Twijfel over de naam!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roozjuh, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey meiden!

Ik ben nu ruim 26weken zwanger en vanaf 12weken zwangerschap waren mijn vriend en ik er al uit wat de namen zouden zijn.
    Bij 20weken echo hebben wij tehoren gekregen dat wij een zoontje krijgen en wisten vanaf die dag dus wat de naam zou worden.
    Nu ruim 14weken later na namen verzinnen begin ik toch wel beetje te twijfelen...
    We waren er overuit om onze zoon Jack te noemen. Kort krachtig en je hoort het niet op elk kruispunt. Maarja.. die twijfels.. dat maakt het toch wel wat moeilijk. Horen deze twijfels? moet ik het negeren?
    Is dit dé naam die wij willen? Wat zal het kind later zelf ervan vinden? Ga ik zelf niet spijt krijgen dat ik verkeerde naam misschien gekozen heb straks?

Ik weet dat ik nog 14weken ongeveer heb om na te denken maar die twijfels knagen aan me elke dag weer. Hebben meer meiden dit?

Liefs Wendy

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vond het wel eng blijven... maar anderzijds, door de naam hardop te noemen etc, ging het wel erg wennen en werd dit voor ons echt de naam.

Toen wij na een tijdje gingen twijfelen over de spelling zijn we op zoek geweest naar een andere naam. Maar diekonden we niet vinden. Niet kon tippen aan die eerste naam.

Nouja dat zegt dan genoeg denk ik. Dus misschien kun je nog eens verder zoeken en verder kijken en als je niets vind, zegt dat ook wel wat. En noem de naam hardop!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bedankt voor je reactie!
    wij noemen inderdaad de naam altijd hard op (hierdoor heeft mijn vriend zich al 2x verlult bij familie in de buurt, omdat het zo gewoontjes werd om de naam te noemen) Maar toch zit ik met meerdere mooie namen in mijn hoofd... Het is erg lastig om te kiezen. Voor meisje was het makkelijk. Maar voor jongen hadden wij meerdere namen die wij leuk vonden, en nu begint de tijd toch wel te 'dringen' om dé naam uit te kiezen. We zijn ook met geboorte kaartjes bezig enzo dus tja moet nou toch wel wat gebeuren. We gaan er nog is even goed over nadenken. ik vroeg mij alleen af of meerdere meiden dit misschien hadden...

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik vind het een leuke naam. En of je zoon er later moeite mee krijgt? Ik denk het niet. Het is niet echt een naam waarmee je de gek kan steken, als je daar een beetje over in zit.

En het is ook wel een vrij unieke naam. Ik ken niemand die zo heet, en dat vind ik wel bijzonder. Maar goed, dat vind ik :) Jou gevoel moet er natuurlijk wel goed bij zijn.

Ga anders voor de gein eens proberen die andere namen ook te gebruiken, als je, je dan per ongeluk weer verspreekt naar Jack, dan is het toch goed?

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @Nynke Jellie: Ja naam is redelijk uniek. En dat vinden wij belangrijk met namen kiezen. Wij willen geen naam die je in elk klaslokaal hoort. Alternatief is Damian (engels uitgesproken) Vinden we beiden super mooie naam maar deze hoor je te vaak naar mijn mening... bah wat moeilijk haha

Deel Deze Pagina