Hai Dames, Ik ben bezig met het opstarten van een gastouderbureau. Zelf ben ik volledig geschoold in de pedagogiek en psychologie van het kind. Nu is het punt dat ik met zekerheid durf te zeggen dat ouders, en gastouders zelf, altijd wel tips hebben ivm met de handelswijze en regeltjes die bestaande gastouders hebben. Ik wil daar in tegen een gastouder bureau woorden VOOR ouders, DOOR de ervaringen, meningen en tips van ouders en werkzame gastouders! Ook ik ben er namelijk tegenaan gelopen dat dingen gedaan worden op een wijze waar ik mijn vraagtekens bij zet, of dat een bemiddelaar tegen een klagende ouder het een zegt en de gastouder waar het om gaat iets heel anders. Hierdoor krijg je miscommunicaties, scheve gezichten en rommelige relaties tussen ouders en gastouder terwijl de bemiddelaar fluitend doorloopt. Dit wil ik met mijn opkomende bureau voorkomen, zoals ik al zei Door en Voor ouders Ik ben zeer benieuwd naar de reacties!! Liefs Bloezem
Er zijn gastouders die soort eenmanszaak kdv zijn met veel kindjes. Zoontje heeft bij 1 gezeten Zij had aansluiting op peuterprogrammas van psz Werkte met Thema's elke maand Ik vond dat erg goed,
Ik denk dat dat moeilijk te voorkomen is, omdat je met mensen werkt. Daarbij ben ik aangesloten bij bureaus, maar heb grotendeels mijn eigen regels en visie. Dus ik denk dat het een mooi streven is, maar k vraag me af of het haalbaar is.
Dat het lastig haalbaar is begrijp ik, wat je al zei, je werkt immers met mensen en dan heb je altijd miscommunicaties, irritaties of dingen waar niet over gesproken word. Toch wilde ik graag weten waar mensen tegenaan lopen en of er tips zijn op het gebied van gastouderbureaus. Je kan beter te goed geïnformeerd zijn dan helemaal niet toch