magnetron sterilisator

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lovekees, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    magnetron sterilisator is dit makkelijk gebruiken jullie het veel?
    leek me wel makkelijk maar weet niet of dat ook zo is..

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Sommige mensen gebruiken het maandenlang elke dag, maar dat vind ik persoonlijk niet nodig. Het hangt er dus vanaf hoe lang en hoe vaak je wil uitkoken. De huidige richtlijnen zijn dat je je kindje ook wat weerstand moet trainen en juist niet alles steriel moet willen maken.
    Ik heb de magnetronsterilisator de eerste 2 maanden denk ik 1x per week gebruikt. Daarna nooit meer, de flesjes gewoon met de afwas mee. Ik vond hem op zich wel handig, een pannetje kun je namelijk vergeten op het vuur. Maar nu staat dat grote ding dus alweer en poosje in de weg, ik ben blij dat ik hem tweedehands gekocht heb.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Pas aangeschaft nadat ik in het ziekenhuis heb gezien hoe ideaal het is!!!!! En ik had met uitkoken altijd last van kalkafzetting en een witte waas op de schone fles.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik heb er ook een gebruikt, ik gebruikte hem wel veel. in mn verlof dagelijks en toen ik ging werken wekelijks.
    ik heb een vaatwasser dus was eigenlijk niets af en in de vaatwasser tussen alle etensresten vond ik niet echt fris.

hier word ie niet meer gebruikt, je mag me pb. kan je hem voor een klein prijsje overnemen.

5. Creamams

Creamams Niet meer actief

Wij zijn er heel erg blij mee. In het begin gebruikte we een pannetje maar al snel de magnetron sterilisator gekocht. We gebruiken hem iedere dag. We hebben hem in de aanbieding bij de Kruitvat gekocht voor 8 euro. Dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij gebruiken hem ook dagelijks,

In de vaatwasser krijg je al snel een lelijke aanslag.

En met 5 min zijn je flessen helemaal gesteriliseerd.

Ik wil het tot ze zeker 6 maanden is blijven doen, het kost zo weinig tijd/werk en het geeft me toch een goed gevoel.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, is totaal overbodig. Ik had hem nog van de 1e maar heb hem bij de 2e nauwelijks gebruikt. Het is tegenwoordig niet meer nodig om de flessen te steriliseren. Alleen de eerste week. Reden: alles word tegenwoordig te steriel waardoor kinderen weinig weerstand opbouwen.
    Dagelijks afwassen of in de vaatwasser is voldoende. Je moet hem sowieso eerst zelf nog afwassen. Een sterilsator dood de evt bakterien maar maakt het flesje niet schoon. Dat moet je zelf alsnog doen voordat je hem erin legt.
    Ik zou het dus niet speciaal kopen. Beetje weerstand opbouwen is niet erg.

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier in het begin elke dag (deed de kraam vaak) en dat hebben we best lang vol gehouden, later 1 keer per week, en na een paar maand helemaal niet meer. hoogstens een keer spenen uitkoken, vooral de nieuwe

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wij hebben hem toen op de negen maanden beurs gekocht en we waren/zijn er super blij mee.
    Ik gebruik hem nog om af en toe de spenen uit te koken.
    Wij vonden het totaal geen miskoop en zijn blij dat we hem toen gekocht hebben.
    Binnen 5 min is alles uitgekookt

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    De eerste 4 maanden na iedere fles (spruw), daarna dagelijks alle flessen en spenen. Nu zo'n twee tot vier keer per week. Gewoon omdat ik het een lekker schoon idee vind.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij gebruiken m eigenlijk nog steeds regelmatig, ik doe 's avonds vaak de speentjes er nog even in, gewoon wel een fris idee. Maar toen we nog flesjes gebruikten vond ik m echt onmisbaar, makkelijker dan gedoe met pannetjes en zo.

12. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hier ook 1 van prenatal, ideaal! Ik kook de flesjes uit met barle duc ivm het harde water hier. Daarom krijgt ons mannetje ook geen kraanwater in z'n fles maar barle duc.

Doe het elke dag hier, heerlijk! Zo gepiept, kost geen moeite..
    Zou hem niet kunnen missen hier :D

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Elke dag, ideaal!! :) Ik sta ervan te kijken dat zoveel mensen de flesjes in de vaatwasser doen... Ik vind de zeepsmaak in de plastic altijd zo vies, dus dat doe ik mijn babietje ook niet aan.

14. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij kruidvat hebben ze er 1tje van bambino staan. Nu in de opruiming 4,50 euro. Dan is het wel leuk om het te proberen ;)

15. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb geen magnetron... dus zo'n ding is hier overbodig. Indien nodig kook ik de flessen uit... de spenen iig... mijn dochter heeft als pasgeboren baby spruw gehad... dus preventief even goed schoonhouden

16. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel gebruikt, niet na iedere fles maar oude vaatwasser die niet altijd alles even schoon krijgt dus daarom lang niet in de vaatwasser gestopt, maar omspoelen/ wassen met de hand en dan 1 keer per week ffoed schoon

17. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Ik vind zo'n sterilisator erg handig. De eerste paar maanden gebruikten we hem elke dag. Nu 1 a 2 keer per week. Het uitkoken is snel gedaan en makkelijk in gebruik

Deel Deze Pagina