Mijn vriend heeft 4 kinderen met twee exen en zelf heb ik een jongentje met een ex. In het begin had ik niet verwacht nog een kinderwens te hebben maar nu begint het toch te kriebelen. Mijn vriend wilt absoluut niet nog een kindje van ons samen, hij geeft aan dat hij er genoeg heeft. Ik ben er heel erg verdrietig van ook omdat we dus nooit samen een kindje zullen krijgen en altijd het ouderschap moeten delen met exen.. moet ik het nu een plekje geven dat het nooit meer zo zal zijn? Of moet ik een andere keuze maken? Ik voel me radeloos
Je bent nog jong. Je kan ook gewoon even afwachten he? Zolang hebben jullie ook nog geen relatie als je in 2022 nog met je ex een kindje probeerde te krijgen en in 2023 bent bevallen. Je hebt nog een ukkie thuis . 5 kinderen al in huis is al best veel als er ook nog eens 3 exen bij betrokken zijn. Geef het tijd. Laat het voor nu even los en focus op het gezin wat nu samengevoegd is. Een kindje erbij is best een impact op de dynamiek. T is best ingewikkeld met zoveel verchillende ouders erbij en al die stiefkinderen die ook maar moeten schipperen met weer een nieuwe partner. Voor de oudste 2 ben je al de 2e stiefmoeder al dan weer een half broertje/zusje erbij wil voegen naast weer een stiefkind