Twijfel over 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Namaste1981, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik was ook erg nerveus voor de 20-weken echo, maar ik heb mezelf het volgende ingeprent:

'Ze gaan geen afwijkingen opsporen, maar UITSLUITEN'

Komt op hetzelfde neer, maar het voelt een stuk fijner om positief te denken.

Dat voelde een stuk beter, en toen alles goed bleek te zijn, kon ik pas écht genieten.

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Het verbaast me wel dat je in eerste instantie niet wist wat een 20-weken echo is. Ik heb van de verloskundige van tevoren voorlichting gekregen, een folder meegekregen en heb een formulier moeten tekenen dat ik begrijp wat het doel is en dat ze ook niet alles kunnen zien.
    Want ook dat moet je je realiseren. Ze zien een heleboel op de echo, maar van hartafwijkingen zien ze bijvoorbeeld maar een klein percentage.

In eerste instantie is bij ons een kleine afwijking gevonden. Eén van de ventrikels (holtes) in het hoofdje was 10,4 mm en de norm is 10 mm. Scheelt bijna niets, maar we werden wel doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dat was wel schrikken! Helaas moesten we ook nog vier dagen wachten, dus dat waren onzekere dagen.

Uiteindelijk kwamen ze in het UMC op 10,1 mm en voor de rest totaal geen afwijkingen. Gezien de zeer kleine afwijking hoeven we ook niet meer terug te komen

Maar wel erg goed dat ze de echo doen, als de afwijking groter was geweest, hadden ze meteen na de geboorte maatregelen kunnen nemen

3. Namaste1981

28 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles was in orde en het is een chickie!!! :) Jeeeej!

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Super! Dat is fijn nieuws!

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie chickie!

6. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    tsja, ik heb van 20 tot ongeveer 30 weken in de rats gezeten toen bij de 20 weken echo een te geringe buikomvang werd gevonden passend bij een vroege groeivertraging. Pas nadat met bloedonderzoek infecties uitgesloten werden en ik een reeele verloskundige trof was ik pas weer een beetje gerust op een goede afloop. Helemaal zeker weten we natuurlijk niet of er toch geen afwijking bij onze dochter is, maar de laatste echo in een perifeer ZH (zo veel relaxter dan academisch) toonde ipv buikomvang onder p3 nu een buikomvang tussen p5 en p20. :)

Maar goed, zo is het dus ook mogelijk dat je een gemedicaliseerde en stressvolle zwangerschap hebt en dat er uiteindelijk een gezond kind uit komt rollen. Dat is wel een reeel nadeel van de 20 weken echo!

7. Babylief

Babylief Lid

1 aug 2012
    53
    0
    6
    Wat leuk een goede uitslag! :)

Ik moet bekennen dat ik dus precies hetzelfde als jou dacht over de 20 weken echo.
    Ik dacht ja dan weet ik eindelijk of het een meisje of een jongen word en dacht idd ook dat ze er dan meer tijd voor zouden nemen.
    Dat ze je kindje dan gelijk helemaal gaan onderzoeken wist ik ook niet.
    Dat heeft de gynaecoloog mij ook helemaal niet verteld.
    Snap niet zo goed waarom niet aangezien ze weet dat dit mijn eerste kindje is.
    Ik heb de 20 weken echo over 3 weken.
    Ik keek er ontzettend naar uit, maar nu ben ik ook ontzettend bang.

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb allemaal folders gekregen waarin de echo's en onderzoeken helemaal uitgelegd worden.

Ik vind het echt eng de 20 weken echo, er kan zoveel mis zijn. Maarja het zit vaker goed dan fout en daar focus ik me maar op. Maar kan niet wachten tot het voorbij is.

Deel Deze Pagina