Hallo allemaal. Sinds november vorig jaar heb ik te horen gekregen dat ik pcos heb. Ondanks mijn pcos is mijn cyclus wel regelmatig, maar ik maak alleen te veel mannelijk hormoon aan. Dit is toen die tijd getest omdat wij al 2 jaar bezig zijn om zwanger te worden maar het lukte elke keer maar niet. Maar nu even to the point ik ben nu 3 dagen overtijd. Ik heb geen gevoel dat mijn ongesteldheid er aan komt. Maar wel ongelovelijke last van witte afscheiding. Zo erg dat elke keer mijn slipje nat is en ik dus elke keer denk dat het dan toch door is gebroken. Voor de rest eigenlijk nergens last van. Maar wil eigenlijk niet testen omdat ik vaak zat een negatieve test in handen heb gehad. En ik bang ben voor weer een teleurstelling. Van mijn gyn moesten we het blijven proberen tot en met januari omdat mijn cyclus wel regelmatig is. Als het dan na januari nog niet raak zou zijn moest ik bellen om te kijken naar verdere mogelijkheden. Maar nu is mijn vraag wat denken jullie nu.. testen of niet.. (ondanks dat ik geen zin heb in weer een teleurstelling)
Kan me voorstellen dat je niet weer teleurgesteld wilt worden maar als je altijd een regelmatig cyclus heb en nu niet zou ik zeker een testje doen.. Zeker weten doe je het pas als je test, dus ik zeg doen!
Marrissie.. mijn gevoel zegt ook testen.. maar aan de andere kant weer zo bang voor teleurstelling.. tis gewoon raar omdat ik t normaal wel aan voel komen pijn in me buik en al de andere bekende dingen die bij een ongesteltheid horen. Nu heb ik niks.. ja witte afscheiding en ben wat moe.. maarja erg druk op t werk en thuis dus denk dat het daar vooral vandaan komt die vermoeidheid. Mijn vriend zegt wacht het af ( ook bang voor teleurstelling denk ik)
Ah lastig zeg. Maar klinkt alsof je je nu ook rot eronder voelt. Test kan teleurstelling zijn maar ook duidelijkheid geven. Zou je nu dus 3 dagen over tijd zijn? Als t raak zou zijn moet je t wel zien op een test denk ik. Zet m op!
ik snap dat je geen teleurstelling wilt maar duidelijkheid is ook wel fijn toch? als je zegt altijd een regelmatige cyclus te hebben .dan zou ik persoonlijk echt even testen. wat maakt het verschil of je volgende week of nu test? de teleurstelling is dan net zo groot als het negatief blijkt te zijn. dan kun je nu beter testen dat je uit de onzekerheid ben . p.s officieel mogen ze het 100% pcos noemen als het ook op eierstokken is te zien volgens mijn gyn ) maar schijnt dat menige gyns tegenwoordig heel snel diagnose pcos geven.je hebt dan waarschijnlijk wel goede eisprongen. alleen mischien zijn je eitjes niet optimaal. hebben ze je weleens gevolgd met echos om te kijken hoe groot je eitjes worden?
ze hebben bij mij wel met echo's me eierstokken baarmoeder en alles bekeken. ik heb zoals hun het noemen cystes( te veel eitjes in me eierstok liggen. liggen overigens allemaal tegen de rand.) ook is er toen ik een maand lang in de gaten ben gehouden bij me eerste echo een dominante folikel gevonden en bij me laatste echo ook heb ongeveer 4 a 5 weken tussen gezeten. vanuit daar zijn ze er ook achter gekomen dat ik wel gewoon een eisprong heb. en nou moesten we gericht gaan plannen van november tot en met januari. alleen is dit niet te doen met de baan van mijn vriend. hij is vrachtwagen chauffeur gaat vroeg weg en komt laat thuis en is dan uitgeput... wil dan t liefst eten en naar bed omdat hij de volgende dag er weer uit moet.. daarom hebben we deze maand eigenlijk gezegt "we gooien de handdoek in de ring" en we gaan einde van de maand de gyn bellen mocht ik gewoon ongesteld worden. dus het plannen voor deze maand hadden we al niet meer gedaan... het werd een moetje.. en dat wouden we juist voorkomen. maarja nu inmiddels 3 dagen na NOD.. aan de ene kant haal ik inderdaad morgen nog een test en ga ik dinsdag testen want net wat iedereen zegt dan heb je wel duidelijk.. maarja aan de andere kant heb ik zo iets ik wacht het af tot en met donderdag( dan ben ik een week overtijd) of ik tot dan kan wachten is ook nog maar een vraag. ben vaak zat heel erg van t testen...
voel me er inderdaad rot onder, vooral omdat we echt al heel lang bezig zijn.. en moet zoiezo morgen de gyn bellen met het verhaal dat het tot op heden nog niet is gelukt,, maar dat ik nu wel 3 dagen overtijd ben.. heb wel vaker gehad dat het 1 a 2 dagen later was, maar dat was meer omdat we er te veel mee bezig waren heb ik het idee ik wilde op een gegeven moment gewoon niet meer ongesteld worden.. en bij elk klein dingetje dacht ik dat het raak was. nu hebben we dat deze maand van ons afgezet en zoals ik hierboven al zei eigenlijk een beetje de handdoek in de ring gegooit zo van we gaan gewoon kijken wat de verdere mogelijkheden voor ons zijn.
