijzonder dat ik dit mag meemaken, maar een zwangerschap verschilt gewoon van vrouw tot vrouw ;) koppie op meis! Je voelt je vast snel beter :)

Deel Deze Pagina