Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RoryL, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoryL

RoryL Lid

18 dec 2015
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Op 1 december ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Na zes weken het ergste verwerkt te hebben zijn wij klaar om weer vol goede moed te beginnen.

Afgelopen maand heb ik door middel van ovulatietesten mijn eisprong in de gaten gehouden. We zijn de week voor en de week van mijn eisprong aan het klussen geslagen. Natuurlijk wel voorzichtig, want vond het toch nog wel een beetje eng.

Nu had ik eigenlijk pas dinsdag/woensdag ongesteld moeten worden (ervan uitgaande dat de ovulatietesten kloppen), maar nu ben ik dus al zaterdagavond ongesteld geworden. Ik had hier zoveel pijn aan (bijna nog meer pijn als bij mijn eerste menstruatie na de bbz) dat ik om 21:00u al op bed lag op een zaterdagavond! Ik was gelijk ontzettend bang, want de vorige keer dat ik een paar dagen eerder ongesteld was geworden, had ik een bbz. Ik heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan om dit in de gaten te houden. Deze was negatief. Op internet las ik dat je ook door een vroege miskraam eerder (en pijnlijker) je menstruatie krijgt dan dat zou moeten, dus ga ik er nu maar vanuit dat het een vroege miskraam is geweest en hoop ik de angst voor een nieuwe bbz weer een beetje van me af te kunnen zetten.

Graag hoor ik ervaringen van meiden die ook een bbz hebben meegemaakt, hoe jullie de tijd na de bbz hebben ervaren en of jullie al zwanger zijn (geweest).

Liefs,
    Rory

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Geen bbz gehad. Maar jebhebt geen positieve test dus geen miskraam. Na een miskraam kan je cyclus ontregelt zijn. Dus denk eerder dat dat aan de orde zal zijn. Of misschien wat spotting of een innestelingsbloeding.

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat heftig meid, een BBZ is niet niks. Je cyclus kan na zoiets aanstreek zijn. de eerstvolgende menstruatie kan heviger zijn, of juist minder. (net als na een MK of een bevalling) Ik denk niet dat je je nu zorgen hoeft te maken en dat je lichaam nog aan het herstellen is van alles. Succes!

4. RoryL

RoryL Lid

18 dec 2015
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dus een gevaar van internet. Het is handig, maar je kan ook verkeerde info lezen.
    Ik merk het vanzelf wel mocht er iets mis zijn.

Ondertussen lees ik wel graag ervaringen van meiden die in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten.

5. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Meid ik heb twee bbz gehad bij de eerste hebben ze me voor de dood weggehaald , de menstruatie na de bbz waren bij mij zo slim dat ik pakken verband nodig had pffff

6. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Hier helaas ook 2x meegemaakt met daartussen en MA..
    Zonder positieve test kijkt het me niet dat je een bbz hebt..
    Ik had erna ook hele rare cyclus met veel bloed enzo..
    Sterkte hoor.
    Bij mij duurde het 4 maanden eer ik weer zwanger was..toen mn cyclus weer normaal was gelijk zwanger

7. DonjaS

DonjaS Lid

6 dec 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi RoryL,
    Ik heb hetzelfde mee gemaakt. Ook ontzettnd bang dat het weer gebeurd, zeker als je van de gynocholoog te horen krijgt dat de kans groot is.
    Na mijn bbz ben ik hevig gaan bloeden met ook veel menstruatie pijn. Maar zodra ik weer een eisprong(met ovuluatie testen) had zijn we er weer vol goede moed tegen aan gegaan net zoals jij. Echter was mijn cyclus erg veranderd ik had altijd rond de 28 dagen en nu na bbz 1x 33 en 1x vroege miskraam positieve test gehad die aangaf dat ik 1-2 weken was en de volgende dag begon ik te bloeden. Mooi helder bloed maar wel erg weinig. Voor de zekerheid moest ik een echo en bloedprikken maar ik voelde dat dit niet weer een bbz was, en dat bleek ook na controle.
    Nu vandaag zou ik 13dpo zijn, echter vandaag weer wezen bloeden.. wat een domper!

Ik vraag me nu telkens af wat gaat er toch mis, bij mijn eerste was ik binnen 1 ronde zwanger zonder te weten of ik een eisprong had. Waarom gaat het nu zo moeilijk..
    Ik heb morgen een afspraak bij de gynocholoog om mijn vragen te stellen of iets van duidelijkheid te kunnen krijgen.

Ik hoop en duim voor je dat je gauw zwanger mag zijn! Ik vind het erg fijn met iemand te praten die het zelfde meegemaakt heeft. :)

8. DonjaS

DonjaS Lid

6 dec 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat je lichaam eerst moet herstellen. Mijn cyclus is ook door de war na bbz, en vandaag na 2 lange cyclussen weer normaal 29 dagen. Wie weet voor mij dan deze ronde raak, dan zou het ook na 4 maanden zijn! Op hoop van zegen..

9. RoryL

RoryL Lid

18 dec 2015
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het ook fijn om met iemand te praten die hetzelfde heeft meegemaakt DonjaS! Familie en vrienden zijn supportive hoor en dat waardeer ik heel erg, maar het is toch anders om met iemand te praten die het ook heeft meegemaakt.

Dat is zeker weer een domper dat je weer bent gaan bloeden! Hopelijk is het de volgende ronde wel raak! Blijven proberen!

Ik probeer alles soms even van me af te zetten, al is dat soms makkelijker gezegd dat gedaan. Soms vreet het energie. Je wilt iets zo graag, maar de angst op herhaling is er toch ook nog. Een geruststellende gedachte vind ik wel dat mocht het raak zijn, je gelijk goed in de gaten wordt gehouden dmv echo's.

Girly24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina