8 weken na corona quarantainevrij, na 3 maanden booster halen. Maand over....

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by maria80, Jan 16, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Leuk die nieuwe quarantaineregels.....8 weken na je besmetting hoef je niet en/of als je de booster hebt gehad. Maar de booster mag je op zn vroegst pas na 3 maanden na de besmetting halen. Dan houd je dus een maand over.....
    Iemand al ontdekt hoe we dit gaan oplossen?

(Ik was half dec postitief, dus mag booster pas in maart halen. Vanaf half feb zijn mn 8 weken om. Dat zou dus betekenen dat als ik in die paar weken nauw contact ben, ik in quarantaine moet...Sta voor de klas, geen invallers te vinden; dus klas moet thuis blijven, ouders problemen, etc. Domino-effectje!)

Mapje likes this.
  2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Telt je besmetting niet als ‘booster’?

3. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    In quarantaine indien nodig of zorgen dat je niet besmet raakt.....maar dat is idd wel vervelend.

Ik zou misschien de booster wat vervroegen en misschien met de voorjaarsvakantie kijken wat handig is.

Maar wacht even komende week af, want vanaf 21 januari komt er een nieuwe richtlijn voor cruciale beroepen. Daar val je dan toch onder? Misschien hoeft het dan niet meer in quarantaine.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,670
    113
    Female
    Ik heb al ergens een lijst gezien met cruciale beroepen. Daar stond idd het onderwijs bij.
    Als dat dus klopt hoef je als je in het onderwijs werkt en niet gemist kan worden niet in quarantaine na contact. Mits je zelf geen klachten hebt! Wel volgens mij met het verzoek om elke dag een zelftest te doen.
    Op de site van Rijksoverheid staat deze lijst nog niet. Dat komt er uiterlijk 21 januari op te staan. Dus ruim binnen jouw 8 weken @maria80 Even afwachten dus.

olleke likes this.
  5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

Sep 21, 2021
    2,285
    3,965
    113
    Female
    Je hebt een cruciaal beroep. Dus je hoeft niet in quarantaine als het niet anders op te lossen is.

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Onze 8 weken zijn nu voorbij dus zouden een maand moeten wachten op booster
    Wij gaan hem in de laatste week van januari halen ivm vrije dagen erna.
    We wachten niet tot 21 febr

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Oh kijk, dat is dan beter!

Dat de 21e nieuwe info komt, had ik nog niet gehoord. Gaan we dat in de gaten houden!

olleke likes this.
  8. wjls

wjls Lid

Sep 20, 2014
    54
    24
    8
    Dat was ook mijn probleem. Eind oktober besmet geraakt, dus zou pas over 2 weken de booster mogen halen. Ze controleren het echter niet, dus gisteren zonder afspraak booster laten zetten. In België doen ze er ook niet zo moeilijk over, dus die paar weken maakt naar mijn idee toch niet uit.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    In elk geval niet over stressen lijkt me. 'Wat als' vragen, zijn echt verspilde energie. Het loopt vast wel los!

Youtan and Zxcvb like this.

Share This Page