Menstruatie met prikpil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door josianne, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

Ik heb een vraagje heb nu iets meer dan een maand de prikpil,alleen vroeg ik me af of je met de prikpil wel gewoon ongesteld wordt?

Ik ben nog niet ongesteld geworden en moest dat ca. 1 1/2 week geleden worden...

2. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    nou ik ben nu net van de prikpil af maar het is heel gewoon dat je tijdens de prikpil iets bloedverlies heb dat heb je ook als je er mee stopt maar je bent dan niet ongesteld en je bent dus dan ook niet vruchtbaar

3. Oke dankjewel angilla, maakte me al aardig wat zorgen.over mijn ongesteld dat wegbleef.

4. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    maar wil je wel nog wel een keer zwanger worden want ik raad je dan aan een jaar van te voren te stoppen klinkt raar maar als je stop met de prikpil kan het 6 tot 18 maanden duren voordat je weer een normale cyclus heb.

5. Ook al is dit mijn 1st prikpil van 3 mndjes geweest?
    Want ik wil binnenkort wel aan kids gaan beginnen weer.

6. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Hoi, ik heb zelf ook de pp gehad. Ik heb in december de laatste prik gehaald en ben tot op heden nog steeds niet ongesteld geworden.
    Maar ik ben ook niet ongesteld geworden van de prikpil, ik heb in 2,5 jaar prikpil gebruik maar 2 doorbraakbloedingen gehad.
    Maar ik ben ook niet tevreden over de prikpil geweest en als ik jou was zou ik er ook mee stoppen als je nog een kinderwens hebt. Mijn HA is er erg makkelijk mee geweest om hem voor te schrijven.

Succes!

7. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    en dat was ook bij mij zo en hoe langer je de prikpil gebruikt hoe langer je menstruatie weg blijft en kan zelf ook helemaal wegblijven maar dan moet je naar je HA gaan hoor want ik denk dat dat niet bij iedereen zo is

8. Mijn huisarts wilde het mij niet geven,moest voor controle voor mijn mirenaspiraal gaan en had toen ca. 6 mnd constant bloeding dat ik iets anders wilde,hun hebben mij de prikpil geadviseerd...moet eerlijk zeggen heb er tot nu toe alleen maar slechts over gehoord maar heb nergens last van gehad.

Ik wil volg. jaar nog een kind maar maak me nu toch wel zorgen over al die verhalen van het plat leggen van je systeem.

Pfff

9. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ja mij laatse was in november en ik ben nog niet ongie ik ben er echt wel mee gestopt en als ik eerder ongie word dan ga ik nog wel effe aan de pil ik wil namelijk binnen een jaar wel zwanger worden als het mee zit met alles

10. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    en ik heb maar 3x de prikpil gehaald

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi, ik heb ook de prikpil gebruikt en al even hierover gekletst met Angilla.
    Ik ben in de 6 jaar dat ik hem gebruikte nooit ongesteld geweest, heerlijk vond ik dat!

Maar voor als je binnenkort aan kids wilt beginnen zou ik je willen aanraden niet verder te gaan met de prikpil.
    Het duurt na je laatste injectie en dan nog even 3 maanden er bij optellen minimaal 6 - 18 maanden voordat je cyclus weer opgang komt.
    Dit verschilt per persoon heel erg, bij mij duurde het gelukkig maar 6 maanden, maar heb hier ook gelezen dat het bij andere meiden wel een jaar duurde.
    Dus heb je een kinderwens, stop tijdig van te voren.
    Je bent namelijk ook niet meteen vruchtbaar. Je hele lichaam moet weer op orde komen.
    En het hoeft ook niet zo te zijn dat wanneer je cyclus weer op orde is je meteen zwanger raakt.
    Als ik jou was zou ik er niet mee doorgaan!

Dit is mijn advies en mijn ervaring!
    Succes.

12. Dankjewel voor jullie meningen en verhalen, ik denk volgend maand als ik weer een prik moet halen ik met de huisarts bespreek wat beter voor mij is(iets anders) ik wil niet weer 2 jr. wachten op een kind.

13. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    graag gedaan en ik hoor het wel wat je geadviseerd word ben er wel benieuwd naar

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zusje heeft de prikpil nu al een jaar of 3 zeker en is 1 maal ongestelt geworden omdat ze de prikpil niet goed hadden gezet maar 2x zeten mag niet omdat er altijd wel iets in het bloed komt. verder niet meer ongesteld geweest . ze wil binen kort er mee stoppen ookal heeft ze geen kinderwens en beginne aan de gewone pil om haar lichaam al een beetje te laten afkicken want zoals eerder gezegt kan het heel lang duren voro je cucles weernormaal is en van de gwone pil afkicken duurt gemiddelt veel korter

15. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik heb 2 jaar de prikpil gehad, werd wel ongi, maar erg onregelmatig.

16. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik was het bijna elke dag niet echt ongie maar ik had wel een klein beetje bloedverlies

blijkbaar is het ook echt bij iedereen anders

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dan zou ik er zeker niet mee doorgaan!

Deel Deze Pagina