twijfel ook welke kinderen op verjaardagsfeestje ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jmm, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tof idee van die kaarten, ga ik onthouden.

Het laatste stuk ben ik niet met je eens.
    Ik vind dat je best mag omzien naar een kind dat niet lekker in de groep ligt. Een kind dat je dochter misschien niet zo 1-2-3 zou kiezen...

2. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    #22 jmm, 21 jan 2014
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
    tja , ze heeft me wel eens verteld, dat al haar beloning die ze verzonnen had op waren ze weet eigenlijk geen raad met haar kind, en ja als ik zie dat ze doet, bij mijn kind dan zeg ik het eerst hard op, zodat die moeder het hoort en dan ga ik zelf meestal naar haar toe.
    want als ik dat zeg tegen haar dan zal ze zeker zeggen waar bemoei jij je mee , dus alleen als ik het zie .

Nu vanmiddag kwam mijn dochter weer met het verhaal doe toch maar niet , want ze had toch ruzie met dat kind gehad, en ze doet het niet alleen tegen mijn dochter hoor even voor de duidelijkheid ze doet het tegen iedereen .
    tja zo stoot ze iedereen nog af, of ze wordt later de pester, om zelf niet gepest te worden ??? tja wie zal het zeggen?? Het is gewoon jammer dat der vader moeder, softies zijn als zeg ik zelf ( wat ik wel eens hoor hoe ze op haar reageren.

Ze heeft nu kinderen uitgekozen die zeker zijn zei ze ,
    Oke klaar, en ze wil allemaal als prinses verkleden , dus op naar de action en oma voor de jurken???
    Of hebben jullie nog tips voor zoiets?

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Of je laat ze verkleed komen en knutselt met de meisjes een kroon of een handtasje (iets prinesachtigs). Eventueel maak je ze nog op. Nog wat spelletjes/dansen met de jurken. Wat prinsesachtigs te eten en klaar ben je

4. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    dacht ik later ook , dat ik in de uitnodiging zet , verkleed je als prinses, of zoiets?
    Duidelijk draaiboek catou !:) Daar wordt ik blij van .

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Soms kun je ook themakisten huren voor kinderfeestjes, even zoeken op bijv. MP of bij de lokale speelotheek. Hoef je zelf geen tig prinsessenjurkjes te kopen.

Zelf heb ik een beetje als stelregel net zoveel kindjes als de leeftijd die ze wordt, straks mag ze er 7 uitnodigen, maar als ze een duurder uitje wil, dan misschien eentje minder. Mijn zoontje mag er 5 uitnodigen, dat vind ik al druk zat.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here.

En ik vind "want jij was ook op mijn feestje" ook niet echt een argument :)
    Niet dat ze mateloos populair is en het huis dan ontploft trouwens.
    Die redenatie ontdekt ze vast vanzelf nog wel en dat is vroeg genoeg.

Wel stuur ik een beetje door te letten op kindjes die vaak bij ons spelen en die evt voor te stellen.
    Of te vragen of ze wel zeker weet dat diegene echt mag komen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Idd hier kunnen we echt niet iedereen terug vragen..sowieso is ze in het begin van het schooljaar jarig en als ik van dan tot aan maart reken zit ze al op 10 kinderfeestjes...wordt een beetje te gek;)

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook maar maximaal 5 vriendjes op het feestje. Anders word ik zelf ook gek, haha.
    Ik stuur wel een beetje hoor. Ik zorg er in ieder geval voor dat de beste vriendjes worden uitgenodigd. Daarnaast probeer ik het zo te plooien dat de grootste drukteschoppers niet komen. Ik zeg natuurlijk niet dat ze die niet mogen uitnodigen, maar stel gewoon wat andere namen voor. Dat werkt tot nu toe wel goed, eigenlijk.

