Twijfel over derde kindje: wachten of niet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Cikaa, 18 mei 2025 om 15:10.

1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.181
    14.938
    113
    Vrouw
    Tja, wat voor keuze je daarin ook maakt. Er is geen goed of fout in.
    Hier ging het in een moeite door met de oudste kinderen. Een week na de 5e verjaardag van onze oudste werd ons 4e kind geboren.
    Tussen de jongste kinderen zit weer meer tijd. De jongste 2 zelfs 4 jaar. Dat vond ik pittiger dan bij de oudsten een heel rijtje achter elkaar. Maar ja, bij de oudsten was ik een twintiger, bij de jongsten half de 30. Dat scheelt allicht ook.

Als je jongste op school zit en dan pas een baby erbij ga je zo terug in de tijd. Dat vond ik dus een pittige stap.
    En als je met je gezin op stap gaat moet je met een groot leeftijdsverschil ook met meer verschillende leeftijden rekening houden. Dat kan ook een uitdaging zijn.

Cikaa vindt dit leuk.
  2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    Bewust voor meer leeftijdsverschil. Maar ik vond de 2,5 jaar tussen onze oudsten achteraf wat te kort. Daarom hebben we tussen de 2e en 3e bijna 4 jaar ertussen. Ik vond het heel fijn dat dochter goed begreep wat het betekende dat er een baby bij was gekomen in huis. Daarnaast ging zij kort daarna naar school, waardoor ik hele dagen met de baby had.
    Die tijd dat ik dagenlang alleen met hem was (toevallig was ik ook tijdelijk gestopt met werken) als de anderen op school zaten vond ik zo waardevol. Het was echt de mooiste babytijd van allemaal geweest. Terwijl hij uren en uren huilde. Maar ik kon dat goed handelen omdat ik hem mijn volle aandacht kon geven.
    Tussen de derde en vierde zit zelfs bijna 5 jaar.
    Maargoed, wij hadden de 'luxe' dat we de keus hadden. We waren jong toen de eerste kwam en we kregen ze ook makkelijk. Die keuzes heeft natuurlijk niet iedereen.

Cikaa vindt dit leuk.
  3. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.017
    1.393
    113
    Ja ik twijfel tussen 3 jaar of 4 jaar ertussen. Als het überhaupt lukt natuurlijk.

Deel Deze Pagina