portofoon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hallo

    ik wil een portofoon kopen. wij hebben een hond en ik vind het handig dat ik even de hond uit kan laten als de baby straks op bed ligt. dan neem ik de portofoon mooi mee. met een portofoon heb je groot bereik

    dus wat ik wil hebben is duidelijk, maaaaaaaaarrrrrr

    ik zie door de bomen het bos niet meer. je hebt zoveel keus, en ik wil natuurlijk wel een portofoon die niet ruist, geen 10 andere baby door hoort, en het aller belangrijkste, GEMAKKELIJK in gebruik. niet te ingewikkeld, daar houd ik niet van.

    wie weet een goeie portofoon?
     
  2. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Portofoon, hetzelfde als babyfoon?
     
  3. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Meer als een walkie talkie, kan je grotere afstanden mee overbruggen. Babyfoon is toch vaak heel beperkt in de afstand, zeker als je een hond uit gaat laten.

    Ik heb er geen verstand van hoor, maar laat je goed voorlichten bij een winkel. Zorg iig dat je erdoor terug kan praten (maar dat kan volgens mij altijd), dat de batterijen niet om de drie seconden opgeladen hoeven te worden en dat je 'm op meerder frequenties in kan stellen zodat je geen ander kind erdoorheen hoort.

    En iets heel anders: Heb je ook een brandalarm? dat zou ik wel doen als je je kindje alleen laat liggen (ik zou het sowieso doen als ik er niet al drie had).
    En stop ook maar een briefje in je zak met je naam en adres en dat er thuis een baby ligt te slapen. Je weet maar nooit. Beter mee verlegen als om verlegen, denk ik altijd.


    Linda
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    waarom neem je straks je kindje niet mee als je de hond gaat uitlaten.
    ik zou niet me kind alleen laten liggen als ik ff weg zou moeten , je weet nooit wat er met je kindje of met je zelf kan gebeuren, ongelukje zit in een klein hoekje.
     
  5. Rootje79

    Rootje79 Fanatiek lid

    Er is volgens mij van Alecto een babyfoon die werkt op portofoon techniek. Die heeft een bereik van 3 km geloof ik. Dat lijkt me voldoende voor je, hoewel ik toch liever mijn kind mee zou nemen als ik de hond uit ga laten. Ik zou even zoeken op internet er naar.
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hoever wil je lopen dan als je baby ligt te slapen?
    Een moeder hier in de buurt rent weleens naar de hoek van de straat en terug, maar ik zie haar nooit wandelen als haar kindje ligt te slapen.

    Een hond hoeft toch geen 10 keer naar buiten, ik neem de kinderwagen gewoon mee hoor... Heb ik wel het geluk dat onze hond het ontzettend lang op kan houden en nooit zeurt.
     
  7. Niet meer actief

    hallo allemaal

    bedankt voor jullie reacties

    ik keek op van alle reacties over mijn hond en waarom ik zonder baby de hond laat plassen.
    ik ben uiteraard niet van plan een stevige boswandeling te gaan maken als de baby alleen is. maar het ritme van de hond en baby zal niet altijd hetzelfde zijn. een hond moet ook plassen en poepen in dtorm, sneeuw en regen, een hond is ook wel eens aan de diaree, noem maar op.

    ik vind het fijn dat als de baby slaapt ik even naar het veldje aan het eind van de straat kan lopen, en de hond even zijn behoefte kan doen.
    zoals ik al zei, ik zal nooit een uur weg gaan, of boodschappen gaan doen, maar te overbezorgd kan ook hoor. je neemt toch niet voor elke scheet je baby mee naar buiten. ik ga gewoon mijn vuilnisbak binnen halen en de kranten aan de weg zetten als mijn baby slaapt.

    ik heb ook een hele mooie kinderwagen, deze heeft een stabiele ligging dus ideaal voor de lange wandelingen met kind en hond. en ik heb een draagzak, leek me ook wel fijn.

    crealinda: thanks voor de tips. ik heb idd brandalarmen. niet omdat ik zwanger ben, maar omdat ik dat altijd al veilig heb gevonden. ik denk dat de hele straat weet wanneer ik brand heb, ze maken me een lawaai hahaha

    groetjes
     
  8. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik vind dat zo'n geneuzel tegenwoordig dat je je kind niet alleen mag laten.
    Mijn moeder legde mij in bed, zei tegen de buuf: Ik ben even boodschappen doen, heb je nog wat nodig?

    En die ging hoor.


    Een vriendin van m'n moeder zat met het probleem dat de twee oudsten kleinkinderen van/naar school moesten als de jongste sliep. Die legde een knuffel in z'n bedje waar die een tijdje niet mee gespeeld had voor het geval hij wakker zou worden en die ging ook.

    Ik ben er niet slechter van geworden. Die kleinkinderen ook niet.

    Nu heeft loesloes een hond, maar hoe gaan jullie dat doen als de oudste naar de kleuterschool gaat, dan slaapt de jongste nog. Laat je je kind dan overblijven omdat je niet weg kan omdat je kindje slaapt?
    Gewoon briefje in je zak dat er thuis een baby slaapt en je kind halen....
    Wel even de wasmachinen, droger en vaatwasser uitzetten...

    Linda
     
  9. Niet meer actief

    heey crealinda

    helemaal mee eens hoor. ik zal zelf niet de voorkeur geven om telang weg te gaan, maar wat je zegt, als je een boodschap doet en je baby slaapt, kan je ook de portofoon aan de buurvrouw geven.
    en als je bij de buren op verjaardag gaat neem je ook de portofoon mee.

    ach ja, ieder zijn eigen opvattingen. gelukkig maar
     
  10. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik denk dat iedereen tegenwoordig gewoon voorzichtiger is geworden door wat je soms allemaal gehoord. neem het verhaal van t meisje dat in portugal is ontvoerd terwijl ze las te slapen en haar ouders even verderop in een restaurant zaten te eten.

    als je zoiets hoort wordt je denk ik toch wat voorzichtiger. Bovendien als je buurvrouw babyfoon geeft dan moet je natuurlijk ook zorgen dat ze een sleutel heeft en niet iedereen kan goed met buren opschieten dus is niet voor iedereen een optie.

    en ook al ben je maar even weg een ongeluk zit in een klein hoekje..dus daarom denk ik dat veel mensen ook als ze maar even weggaan t liefste hun baby meenemen.

    en mbt als je een kindje hebt die naar school gaat en je moet hem halen en baby ligt in bedje dan zou ik baby gewoon uit bed halen en in kinderwagen en meenemen om andere kindje op te halen. vind ik toch t meest veilig en logisch.

    Groetjes,

    Baby4me
     

Deel Deze Pagina