Die grootste drukteschoppers zijn toch niet echt goede vriendjes, maar wel heel populair in de klas, dus vandaar dat ze elke keer weer ter sprake komen. Maar gedurende het jaar zien we ze hier nooit, ik hoor ze op het schoolplein soms op een vervelend toontje praten tegen mijn kind en soms komt de oudste zelfs wel eens thuis met het verhaal dat hij gepest is door die kinderen. Nou, die hoeven dan ook niet mee met het feestje vind ik, dus daar stuur ik wel wat in.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik vind het toch wel een beetje raar dat je een kindje wat misschien wat minder braaf is bij voorbaat er al,niet bij wil hebben.. Als iedereen zo denkt wordt zo'n kindje nooit ergens uitgenodigd. Je moet je afvragen of zo'n kind daar beter van wordt, tuurlijk is dat niet allemaal jouw verantwoordelijkheid, maar dat kond kan er waarschijnlijk ook niks aan doen.
    Hier is het heel erg met z'n allen. Dus de hele klas wordt uitgenodigd.
    Nou moet ik zeggen dat we hier kleine scholen hebben, dus kleine groepen. Met 30 kleuters in je huis wordt je niet vrolijk, dat snap ik. Toch zou ik me zelf eens verplaatsen in dat drukke kindje, of in de ouders, stel dat jouw kind wat drukker en moeilijker is dan gemiddeld, dan is het toch niet leuk dat je kind daardoor nergens op een feestje mag komen?

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #30 Jippie, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
    Wij nodigen 6 kindjes uit. Dus niet de hele klas, dat zouden er 27 zijn! Twee buurmeisjes en haar achternichtje komen. En dan mag ze nog drie vriendinnetjes van school uitnodigen. Dat zijn ook meteen de drie meisjes waar ze op school en thuis het meest mee speelt. Jongens mogen ook komen, hoor! ;) Maar ze heeft niet echt jongens waar ze vaak mee speelt. Ze spreekt wel eens met jongetjes af, maar dat is een enkele keer. Er zijn ook genoeg kindjes in haar klas waar ik haar nooit over hoor. Dus ik voel me zeker niet verplicht om iedereen uit te nodigen.

We houden het feestje gewoon thuis. We gaan niet naar een binnenspeeltuin. Zulk soort dingen vind ik over het algemeen overdreven. Het hoeft niet groot, groter, grootst of duur. Dat is iets wat de ouders vaak bedenken en niet persé iets wat van de kindjes uitgaat.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    hier ook 5/6 kindjes
    als het aan haar ligt nodigt ze de halve (of hele) klas uit.
    heb haar wel geholpen met het 'lijstje' kindjes, ze wilde kids uitnodigen die ik hier nog nooit gezien heb thuis (en zij ook niet daar is wezen spelen) :)
    geen idee of het Klikt met die kids en wil niet heel de tijd politieagentje spelen.
    Dus zelf een aantal kids voorgesteld.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter mag er altijd 5 kinderen zelf uit kiezen

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Eerst had ik zo iets van 'vijf kindjes en dan degene met wie je het meest speelt', maar hoe dichterbij het komt, hoe meer ik denk dat ik ga afwijken van dat aantal. We zouden wel de vijf waar ze het meest mee speelt uit kunnen nodigen, maar er zijn zeker nog drie andere meisjes waar ze ook veel mee speelt. En waarschijnlijk nog een ander kindje dat haar ook uitnodigt en dat vind ik dan, zeker gezien het kindje, toch ook meespelen. Bijkomend voordeel is dan ook dat er dan niet maar een jongetje komt. ;) Maar waar het vooral op neer komt is dat we de kinderen uitnodigen die zij uit wil nodigen, ik ga er geen kinderen 'door heen duwen'.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik moet er echt niet aan denken om de hele klas uit te nodigen, of zelfs maar om alle jongens uit te nodigen. Dan kun je toch ook niets leuks meer doen met zo'n groep?
    Wij gingen op de zevende verjaardag van mijn oudste een speurtocht doen door het dorp, eindigend in een speeltuin en daarna patatjes eten. Nou, samen met mijn man kan ik een groep van 7 door het dolle schreeuwende en rondrennende jongetjes nog wel aan, maar meer moeten het er echt niet worden hoor.

Hier doet trouwens bijna niemand dat hoor, alle kinderen of heel veel kinderen uitnodigen. Mijn zoon gaat per jaar ook maar een keer of 3/4 naar een feestje, niet eens naar alle kinderen die hij zelf uitnodigt.

Deel Deze Pagina