D83 wat leuk!! Toch al een besluit genomen! Veel geluk gewenst! Moet wel zeggen; t ging bij ons snel (ronde 1 zwanger) en toen moest ik echt ook wel even slikken dat we nu écht niet meer terug konden Maar daarnaast natuurlijk ook heel blij en dankbaar, en we kijken ook heel eeg uit naar het derde kindje De zwangerschap vind ik overigens lichamelijk wel weer n graadje zwaarder maar ook daar wen je aan! En ik vond dat bij de tweede trouwens ook. Maar volgens mij ben jij n stuk jonger dan ik (36) Hoe dan ook ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
Dankjewel dat is lief van je. Bij de eerste twee was t de eerste ronde raak maar dat is geen garantie voor nu ntl al hoop ik t stiekum wel. Ik wordt van de zomer 33 trouwens! Hoe ver zwanger ben je ook al weer?
Als je al die verhalen leest vind ik het toch altijd weer zo'n zegen om vlot zwanger te kunnen worden he? Bij ons ook alledrie snel (ronde 3-ronde 5-ronde 1) echt bijzonder.
Nou echt... Ik lees vaker dat t langer duurt en helaas ook dat t gwn soms helemaal niet lukt en nooit zal lukken dan dat t zo makkelijk gaat Voel me soms ook best schuldig
Het is eb blijft een persoonlijke keuze vind ik altijd. De een vind het prettig als het leeftijdsverschil wat groter is omdat het dan wat makkelijker is en de ander kiest er juist voor om het verschil zo klein mogelijk te houden. Tussen de eerste en de tweede zit er 1.5 jaar en tuurlijk was het pittig in het begin maar nu zijn ze 6 en bijna 5 en ik zeg niet dat het nu niet pittig is maar het is wel makkelijker. Als de derde straks geboren wordt zit er 7 en 5 jaar tussen en als het alleen aan mij had gelegen dan was dat verschil wat kleiner geweest. Ik heb zoiets van al het pittige in 1 keer met drie kleine ukkies. Ik zou er niet voor "kiezen" om er een te groot leeftijdsverschil tussen te laten zitten..lijkt me ten eerste niet zo leuk voor het jongste kindje en ten tweede begin je weer helemaal opnieuw zeg maar. Ik kom zelf uit een gezin van 4..ik ben de jongste en mn broer en ik schelen 6 jaar, hij is de oudste. Mn vader had het zwaar met ons maar wij hebben echt de grootste lol met elkaar gehad. Nu zijn we allemaal volwassen en al onze kindjes schelen ook niet veel qua leeftijd dus dat is ook weer hartstikke leuk.
Ook fijn jouw ervaring en jouw kijk erop te lezen Over t algemeen is me opgevallen dat de meeste als ze er voor kunnen/konden kiezen t liefst n niet al te groot leeftijdsverschil hebben/hadden
Wij twijfelen ook, althans mijn man. Ik wil graag nog een kindje maar mijn gezondheid is op het moment niet helemaal goed. Ik zou ergens deze zomer er voor willen gaan. Dan is er dus best veel leeftijdsverschil maar dat vind ik juist prettig (denk ik). Ik heb nu alle tijd voor een volgend kindje, werk niet en verwacht dat het best relaxt zal zijn. De oudste schelen net geen 2 jaar. Ik zit niet aan anticonceptie en voel ongeveer wanneer mijn eisprong is. We vrijen zo al ruim 1 jaar en tot vorige ronde ging dat goed. Licht positieve test, gevoel van zwanger zijn en dag erna ongesteld geworden. Toen ik van de licht positieve test vertelde was zijn reactie best ok. Helemaal niet willen is het niet en hij weet dat ik het graag wil maar struikelt over mijn gezondheid.
Ik wilde er altijd 3. En mn man vindt het prima. We wilden ze snel na elkaar, met 9 maanden na de eerste begonnen uiteindelijk een jaar later pas raak door veel missers. 6 maanden na de 2e begonnen en nu weer 2 missers. Had ze al graag alle 3 gehad, maar wie weet hoe lang het nog duurt en hoelang ik het volhoud om voor een 3e te gaan. Je weet nooit hoe het loopt. Ben trouwens wel steeds eerste ronde zwanger. En ja er zitten voor en nadelen aan, met vakantie, in de organisatie en ja weer slapeloze nachten (al zijn die hier nog niet over) en nog 2 a 3 jaar in de luiers. Ga je gevoel achterna. Meer kan ik niet adviseren.
Hé D83 ik zie toevallig dit topic weer en ik lees dat jullie de knoop inmiddels hebben doorgehakt! Gefeliciteerd met jullie keuze en wat spannend dat jullie al meteen zijn begonnen met proberen!! Hier zit bijna 3 jaar tijd tussen de eerste twee, dat hadden we graag wat korter gehad maar ik heb dus 3 miskramen gehad tussendoor, dat kun je natuurlijk niet voorzien. Ben nu wel bang voor weer een miskraam, of dat het deze keer misschien heel lang duurt voordat ik zwanger ben (zit nu pas in ronde 2, maar toch). Bij de 1e was het in ongeveer 4-5 rondes raak (was er toen niet echt veel mee bezig dus ik weet niet eens precies hoeveelste ronde het was haha), van de 2e was ik zwanger in de 2e ronde na mijn 3e miskraam. Dus er is geen reden om aan te nemen dat het nu lang gaat duren maar toch vind ik het weer enorm spannend! Als ik nu zwanger ben (dat weet ik over ongeveer een week) en het blijft goed gaan, zit er tussen nr. 2 en nr. 3 straks maar iets meer dan anderhalf jaar maar dat vind ik juist fijn. Ben ook niet meer de allerjongste! Kom je trouwens mee kletsen in het topic 'Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje 2' (te vinden onder 'Kinderwens' - 'Zwanger worden clubs'). Daar mogen nog wel wat 'mede-probeerders' bij!