Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam die past bij Tamar. De lengte van de naam maakt niet zoveel uit, het liefst wel minimaal 2 lettergrepen. De naam moet internationaal zijn zodat deze in het buitenland uitspreekbaar is. Manlief zijn naam is onuitspreekbaar in het buitenland en dat is best lastig. De achternaam is sowieso al onuitspreekbaar dus de voornaam moet zeker geen problemen opleveren. Tot nu toe vinden wij in namenlijstjes vooral Hebreeuws klinkende namen leuk. (vandaar waarschijnlijk ook onze keus voor Tamar) De belangrijkste eis is eigenlijk dat de naam niet in de top 25 voor mag komen. Wie heeft een idee?
Meriam Julia Ella Mayke Femke Ingrid Merel Annick Inez Marin/malin Tosca Gemma Leah Mirthe Anouk Rona/Ronja Marit Amber Louise
Sanna Ayla Dana Hester Yara Marise Aylin Nena Maya Mira Jiska Ziva Yaëlle Febe Loïs Sifra Ela Evi Selah Eden Sharon Chloe Junia Vanja Yaëla
ik moest meteen aan Thirza denken. Maar dan heb je 2x T. dus of dat praktisch is.... Hebreeuwse namen zijn er zat Maar de namen die bij mij nu op hoog komen zijn allemaal 3 lettervrepen, ik denk er nog even over na
De meeste zijn al genoemd, maar de volgende namen vind ik echt leuke combinaties!: Marit Mirte Thirza Sanne Anouk Fenne
Aylin Aleah Arielle Bethel Chaya Delilah Elianne Evia Gabie Jessa Jezebel Jesca Jitka Lital Lisl Meira Manja Nyssa Rubina Reba Talia Shira Shifra Sabeth Sadee Zariah
Leuk dat jullie met zoveel ideeën komen! Sarah vinden we heel leuk maar is al vergeven binnen de familie. Daarnaast ook in de top 10 dus valt voor ons af. De rest is aardig, maar niet leuk genoeg om op ons lijstje te komen. Valt voor ons af Op z'n Engels of in het Hebreeuwse uitgesproken zeker leuk. In het Nederlands vind ik het helaas wat ordinair klinken. Deze naam is op iets te veel manieren uitspreekbaar.
Leuk dat je Marah noemt. Die staat nu voor ons stipt op 1. Ik vraag me alleen af of Tamar en Marah niet te veel op elkaar lijkt?
Dat is zo. Wij hebben m overigens ook niet overwogen en zijn voor andere gegaan. Ik vind Marah ook leuk! En niet te veel op Tamar lijken
hier komen mijn ideeën, zo veel.mogelijk 2 lettergrepen Rachael Bracha Cava Dina Irit / Irith Leah Michal Rivka / Rivkah Sharai Tikva Yael Yiska / Yiskah De namen op ons lijstje zijn allemaal 3 lettergrepen, dus moest er even goed over na denken....