3 dagen is volgens mij echt nog te vroeg om er iets over te zeggen. Ik heb PCOS (duidelijk zichtbaar, want het is vrij ernstig qua alle symptomen) en daarbij heb ik een cyclus die ergens loopt tussen de 31 en de 63 dagen - tot nu toe - en dan heb ik de afgelopen jaren niet eens nauwkeurig alles in de gaten gehouden. Dat doe ik pas sinds de eerste zwangerschap. Ik ben wel eens 10 maanden niet ongesteld geweest zonder zwanger te zijn. Ook ben ik wel eens 9 maanden WEL ongesteld geweest zonder er wat aan te kunnen doen. Met PCOS weet je het gewoon niet. Het kan vriezen en dooien. Met soms een ijstijd erbij. Toch hoop ik het beste voor je Ik zou zelf gewoon een testje doen en duidelijk willen. Hoe dan ook... Liever 7 euro weggegooid geld met daarbij de zekerheid van ja of nee, dan maar denken 'misschien is het wel raak'. Aan de andere kant; mocht het raak zijn heb je zeker wel een maand of 8/9 de tijd om erachter te komen, dus dat merk je dan ook wel
we hebben besloten om als ik morgen middag nog niet ongestelt ben in de middag even een test te halen bij kruidvat 2v5. en dan dinsdag te testen... ik houd jullie op de hoogte
Heel veel succes! Ik hoop het voor je.. Heel veel afscheiding was bij mij wel een symptoom en is alleen maar erger geworden. Spannend meid
Echt vervelend die onzekerheid. Snap dat je bang voor teleurstelling bent. Hoop dat je di positief mag testen.
Nou meiden vanmorgen getest bij de gyn. Ik belde omdat ik zo ie zo moest bellen einde van deze maand om te laten weten of t wel of niet wat gelukt binnen de periode. Toen ik vertelde dat ik 4 dagen overtijd was werd er aangeraden om even een urinetest te laten doen bij de gyn. Uur later de uitslag.... en nee hoor niet zwanger. Wel meteen een afspraak gemaakt voor de 15e deze maand om de verdere behandeling te gaan bespreken. En nu maar wachten tot me ongesteldheid komt.. in ieder geval bedankt voor jullie steun!!!
ik dacht uit je verhaaltje begrepen te hebben dat enkel in je bloed verhoogde waardes waren. vandaar dat ik het zei. maar een dominante follikel klinkt goed. dan heb je inderdaad wel een eisprong. hebben ze weleens je progesteron geprikt na de ei? dan kunnen ze ook zien of het daadwerkelijk een goede eisprong is geweest. en is je man ook al getest? dat je man vaak laat thuis is maakt het inderdaad niet gemakkelijk. ik herken het verplichte geemschap ook. op den duur lukte het mijn man niet eens meer om te lozen het moeten deed echt geen goed. eenmaal een rustmaand ingelast en op vakantie gegaan en boem zwanger het klimaat de rust heeft me denk ik goed gedaan toen
even een update van mij.. we zijn inmiddels 12 dagen over tijd.. nog steeds geen teken van een menstruatie te bekennen. gyn had gezegt toch nog even terug te bellen als het na een week nog niet op gang was gekomen. dus tja dan doen we dat maar.. kreeg als tip toch nog even thuis een testje doen. dus ik met me goede gedrag weer een test gedaan. en nog steeds negatief. heb nu de 15e wel een afspraak staan om verdere behandelijken te bespreken. en als ik dan nog steeds geen menstruatie heb willen ze toch een echo maken.. aan de ene kant hoop ik toch dat er maandag ineens wat te zien is. maar omdat ik echt nog nergens last van heb. ja wel wat sneller moe als normaal. en heb de laatste tijd last van oprispingen maar ik denk dat dat eerder tussen me oren zit. daarom wil ik ook niet te veel hopen. ik weet niet of iemand het wel ooit is heb meegemaakt dat je na 12 dagen nog steeds negatief test en uiteindelijk toch nog wel zwanger ben.. kan het me zo moeilijk voorstellen. heeft iemand dat gehad?