Mijn knappe meid is bijna 3 weken (2 weken te laat geboren), sinds 1,5 week spuugt ze regelmatig. Ik probeer haar rechtop te houden en te laten boeren. Hoe vaak is normaal voor een baby om te spugen? Ze spuugt iedere dag een keertje ongeveer. Vind het zo sneu voor haar.. Ze plast en poept heel veel en ze huilt weinig. Heb zelf het idee dat ze na en voor het spugen nergens last van heeft. Iemand tips?
Een keertje spugen is normaal. Spuugt ze meteen na de voeding of lang daarna nog? Rechtop houden is al heel goed. Voed je op verzoek? Vaak een "kleine" voeding ipv af en toe een grote voeding kan helpen, het maagje van een baby is nog maar klein. Maar wat ze bij het cb tegen mij zeiden is denk ik het belangrijkst.. Zolang je kindje er geen last van heeft (huilen tijdens, na voeding of bij het spugen) is het vooral een probleem van de wasmachine.. Dus ik denk dat het dan in jouw geval wel meevalt, maar wel in de gaten houden natuurlijk.
Herkenbaar, mijn kinderen, vooral mijn jongste dochter, gaf tig keer per dag een mondje of golfje terug. Soms direct na voeding, soms een uur er na, soms 2 uur erna, was niet echt een pijl op te trekken. Ze groeide goed en leek er ook geen last van te hebben. Dus tja, dan is het gewoon 'onrijpheid' van het maagklepje en daar groeien ze echt overheen. Ik had heel veel spuugdoekjes en ze had de hele dag een slabbetje om, die ik een aantal keer verwisselde. Veel gewassen ... Het werd duidelijk minder na de 4 maanden, na de 6-7 maanden is het geheel verdwenen.