Hey meiden.. Ik ben een beetje de weg kwijt. Mijn laatste 2 cyclussen duurden 27 dagen. Nu ronde 3 bezig. Ik temp, check slijm en doe sinds kort af en toe een ovu-test. Vorige week had ik hele week vruchtbaar slijm, precies zoals ook de cyclus ervoor. Dag 13,14 en 15 van deze cyclus was ik een beetje ziek, érg verkouden. Ik heb de temperaturen die ik toen heb gemeten op 'discarded' gezet in Fertilityfriend, zodat ze los kwamen te staan. Plots eergister was vruchtbaar slijm weg! Vanavond had ik een héél klein beetje roodbruin slijm. Toen begon ik te denken... is ie soms eerder geweest??? Deze week test ik steeds negatief met ovutest. Zet ik net de puntjes in FF vast (dus vinkte discarded weer uit) en nu ziet hij met stippellijn toch een ei... Wat denken jullie?? Ik krijg toch een klein beetje hoop nu dat ei toch is geweest en hopelijk stijgt mijn temp nu eens een keer want hij is aan de lage kant waardoor ik dacht: ik heb nog geen ei gehad! Check mijn grafiek!
Hoi Wannabemum, ik denk zelf van niet. Je zegt dat je ziek was. Maar geen koorts zo te zien. Van een goed virus kan je temperatuur verhoogd zijn, omdat je lichaam het weg wil hebben. Maar omdat je temp nu alweer 4 dagen rond de 36,6 is, vind ik dat te laag voor een na-ei temperatuur bij jou. Vorige keer minimaal 36,8 en als ik naar mezelf kijk, zat mijn na-eitemp. steeds op dezelfde koers, behalve bij bevruchting, toen was hij nog hoger. Het is jammer dat je maar 2 cyclussen kunt zien ter vergelijking. Is dit ook pas je derde ronde na het stoppen met de pil? Zoals je bij mij kunt zien, werd mijn 4e cyclus ineens langer. De pil raakte toen echt uitgewerkt. Maar misschien duurt het wel langer, omdat je verkouden was. Dat je lichaam zijn energie daarvoor nodig had in plaats van het groeien van je eitje. (geen idee of dit fyfsiek kan, ik raad maar wat als leek) Maar goed, het is lastig. Niet onmogelijk, maar ik zou er zeker rekening mee houden dat hij nog niet geweest is en even door klussen om de 2 a 3 dagen. Heb je helemaal geen slijm meer? Of is het weinig korrelig wit? Dat is bij mij meestal teken dat ei toch wel geweest is. Al was dat afgelopen ronde ook weer anders. Bah, waarom kunnen onze lijven zich niet gewoon aan het ritme houden he?
Is een beetje moeilijk in te schatten door je verkoudheid. Dan kan je temp inderdaad omhoog gaan natuurlijk. Maar ik DENK dat je eitje nog moet komen als je die hoge temp inderdaad op discarded laat staan. Stom he, ik werd vorige maand ook ziek rond mijn ei en dan heb je helemaal niks aan dat temperaturen.......alles gelijk van slag
Ja ik vind het echt zo erg jammer van die verkoudheid uitgerekend toen! Ik heb bijna geen slijm meer nu sinds 3 dagen. Gister klein beetje bruinig plakkerige creme ontdekt, en vanmorgen weinig slijm maar toch een klein kloddertje doorzichtig slijm gevonden met helderrood bloedinkje erin. Ik moet er wel bij zeggen: mijn vorige grafiek was rectaal en deze vaginaal. Vanmorgen vaginaal 36.6 en rectaal 36.8 gemeten (ff om te kijken). Stom he, lekker te vergelijken. Dit is mijn derde ronde ja, eerste grafiek had ik niet... Net weer nega-ovutest.
Maar als er 0,2 tussen zit rectaal en vaginaal dan zou ik morgen weer even checken, want dan kan het wel ja. Ik zou sowieso rectaal checken hoor. Is preciezer. Als je nu morgen weer twee tiende verschil hebt, zou ik al je tempen 2 tienden ophogen en rectaal verder gaan. Is beter in de vergelijking. Ik had een nieuwe thermometer en die is 1 tiende lager. Toen heb ik van alle maanden dat helemaal bijgesteld, anders heb je niks aan de metingen zeg maar. Ontsmet je de themometer wel voor de wisseling van de wacht? Je kunt er lelijke infecties van krijgen van rectaal naar vaginaal. Andersom weet ik niet, maar ze zeggen niet voor niets van voren naar achter afvegen op de wc. Het kan met alcohol. Ik heb ooit eens bij een ladies party een speeltje gekocht, nooit gebruikt, maar de ontsmetting gebruik ik nu voor mijn thermometer haha. Sowieso vaak ontsmetten natuurlijk.
Thanx voor de reacties! Tja ik zat zo te denken, als ik alles hetzelfde houd maakt vagi/rect niet uit in de grafiek, als je maar niet per keer afwijkt. Maar als je grafieken gaat vergelijken wel inderdaad! Hmm dit weet nog wat haha. Vanmiddag had ik pijnlijke steken in mijn onderbuik, en het was geen kramp van mijn darmen... Denk dat het enige wat ik kan doen afwachten, temp meten en ovu-testen is, en volgende week voor de zekerheid een zw-test om dat ook maar vast te stellen/uit te sluiten... Goeie tip dat ontsmetten. Ik heb idd eerst vaginaal gedaan en daarna rectaal, haha! Ik ga mijn thermometer ff goed reinigen en morgen weer vag/rec meten... Ik denk dat ik de volgende maand weer rectaal ga doen als het beter meet...
Had de dag erna weer eerst vag en daarna rec gemeten, scheelde één tiende.. Ik heb net met de post een ovulatie-thermometer binnen met 2 cijfers achter de komma. Heb ff rectaal gecheckt of mijn oude meter hetzelfde aangeeft en dat klopte gelukkig. Die deed t dus nog goed. Eitje still missing. Misschien komt de paashaas er wel mee aanzetten... Zit op dag 22 nu. Gister had ik weer een druppeltje bloed, mijn baarmoeder zit laag en is hard. Grrr... wat een onzekerheid, wat is er aan de hand met mijn lichaam ineens Rustig blijven en afwachten maar... Hormonen denk ik...
Hoi meiden! Ik had vanmorgen ineens zo'n zin om mijn man te bespringen en dat heb ik ook gedaan Net een ovulatietest gedaan. Alle voorgaande dagen was alleen de controlestreep te zien maar nu lijken er echt 2 te staan! Dag 24 van mijn cyclus vandaag...
Vandaag wéér een positieve ovutest! Genoeg geklust trouwens, donderdag & vrijdagavond, zondagochtend en maandagmiddag. Hebben wij ons best weer gedaan! Hahaha. Heppie in mijn lijf! Zaterdag de 17e hopelijk ook positief testen!