Om met de deur in huis te vallen: ik voel me niet mezelf: ben enorm emotioneel, tot echt huilbuien uit het niets, raar gevoel in mijn buik, bij liggen pijn in mijn rug, ben vaker op de dag misselijk, soms uit het niets ineens doodmoe, plas meer dan normaal. Daarbij merken mensen op dat mijn huid er goed uitziet en dat ik straal. Ik ben niet bezig om zwanger te worden, maar vermoed dat ik het wel eens zou kunnen zijn. Ik slik al jaren de pil door. In de afgelopen strip ben ik er vergeten. De kans is er dus. Maar wanneer testen? Ik heb geen idee van mijn cyclus..... Heb gisteren getest: deze was negatief.
Als je klachten van een zwangerschap, dus van hcg, zouden zijn dat had je nu wel positief moeten testen.
Als de test gister negatief was kan je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent. Eventueel over een week nog eens testen als dat tegen de onzekerheid helpt. En misschien even langs de huisarts, veel plassen, moe en naar gevoel in je buik kan door een blaasontsteking komen.
Dat klopt dat dat ook blaasontsteking kan zijn, maar verklaart de rest niet. Ik lees net ergens dat je 20 dagen na onbeschermde gemeenschap kan testen als je niet weet wanneer je ongesteld zou worden. Dit betekent komende donderdag pas ......